(TNT) AppleStore levering
Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-11-03 00:04

Hej

Når der på AppleStores hjemmeside står fuldt shipped, hvor mange dage
går der så til levering ved døren ??

Er der et andet sted man kan følge TNT's leverance ???

Spørger fordi hvad sker hvis vi ikke er hjemme ??

Mange hilsner Karen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-11-03 01:21

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> Hej
>
> Når der på AppleStores hjemmeside står fuldt shipped, hvor mange dage
> går der så til levering ved døren ??
>
> Er der et andet sted man kan følge TNT's leverance ???

Det trackingnr. der står på Apple's hjemmeside kan du bruge på
www.tnt.dk hvor der er en søgeboks på forsiden. Husk at vælge
"Reference".

> Spørger fordi hvad sker hvis vi ikke er hjemme ??

Hvis du ikke er hjemme vil TNT lægge en seddel med deres telefonnummer,
så du kan ringe til dem. Du kan derefter aftale at afhente pakken hos
dem, eller få en ny levering, evt. til en anden adresse.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-11-03 12:31

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> så du kan ringe til dem. Du kan derefter aftale at afhente pakken hos
> dem, eller få en ny levering, evt. til en anden adresse.

Tak skal du ha' for det, jeg kan se det ankommer idag, glæder mig
allerede

Mange hilsner Karen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-03 01:23

> [...]

> går der så til levering ved døren ??
>
> Er der et andet sted man kan følge TNT's leverance ???
>
> Spørger fordi hvad sker hvis vi ikke er hjemme ??

Når der står "Shipped", er varerne hentet hos Apple af TNT. Der skulle
meget gerne være et trackingnummer, der står ved hver vare, du har
bestilt. Det er ikke så stort, og ved en computer, hvor der står et par
linier med konfiguration, kan det måske være lidt svært at se. Der er
tale om et ti-cifret nummer, og det er et link, du bare kan klikke på.
Et klik fører dig videre til en side, hvor du kan følge varernes
vej. Ofte skal de fra et lager i et land, til et samlingssted i
Luxembourg. Når de er samlede, kan nummeret bruges som trackingnummer på
TNT's hjemmeside. Det fungerer såmænd meget godt, men det er mit
indtryk, at Apple nogle gange er lidt længe om at opdatere sin side med
Order Status og den med Shipment Status.
Jeg har ret stor erfaring i det, for det tog lidt over en uge at
få Panther med en mus og en taske, der også var på lager. I dag er det
to uger siden, jeg bestilte en iMac til min mor med 3-5 dages
leveringstid. I kan tro, jeg har været inde på de sider mange gange.
Apple praler jo også med, at man får ekspres-levering med i prisen, hvis
man køber for mere end 2.750,- eller deromkring. Når først varerne er
samlet i Luxembourg, så går der ganske rigtigt kun et døgns tid.
Problemet er bare at få varerne dertil.
Retfærdigvis skal det siges, at Apple har sendt en e-mail til
mine forældre i denne uge for at forklare, at der er forsinkelse. Mine
forældre synes, det er lidt komisk, at man får meddelelser over nettet,
når man køber en computer. For uden en computer er man jo ikke på
nettet. Jeg har forsøgt at forklare, at tiderne har ændret sig. Hvis
mine forældres telefon gik i stykker, så skulle de nok arrangere sig med
en lånt telefon eller omgående købe en ny. Det er lidt det samme med en
computer. Den købte de vist. Min far har jo også sin arbejdscomputer, så
de kan da modtage e-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-11-03 12:31

> [...]
> en lånt telefon eller omgående købe en ny. Det er lidt det samme med en
> computer. Den købte de vist. Min far har jo også sin arbejdscomputer, så

Tusind tak for du henledte opmærksomheden til linket i Apples
ordrebekræftelse, det var/er jo nemt at følge på denne måde

Ja, vi selv bestilte en Palm Zire + en ekstern LaCie harddisk i
torsdags, det ser ud som det kommer i dag, JUBiiiiii så er det tid til
at lege ) Det må da siges at være hurtigt !!

Håber dine forældre også er heldige i dag !

Iøvrigt er det førse gang jeg prøver at købe ting hos Apple Store.

Mange hilsner Karen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-03 20:40

> [...]

> at lege ) Det må da siges at være hurtigt !!
>
> Håber dine forældre også er heldige i dag !

Og netop her sidst på eftermiddagen har jeg set, at min mors iMac nu er
"Shipped". Det er lige sket, for tidligere i dag var den "Still Being
assembled". Der er endnu ingen dato eller klokkeslet på TNT's
hjemmeside, som man bliver henvist til, men det kommer nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-11-03 21:35

> [...]
> assembled". Der er endnu ingen dato eller klokkeslet på TNT's
> hjemmeside, som man bliver henvist til, men det kommer nok.

Nå det går så den rigtige vej der er ikke noget værre end at gå og
vente på nyt isenkram !!

Hos mig troede jeg de blev leveret i dag, fordi der stod skrevet på
TNT's hjemmeside

Citat:
Arrive terminal Hvidovre, Co, DK 24. nov. 2003 07:08
Out for delivery Hvidovre, Co, DK 24. nov. 2003 08:53

Citat slut:

Desværre har jeg været nødsaget til at gå hjemmefra et pap gange i dag,
og der er ringesystem på hoveddøren til opgangen hvor jeg bor, men der
plejer at være nogen hjemme i opgangen hver dag, så det skulle være
muligt at smide en seddel ind.

Mon de har været her ??? tænker på Kaj Christensen's indlæg i samme tråd

Mange hilsner Karen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-11-03 17:22

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> Spørger fordi hvad sker hvis vi ikke er hjemme ??

Så kører de deres vej igen, og efter en uges tid sender de varen retur,
uden på noget tidspunkt at have kontaktet dig... Det var i hvert
tilfælde det der skete for mig. I øjeblikket prøver jeg at få hevet
pengene ud af Applestore, så jeg kan gå på indkøb i en rigtig butik.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-11-03 17:59

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> tilfælde det der skete for mig. I øjeblikket prøver jeg at få hevet
> pengene ud af Applestore, så jeg kan gå på indkøb i en rigtig butik.

Det lyder da underligt, for de par gange jeg har haft forsendelser hos
TNT har jeg fået en seddel, hvor jeg kunne finde deres telefonnr. At de
tilbyder at aflevere pakken på en anden adresse, f.eks. ens arbejde, er
da også god service.

Smed de ikke engang en seddel ind hos dig?

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-11-03 18:38

> [...]

> da også god service.
>
> Smed de ikke engang en seddel ind hos dig?

Æhaaaaa hvor sent på aftenen kører de ud ??? spørger fordi jeg tror det
kommer idag, og jeg har desværre måtte gå et par gange, og vi har
ringesystem ved indgangsdøren til opgangen.

Det ville da ikke være godt hvis det gik retur (

Mange hilsner Karen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-11-03 22:03

> [...]

> kommer idag, og jeg har desværre måtte gå et par gange, og vi har
> ringesystem ved indgangsdøren til opgangen.

Det ved jeg desværre ikke. Det afhænger nok af hvor man bor i forhold
til deres lager.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-11-03 21:28

> [...]

> da også god service.
>
> Smed de ikke engang en seddel ind hos dig?

Nej, intet overhovedet.
Da jeg efter nogle dage efter at de i flg. deres tracking skulle have
været forbi ringede til dem for at høre hvor de blev af, fik jeg at
vide, at privatkunder ragede dem en høstblomst.

mvh.
Kaj.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-11-03 22:16

> [...]
> været forbi ringede til dem for at høre hvor de blev af, fik jeg at
> vide, at privatkunder ragede dem en høstblomst.

Det er ikke den service jeg har oplevet, men du har vist været rigtig
uheldig.

Fra : Ollie

Dato : 24-11-03 23:39

In article <1g4y7zx.1rosq8fa2gaymN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej
Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er ikke den service jeg har oplevet, men du har vist været rigtig
> uheldig.

Det er heller ikke den service jeg har oplevet de 3-4 gange jeg har
handlet hos Apple Store.

TNT har altid ringet til mig inden levering for at spørge hvornår jeg
var hjemme.

Hvergang har jeg så fået leveret dagen efter på min arbejdsplads,
hvilket jo var nemmere.

Så du må have været uheldig eller evt. smidt sedlen ud med reklamerne
(sker sommetider hos os )

Så husk at oplyse telefonnummer ved bestilling.

Mvh.

Ole Lahm

Fra : Karen Seiersen

Dato : 25-11-03 14:21

> [...]

> været forbi ringede til dem for at høre hvor de blev af, fik jeg at
> vide, at privatkunder ragede dem en høstblomst.

Jeg kan se hvor uheldig du har været, håber du får løst problemet, det
samme kunne måske have overgået mig, jeg kunne iflg. deres tracking igår
se at varene skulle komme samme dag, det skete ikke og heller ingen
meddelelser igennnem dør brevkassen.

Ringede derfor her til morgen til TNT og forespurgte til leverncen, fik
at vide de havde været her i går men ikke kunne finde det - stor var min
forundring !!! Jeg bor på en stor kendt befærdet vej med tydelige nr.
skilte (godt nok inde i en passage væk fra vejen) Alle chauffører kender
denne gade.

Vi udvekslede så data telefonisk, det viste sig de havde en forkert adr.
jeg bor på Aalekistevej og på deres tracking stod lekistevej !!!!

De kunne ikke nå at få den på vognen idag men den ville komme i morgen
så. Men jeg aftalte så at jeg selv ville hente.

Og er begge dele så efterprøvet og fundet OK !!!

Mange hilsner Karen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 24-11-03 21:27

vkSLET@dettebesked.com (karen seiersen) writes:

> [...]
>
>Håber dine forældre også er heldige i dag !
>
>Iøvrigt er det førse gang jeg prøver at købe ting hos Apple Store.

Kan det betale sig at købe en lacie HD over nettet hos Apple? Jeg havde
købt den hos Macxpres og fået den med det samme eller næste dag. Er der
penge at spare ved det?
Hilsen hanne

Fra : Karen Seiersen

Dato : 24-11-03 21:38

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Kan det betale sig at købe en lacie HD over nettet hos Apple? Jeg havde
> købt den hos Macxpres og fået den med det samme eller næste dag. Er der
> penge at spare ved det?
> Hilsen hanne

Thjaaaaa, det kan jeg jo ikke sige om man kunne ha' fået et bedre
tilbud, men vi skulle ha' en Palm Zire også og det var et rigtig godt
tilbud. Så det var nemmere at slå 2 fluer...............

Hilsen Karen