Rådyr udskæringer?
Fra : Lars

Dato : 28-11-03 23:11

Jeg har købt et frosset rådyr af en flink jæger.

Den er skåret ud i nogle stykker af mere eller mindre bestemmelighed.

Jeg kan genkende ryggen.
Så er der hvad jeg tror er de 2 forreste køller og de 2 bageste køller.

Så er der et stykke med ribben i. Hvad kalder man sådan et stykke?

Sidst er der et stykke som jeg ikke kan genkende. Det er som om det er 2
stykker som er frosset sammen hvor der er ben i begge stykker.
Er der nogen der har en idé om hvad det stykke er?

Og hvordan tilbereder man det stykke?

Lars

Fra : Per

Dato : 28-11-03 23:38

On Fri, 28 Nov 2003 23:11:23 +0100, Lars wrote:

> [...]
> stykker som er frosset sammen hvor der er ben i begge stykker.
> Er der nogen der har en idé om hvad det stykke er?

Hmmm.. kan ikke lige få det til at passe med to stykker, men ofte er
halsen skåret fra ryggen. Det er så vidt jeg kan se hvad du mangler i
"byggesættet". Den plejer jeg at stege i en gryde. Jeg kan godt lide
vildtsmagen, så jeg bruger som regel kun salt og peber, men der er mulighed
for at rødvinsmarinere og bruge forskellige kryderier.
På Netnatur, Netkokken er der vist hvordan et rådyr forlægges (parteres)
under Fotostory.
Det kan måske hjælpe med at finde rundt i de forskellige stykker. Der er
også lidt opskrifter.

--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968