jsp e-shop.
Fra : Jesper Mouridsen

Dato : 20-11-03 20:21

Hej NG.
Jeg kører siden www.mycgiserver.com/~jsm83dk så kan i kigge hvis i vil se
lidt jsp. (kunne måske være intr. for nogle). Jeg tænker på at lave en
e-shop. Men hvordan kan man smartest lave en "put i kurven" funktion. Skal
man skrive til disk eller kan man lave en bean med scope=session for at
gemme det der er lagt i kurven? nogen forslag/løse tanker
PFT
/JEsper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-11-03 19:42

Jesper Mouridsen wrote:

> [...]
> man skrive til disk eller kan man lave en bean med scope=session for at
> gemme det der er lagt i kurven? nogen forslag/løse tanker

Sessions er et ofte anvendt sted til opbevaring af "indkøbskurve".
Alternativet kunne være en database.
Det gælder i øvrigt uanset om du udvikler i JSP eller andet sprog, så
du kan måske finde mere inspiration i .serverside gruppen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 23-11-03 00:03

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
> Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant

Jeg har rigtig gode erfaringer med sessions, evt sammen med en db når jeg
har lavet sådan noget.
Jeg har altid lavet systemer hvor man skal være logget ind og her er
sessions super synes jeg!

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 23-11-03 22:53

Du kan evt. hente Suns reference implentering af en J2EE applikation kaldet
"Pet Shop"

Der bruges sessions på den måde du ønsker.

- Nikolaj