Hjælp til en sang(igen igen)
Fra : Gizmoduck

Dato : 19-11-03 16:43

Jeg hørte en ret fed sang på p3 i dag, den eneste stump tekst jeg kan
huske er "shake your moneymaker" og når jeg kigger på deres playliste
er den eneste jeg kan få det til at passe med "Bent Fabricius-Bjerre:
Shake (radio edit)"

kan det passe den gode Fabricius-Bjerre har lavet en sang med den
tekstbid? titlen tyder jo godt nok på det...

Rasmus

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-11-03 16:50

Gizmoduck skrev :
> [...]
>
> kan det passe den gode Fabricius-Bjerre har lavet en sang med den
> tekstbid? titlen tyder jo godt nok på det...

Ja den er god nok! Fabric kalder han sig vist denne gang har lavet melodien
og den er så produceret efter tides mode.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : aussie_rules

Dato : 19-11-03 16:57

Navnet er: "Bent Fabric"

Jesper W.

Fra : ML-78

Dato : 19-11-03 19:01

> kan det passe den gode Fabricius-Bjerre har lavet en sang med den
> tekstbid? titlen tyder jo godt nok på det...

Hvem var for øvrigt den første til at bruge denne tekstbid? Jeg forbinder
umiddelbart linien med James Brown ('Sex Machine'), men har nogen brugt den før?

ML-78

Fra : aussie_rules

Dato : 19-11-03 21:39

"The black crowes" har brugt "Shake your moneymaker" som titel til deres
debutalbum.
Omend det er rock.

Jesper W.

Fra : ML-78

Dato : 19-11-03 22:02

> "The black crowes" har brugt "Shake your moneymaker" som titel til deres
> debutalbum.
> Omend det er rock.

Joh, men det er ca. 20 år senere end Brown.

ML-78

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 19-11-03 22:30

> [...]
>
> Hvem var for øvrigt den første til at bruge denne tekstbid? Jeg forbinder
> umiddelbart linien med James Brown ('Sex Machine'), men har nogen brugt

Hej

Om de var de første, ved jeg ikke, men Fleetwod Mac indspillede en rythm'n
blues skæring, der har titlen "Shake your moneymaker" på en af deres første
LP'er sidst i '60-erne. Dengang var Fleetwood Mac et bluesorkester med
guitaristen Peter Green i spidsen.

mvh

Steen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-11-03 11:20

ML-78 wrote:

> Hvem var for øvrigt den første til at bruge denne tekstbid? Jeg
> forbinder umiddelbart linien med James Brown ('Sex Machine'), men har
> nogen brugt den før?

Det er garanteret gammelt bomuldsplukker-slang, jeg tror ikke det er
noget James Brown har fundet på. Men det er bare et gæt. "Shake your
moneymaker" kan frit oversættes til "ryst din røv" - jvf. "Working my
ass off".

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?