jamie
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 09:47

hej - så I jamie oliver i går? Hvis I gjorde, kan I måske hjælpe mig med en
mere præcis opskrift på mosen og grisen - det, hans irske kammerat lavede.
De var noget med svinekoteletter med salvie og abrikos (og honning og ??).
Og mosen var vist bare (?) almindelig mos med springløg (?).

Jeg tænkte på den ret hele aftenen i går - så nu skal den på bordet i aften!

vh

Anders

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 12-11-03 19:32

Jeg har selv søgt nettet igennem efter denne opskrift og ja jeg kan heller
ikke finde den, den er ikke på tvdk2s hjemmesider, og har prøvet på en del
af de udlandskesider som viser olivers twist men ligeledes der har de masser
af opskrifterne fra programmerne, men ikke opskriften til dette program.

evt så kig lidt på http://www.jamieoliver.com

Fra : Padmé Amidala

Dato : 16-11-03 19:49

Kartoffelmos:
Kartofler koges og moses.
2,5 dl mælk varmes op i støbejernsgryde med en smørklat
det hvide på en bundt springløg snittes fint og kommes i.
Mælken koger 1 min og det grønne fra springløgene kommes i, efter det også
er blevet snittet fint.
Mælkeblandingen hældes over kartoflerne og det hele vendes rundt.
Tilbage med al mosen i støbejernsgryden, og en klat smør lægges ovenpå.
Derefter låg på og en kort tur i ovnen.
Til sidst vendes fintsnittet brøndkarse og de inderste blade fra et
selleribundt (der også er blevet snittet fint) i mosen.
Husk at smage til med salt.

Abrikostilbehør:
Kvarte abrikoser vendes i lidt olie, med salvie og honning til de er bløde,
men ikke udsmattede.

God fornøjelse.

VH
Padmé

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 11-01-04 11:48

Du kan finde en masse af Hr. Olivers opskrifter her:

http://www.dr.dk/mad/kok.asp?inpKokkeid=8

eller:

http://www.jamieoliver.net/diary/index.html

Jeg kan for øvrigt anbefale hans kogebøger. God fornøjlse.