Ahorn sukker
Fra : zasha

Dato : 25-11-03 00:13

Er der noget specielt dette kan bruges til?
Det er møj-dyrt, så deeet er jo lidt meningsløst at bruge det som
almindeligt sukker, eller?

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-11-03 18:49

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der noget specielt dette kan bruges til?
> Det er møj-dyrt, så deeet er jo lidt meningsløst at bruge det som
> almindeligt sukker, eller?

Det smager godt. Jeg kommer det i kaffe, når det skal være rigtig godt - det
ville sikkert også kune bruges til at brune kartofler i eller noget, men det
er jo lidt dyrt. Forholdet til almindeligt hvidt sukker er som forholdet
mellem ordentlig chokolade og Rittersport. Hvis jeg kan finde det i skabet,
kan du få en smagsprøve med hjem, næste gang vi ses.

kh Dikte (som er vild med ahornsmagen, også i sirup)

---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-11-03 20:54

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> ... Hvis jeg kan finde det i skabet,
> kan du få en smagsprøve med hjem, næste gang vi ses.

Er fundet *ser stolt ud over, at rodet trods alt er organiseret*

Dikte

---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : zasha

Dato : 25-11-03 21:07

> "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Er fundet *ser stolt ud over, at rodet trods alt er organiseret*

> [...]
FLOT!!*GGGGGGG*
Jo, det er kat'me dyrt...men bruger ikke sukker i kaffen, skal jeg alligvel
forsøge?

Fra : Mikael Skovby Hansen

Dato : 26-11-03 07:32

Som tidligere sagt smager det godt - så hvis du ikke har lyst til at få
sukker i kaffen kan du jo forsøge dig med en alm flødeis, hvor du bruger
ahornsukkeret i stedet for alm sukker.

Mikael

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-11-03 15:30

Mikael Skovby Hansen <skovby@mail.tele.dk> wrote in article
<3fc448e5$0$29368$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Som tidligere sagt smager det godt - så hvis du ikke har lyst til at få
> sukker i kaffen kan du jo forsøge dig med en alm flødeis, hvor du bruger
> [...]
Måske kan man selv lave det, der er jo bare ahornsirup der er kogt endnu
mere ind.
Og ahorn sirup er jo også godt i kaffe og the, på pandekager, is osv
osv.... Det købes tit til fornuftig pris i Netto.
Eller i Canada selvfølgelig, f.eks. i "The Real Canadian Superstore"

Søren
Canadafan

Fra : zasha

Dato : 27-11-03 15:22

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> osv.... Det købes tit til fornuftig pris i Netto.
> Eller i Canada selvfølgelig, f.eks. i "The Real Canadian Superstore"

Jamen, hvis det "bare" kan erstatte hvidt/rørsukker, hvorfor så købe det?
det er jo huuuulens dyrt? hvad er det man betaler for?
Jeg vil da ikke betale en bondegår for at hælde det i en kop
the....eller...er det det jeg vil?*G*

Fra : Gert Krabsen

Dato : 27-11-03 15:46

Thu, 27 Nov 2003 15:22:08 +0100, zasha <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com>
skrev:

> [...]
> det er jo huuuulens dyrt? hvad er det man betaler for?
> Jeg vil da ikke betale en bondegård for at hælde det i en kop

Nej, lad endelig være med det. Brug det, hvor den specielle smag tilføjer
retten noget nyt.

Jeg har selv fornøjelse af det som et drys på friske jordbær, Canteloup-
melon el.lign. Altså steder, hvor det ikke kun er søde-effekten, men lige
så meget et krydderi, man har brug for..

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.