Installere Java 1.3.1 på Mac OS X 10.2.7
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-11-03 17:07

Hejsa,

På arbejdet har vi fået det problem, at vi skal køre et program som
kræver Java 1.3.1. Faktisk så anbefales lige præcis kombinationen Mac OS
X 10.2.4 og Java 1.3.1, men da det er en G5'er vi vil køre det på, så er
Mac OS X 10.2.7 det laveste vi kan komme.

Imidlertid er der fra Apple's side allerede installeret Java 1.4.1 i Mac
OS X 10.2.7 og det kan vist ikke lade sig gøre at hente en fuld Java
1.3.1 fra Apple's hjemmeside. Man kan hente en Java 1.3.1 Update, men
den kræver vist nok Java 1.3 el. lign. for den vil ikke installeres. Det
kan også skyldes, at den bare ikke vil lægge sig oven på en Java 1.4.1.

Hvad kan vi gøre i den situation? Ifølge leverandøren bruger et andet
firma også en G5'er og de har Mac OS X 10.2.8 med Java 1.3.1
installeret, men hvordan de har opnået den kombination ved han ikke.

Jeg har også prøvet at køre programmet på Mac OS X 10.3, som allerede
har Java 1.4.1 installeret, men det virker ikke.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-03 20:49

Kig på http://developer.apple.com/java/faq/#gen_2

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-11-03 23:46

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Kig på http://developer.apple.com/java/faq/#gen_2

Det virker relevant, men der står ikke specifikt hvordan jeg fjerner
Java 1.4.1 eller beder vores program om at køre med den ligeledes
indbyggede Java 1.3.1.

Det drejer sig om scannerprogrammet Newcolor 7000 fra Heidelberg som de
har lavet i Java af uransagelige grunde. Det har et rædselsfuldt
interface og har disse urimeligt specifikke krav til systemet, hvilket
ikke virker særligt professionelt. Det kan derfor ikke lade sig gøre at
bruge Apple's nyeste maskiner til deres scannerprogram, hvilket er dybt
åndssvagt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-11-03 00:20

René Frej Nielsen wrote:

> Det virker relevant, men der står ikke specifikt hvordan jeg fjerner
> Java 1.4.1 eller beder vores program om at køre med den ligeledes
> indbyggede Java 1.3.1.

Du kan ikke fjerne 1.4.1, men du kan - så vidt jeg ved - bede om at
bruge 1.3.1 som standard. Afhængig af hvordan programmet startes er det
forskelligt hvad man skal gøre. Detaljer?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-11-03 08:16

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du kan ikke fjerne 1.4.1.....

Jeg var alstå ude for at mac troubleshooting bad mig slette Java 1.4.1,
fra /libr./receipts/, og det gjorde jeg......., men der var stadig
JavaPantherUpdate.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-11-03 09:11

Lone Schmidt wrote:

> Jeg var alstå ude for at mac troubleshooting bad mig slette Java 1.4.1,
> fra /libr./receipts/, og det gjorde jeg......., men der var stadig
> JavaPantherUpdate.

Det lyder ikke som selve den installerede udgave, men et eller anden
oversigt over hvad du har fået installeret.

Der var megen polimik over at man ikke kunne afinstallere da 1.4 kom frem.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Ren? Frej Nielsen

Dato : 28-11-03 10:02

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote in message news:<bq60qn$ts$1@sunsite.dk>...

> Du kan ikke fjerne 1.4.1, men du kan - så vidt jeg ved - bede om at
> bruge 1.3.1 som standard. Afhængig af hvordan programmet startes er det
> forskelligt hvad man skal gøre. Detaljer?

Det bliver startet som et alm. OS X program. Det består af en pakke
med alle filerne og der er bl.a. en masse .jar filer som jo må være
selve programmodulerne. Hvad det er der fyres af når man
dobbeltklikker på programmet/pakken ved jeg dog ikke.

Mvh.
René Frej Nielsen (postet via Google)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-11-03 10:43

Ren? Frej Nielsen wrote:

> Det bliver startet som et alm. OS X program.

Hvis det er en OS X specifik pakke, så er der en info.plist fil du kan
rette i, som beskrevet i faq'en.

Hvis det er en "klik-på-jar" kan du køre det fra kommandolinien med

"/lang/sti/ned/til/1.3.1/bin/java -jar klikbar.jar"

Dette kan du putte i et script.

> Det består af en pakke
> med alle filerne og der er bl.a. en masse .jar filer som jo må være
> selve programmodulerne. Hvad det er der fyres af når man
> dobbeltklikker på programmet/pakken ved jeg dog ikke.

Hvad siger egenskaberne på din klikbare fil?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-11-03 14:52

> [...]

> Hvis det er en "klik-på-jar" kan du køre det fra kommandolinien med
>
> "/lang/sti/ned/til/1.3.1/bin/java -jar klikbar.jar"

Det vil jeg lige prøve i næste uge.

> Hvad siger egenskaberne på din klikbare fil?

Hmm... det må jeg lige se på i næsten uge.

Tak for hjælpen!