ak spam
Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-11-03 01:17

Hej
Cykled rundt i nyhedsgrupper og samled råd, at jeg ikke skal have min
mail synlig i min header ved afsending af besked, men hvor sletter jeg
den henne? Hvis jeg sletter den i internet config. kan jeg ikke sende
beskeder?
Er der et enkelt svar inden jeg drukner i (fucking microbløds)
opdateringer "security pack"

Venlig hilsen Hnerik

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-11-03 03:05

> [...]
> beskeder?
> Er der et enkelt svar inden jeg drukner i (fucking microbløds)

1. Få dig en inet baseret email, som du bruger når du færdes på nettet,
hvor skruppelløsheden regerer (www.hotmail.com, www.sol.dk etc.)

2. Brug aldrig din rigtige POP3 baserede email, når du færdes på nettet -
udlever kun denne POP3 til dine nærmeste som du stoler på

3. Den inet baserede email, du opretter, skal du kamouflere, så
søgerobotterne ude på nettet ikke fanger den og spammer dig i stykker.

4. Jeg har f.eks en inet baseret email, som jeg bruger, når jeg færdes på
nettet, men klog af erfaring, så gør jeg alt for IKKE at udøevere den her,
da en sørerobot hurtigt opfanger den.

Min email er dr.ralph[snabel-a]sol.dk - dette er èn af mange måder at
angive sin email på uden at bruge det [snabel-a] som gør at en søgerobot
vil opfange den lynhurtigt og hurtigt havne hos en skrupelløs virksomhed,
der lever af at købe cd'er med mailadresser på og spamme løs med reklamer.

Jeg kunne også skrive min email:
dr.ralph(snabela)sol.dk eller noget der ligner.

Hvis du kigger på min email, så omgår jeg den tvungne brug af snablea ved
at skrive remove lige efter snabel-a'et. Det kræver så at folk opdager
dette inden de sender mig email, og fjerne remove inden de sender mig
email. Der er sikkert mange usenet brugere, der ikke har opdaget dette, og
jeg er så gået glip af deres emails....det er bare ærgeligt.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens

Dato : 27-11-03 06:46

Henrik Jensen <henske@e-mand.dk> wrote:

> [...]
> beskeder?
> Er der et enkelt svar inden jeg drukner i (fucking microbløds)

MacSoup -> Indstillinger -> Konti & Brugerprofiler -> Brugerprofiler,
"Rediger". Skriv lige den adresse der passer dig.

Jeg bruger et alias til min sædvanlige email-konto. Ordet "spam" får
langt de fleste spammere til at søge andetsteds og jeg får 2-5 uønskede
mail pr. uge (hvilket ligger under min smertegrænse).

Brug af spamstoppere ("remove", "FJERNDETTE" etc. er da meget sødt, men
besværliggør i mine øjne muligheden for at sende mail til hinanden.
Desuden er der, svjh en regel (RFC) på usenet der foreskriver brug af en
valid emailadresse i afsenderen.
--
/ Jens
Min afsenderadresse virker uden ændringer.

Fra : Christian Bech

Dato : 28-11-03 11:41

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> besværliggør i mine øjne muligheden for at sende mail til hinanden.
> Desuden er der, svjh en regel (RFC) på usenet der foreskriver brug af en

Det er der, men hvis man vil bruge en ikke-valid adresse, bør man i det
mindste udskifte TLD'et - fx .dk eller .com - med .invalid. På den måde
ikke en eventuel ejer af domænet. Fx er det da vældigt sjovt at skrive
spam.dk i sin mailadresse, men al den spam man så ikke selv modtager,
ryger i stedet til et uskyldigt firma i Odense.

--
Christian

Fra : Anna

Dato : 27-11-03 08:52

> [...]

> beskeder?
> Er der et enkelt svar inden jeg drukner i (fucking microbløds)

Hej Henrik

Jeg har haft samme problem som du... de råd du har fået af de andre er
rigtig gode at følge fremover - men en her og nu løsning er jo at
oprette en ny mail adresse for at slippe udenom de spammails og starte
forfra med at følge de nævnte råd....

Hvis du ligesom jeg nødig vil til at skifte din mail adresse kan jeg i
stedet varmt anbefale at installere "pop monitior" (shareware) som
faktisk fungerer ved at hente "headers" fra serveren... på den baggrund
kan du oplære programmet i hvilke mails du vil modtage og hvilke den
skal slette automatisk.. Du kan oprette filtre og tilmed slette dine
mails INDEN de bliver hentet ned på maskinen. Det er en kæmpe fordel når
man er på dial up og modtager alle de skod virus inficerede mails. Jeg
er stadig i eksperimenterings stadiet med programmet men det ser
virkelig godt ud og jeg tror at jeg kan holde min mail box ren for spam
om nogle uger når jeg lige har fået alle filtrene på plads og stoler nok
på programmet til at lade den automatisk slette mails...

Mvh
Anna

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-03 12:39

> [...]

> beskeder?
> Er der et enkelt svar inden jeg drukner i (fucking microbløds)

Apple har også lidt gode råd:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86190>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : mbi

Dato : 27-11-03 17:03

> [...]

> beskeder?
> Er der et enkelt svar inden jeg drukner i (fucking microbløds)

Du skal i hvert fald passe meget på - jeg har i tidens morgen brugt min
rigtige adresse med NOSPAM i omkring tre indlæg på usernet og siden
modtager jeg omkring 20-30 spam mails om dagen! Det er min adresse på
arbejde, så det er både godt og skidt...

Fra : Mikael Kern

Dato : 21-12-03 21:18

jeg har ikke fået en eneste, siden jeg skiftede til: nospam@kern.dk

mvh Mikael Kern