Hot or Not - Script - Behöver hjälp att mo~
Fra : Michael Karlsson

Dato : 17-04-01 02:48

Jag har fått tag på ett lik. HotOrNot-script.
http://sourceforge.net/projects/amigeekornot/
Här finns scriptet "in action" :
http://www.amigeekornot.com

Det fattas dock en i mitt tycke viktig funktion. När man lägger till en ny
användare kan man välja om man är Female eller Male, men när man sedan ska
visa bilderna kan man inte välja att man bara vill visa Female eller Male.
Denna variablen ligger ju redan i databasen men hur gör man för att bara
visa antigen "Male" eller "Female"?

Den som löser detta åt mig är jag evig tacksam!
Eller finns det något annat liknande script någonstans? (gratis)

Med Vänliga Hälsningar,

Michael - "mellow"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-04-01 08:08

Michael Karlsson skrev:

> [...]
> Female eller Male. Denna variablen ligger ju redan i databasen men hur
> gör man för att bara visa antigen "Male" eller "Female"?

Måske skulle du spørge udviklerne på AmIGeekOrNot, om de vil indbygge
det med mand/kvinde i programmet.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Michael Karlsson

Dato : 17-04-01 12:46

Hej Jonas,

jag har frågat killen som gjorde scriptet men han har inte tid och har lagt
projektet på is.
Det är därför jag ropar efter hjälp utifrån! :)

Tack,

Michael - mellow

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-04-01 13:26

Michael Karlsson skrev:

> jag har frågat killen som gjorde scriptet men han har inte tid och har
> lagt projektet på is.
> Det är därför jag ropar efter hjälp utifrån! :)

Vi plejer at sige her, at man selv skal gøre en indsats for at få
tingene til at virke, og hvis man så ikke kan få tingene til at virke
efter det, så kan man spørge om hjælp. Pointen er, at du nok ikke får
nogen her til at hente AmIGeekOrNot og gå hele koden igennem[1] for at
finde frem til det sted, der skal rettes. Dét sted må du selv finde, og
så kan du jo evt. kopiere en smule af koden og vise os den, og så kan
vi hjælpe dig.

1) Med mindre du betaler os penge - så er sagen en hel anden : )

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 17-04-01 14:27

Jonas Koch Bentzen <ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>1) Med mindre du betaler os penge - så er sagen en hel anden

og det er gruppen også :)

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Michael Karlsson

Dato : 18-04-01 15:42

Nu har jag gjort lite "research" och såhär ser det ut där jag väljer Kille
eller Tjej:
<form name=_theForm action=./index.php method=post>
type=radio name=sex value=F>Woman
</form>

Värdet 'F' eller 'M' sparas i MySQL-databasen i en table som heter SEX

Jag trodde man kunde kalla på antigen bara M eller F genom att lägga till
detta på index.php
&sex_sel=F eller &sex_sel=M, borde det inte fungera?

Såhär tänkte jag mig (drop-down-menu):

<form action=./ name=sel_form method=post>
<select name="sel_sex" onChange="this.form.submit()">
<option value="">Male & Female</option>
<option value="F" selected>Female Only</option>
<option value="M">Male Only</option>
</select>
</form>

All hjälp mottages tacksamt!

Jag har i alla fall försökt allt jag kan!

Tack,

Michael - mellow

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-04-01 17:20

Michael Karlsson skrev:

> Jag trodde man kunde kalla på antigen bara M eller F genom att lägga
> till detta på index.php
> &sex_sel=F eller &sex_sel=M, borde det inte fungera?

Det ser ikke ud til at virke. http://amigeekornot.com/?sex_sel=F viser
ikke kun piger (tjejer? : )).

Det vil kun virke, hvis MySQL-kommandoen rent faktisk kun finder
pigebillederne - og det ser ikke ud til at være tilfældet.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen