boller flækker
Fra : Johnny & Jytte

Dato : 28-11-03 09:40

Hvorfor er det lige, at mine boller her på det sidste, er begyndt at flække
når de bliver bagt. Er det fordi jeg måske snyder lidt med hævetiden eller
er det for hård varme. Jeg bager dem ved 220 grader i den nederste halvdel
af ovnen.
Det er lidt træls for bollerne får en lidt hård "skorpe" der hvor de
flækker.

hilsen Jytte Thrane

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-11-03 23:25

"Johnny & Jytte" <jjhornum@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det lige, at mine boller her på det sidste, er begyndt at
flække
> når de bliver bagt. Er det fordi jeg måske snyder lidt med hævetiden

Ja.
Når bollerne ikke er færdighævede, fortsætter de med at hæve, efter at
skorpen er blevet hård.
Resultat: de revner.

Hilsen Inger