Hvor kan man købe gode shushi fisk ???
Fra : Tom Frank

Dato : 10-11-03 15:17

Hvor kan man købe gode shushi fisk i Københavnsområdet, der er til at betale
???

/Tom Frank

Fra : -V-

Dato : 10-11-03 16:56

Tom Frank wrote:
> Hvor kan man købe gode shushi fisk i Københavnsområdet, der er til at
> betale ???

Spørger du hvilken fiskehandler der har de bedste/friskeste/billigste fisk?

Kombinationen af de tre er så godt som umulig.
Min yndlingsfiskemand ligger på Frederiksborgsgade lige ved Kultorvet, men
han opfylder kun to af de tre kriterier.

-V-

Fra : Christina G

Dato : 10-11-03 17:37

> [...]
> Min yndlingsfiskemand ligger på Frederiksborgsgade lige ved Kultorvet, men
> han opfylder kun to af de tre kriterier.

Tja, og så ville jeg gætte på, at det ikke er kriteriet "friskeste", som
bliver opfyldt der.
Jeg har flere gang villet købe fisk til sushi der, men når jeg ser fiskenes
indtørrede øjne og andre tegn på, at den ikke lige blev fanget i går, så
smutter jeg altid igen.
Jeg har købt sushi-fisk i Illum og Iso (den på Østerbro har en god
fiskeafdeling) og så er der fiskemanden på H.C. Ørstedsvej, som alle
anbefaler, men jeg har ikke selv prøvet den.

Mvh, Christina

Fra : -V-

Dato : 10-11-03 22:01

Christina G wrote:

> [...]
> fiskenes indtørrede øjne og andre tegn på, at den ikke lige blev
> fanget i går, så smutter jeg altid igen.

Det er ikke min erfaring med fiskemanden ved Kultorvet, men måske jeg bare
har været heldig et par gange?
Jeg vil da straks prøve fiskemanden på HC Ørstedsvej.

-V-

Fra : Tom Frank

Dato : 11-11-03 09:32

Tak, for tippene. Billigst kan godt gradbøjes, hvis det er til fare for
helbredet

/Tom Frank

Fra : Loke

Dato : 11-11-03 08:41

On Mon, 10 Nov 2003 15:17:17 +0100, "Tom Frank" <tofran@hotmail.com>
wrote:

>Hvor kan man købe gode shushi fisk i Københavnsområdet, der er til at betale
>???
>
>/Tom Frank

istedgade 109

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-11-03 10:57

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> wrote in message news:<3faf9e76$0$95078$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hvor kan man købe gode shushi fisk i Københavnsområdet, der er til at betale

Husk nu at hvis du køber tun til sushi, skal den have været frosset.
Helt frisk tun indeholder nogle mikroskopiske parasitter som slås
ihjel ved bl.a. frysning. Man kan tydeligt se forskel på frisk og
optøet tun: den friske er lys rød (som kalvekød) mens den optøede er
meget mørkere (som velhængt oksekød).

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 11:09

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
> [...]
> ihjel ved bl.a. frysning. Man kan tydeligt se forskel på frisk og
> optøet tun: den friske er lys rød (som kalvekød) mens den optøede er

Specielt japanerne vil gerne betale en masse for tun frosset langt ned. Der
findes kølecontainere (DeepFreeze) som kan køle ned til ca. -60 grader C for
at få så frisk fisk som muligt i land.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Thïngmand

Dato : 12-11-03 09:15

> Husk nu at hvis du køber tun til sushi, skal den have været frosset.
> Helt frisk tun indeholder nogle mikroskopiske parasitter som slås
> ihjel ved bl.a. frysning.

Det gælder alle fisk, også laks...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Loke

Dato : 11-11-03 21:35

wrote:

>Hvor kan man købe gode shushi fisk i Københavnsområdet, der er til at betale
>???
>
>/Tom Frank

iøvrigt kan frossen sværdfisk anbefales, det er et hit og
supermarkederne har det indimellem.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-03 07:05

"Loke" <[baijxz at mailme dot dk]ignore@this.com> wrote in message
> [...]

Laks (incl røget) dur

men billige sildefiletter fra Netto eller Fakta er også fremragende, især
med rigelig ingefær. Hvor købes wasabi?

Grødris laver min japanske kone fremragende sushi-ris af, med lidt eddike og
sukker og kort kogetid.