Fatboy Slim/Don't let the man get you down
Fra : Michael Schrøder

Dato : 26-11-03 20:44

Hvad er det nu for en gammel sang den minder mig om....?

Michael

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 26-11-03 23:47

Det er vist en bob dylan sang der er brugt...

Fra : Moreno

Dato : 27-11-03 00:20

"Michael Schrøder" wrote:

> Hvad er det nu for en gammel sang den minder mig om....?

NC har samplet første verslinje fra Five Man Electrical Band's
Signs, så et godt bud er jo nok den.

Fra : aussie_rules

Dato : 27-11-03 12:03

Dejligt at denne tråd er startet....
Men hvad synges der i nummeret ?
"And the sign said, long haired freaky people........" og hvad så ????
Jeg KAN simpelthen ikke høre det.

JW

Fra : Anders Buch

Dato : 27-11-03 12:42

"aussie_rules" <jesperwagner@SLETstofanet.dk> wrote

> "And the sign said, long haired freaky people........" og hvad så ????

'And the sign said "Longhaired freaky people, need not apply"!'

- Anders

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 27-11-03 12:50

Need not apply?

n Thu, 27 Nov 2003 12:02:59 +0100, "aussie_rules"

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-11-03 15:12

> Need not apply?

jeg går ud fra du skriver det fordi du ikke lige er med på hvad det betyder?

'And the sign said "Longhaired freaky people, need not apply"

betyder frit oversat - som jeg opfatter det i hvert fald - "Langhårede,
flippede mennesker, behøver ikke at ansøge"

og netop den oversættelse med de ord begrunder jeg med at det er en gammel
protestsang vistnok fra sidst i tresserne (først i 70'erne?) hvor langhårede
flippere sikkert ikke skulle ansøge om noget når de var så "freaky" -
mærkelige, flippede - whatever
jeg kender kun fatboy slim's udgave og ved ikke hvad de ikke skal apply om -
for der synges jo ikke andet - men jeg ville meget gerne høre originalen.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peder

Dato : 27-11-03 16:01

Den Thu, 27 Nov 2003 15:12:09 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> skrev:

> [...]
>for der synges jo ikke andet - men jeg ville meget gerne høre originalen.

På Five Man Electrical Bands hjemmeside er teksten til "Signs", der
handler om at man hele tiden render ind i skilte, der fortæller
hvordan man skal opføre sig. Og det er han altså træt af...
Din oversættelse holder til gengæld fint i forhold til resten af
teksten
--
Peder
http://roadracing.netpartner.dk

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 29-11-03 14:12

Nej da - jeg skrev det fordi jeg mente at det var det der manglede for
at fuldføre sætningen. Check lige hvor i "hierarkiet" min mail ligger.

mvh
Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-11-03 21:25

> Nej da - jeg skrev det fordi jeg mente at det var det der manglede for
> at fuldføre sætningen. Check lige hvor i "hierarkiet" min mail ligger.

ok, det var bare dit ? bagefter der forvirrede mig lidt så.o)