IMAP- hvordan ?
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 23-11-03 18:38

Dette er måske lidt OT men hvor skal jeg ellers forsøge?

Jeg vil gerne anvende IMAP så jeg på den måde har adgang til min mail på
alle computere. Hvordan virker dette rent praktisk ?
IMAP-serveren, hvor findes dette, er det en del af et webhotel, eller
hvordan gør man ?
Alle input meninger og erfarringer velkomne.

--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Tom Dissing

Dato : 23-11-03 20:29

Uden at gøre mig alt for klog på emnet, er IMAP serveren, den server der
modtager de emails du skal have.
Så vidt jeg ved tilbyder internetudbydere ikke dig muligheden for at hente
post på denne måde på deres servere. ( de tilbyder kun pop3)
Har du derimod et domæne.. Ex.. Www.whatever.dk og modtager mail på
whatever.dk, OG du selv har etableret en server til whatever.dk kan du på
denne maskine ( server) etablere en IMAP server. Som du så kan hente post
på, via ex. Ethernet..
Det gør vi her..
Tom

Fordelene er mange, blandt andet kører jeg med 100Mbit/s til server, sådan
at jeg kan sende store mails, uden at min maskine skal stå og sende med
"almindlig" båndbredde ( 512 kbit/s )

Men mit bud er altså at det kræver at du har en server I huset !!

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-11-03 21:06

Tom Dissing - tom@mir.dk on 23/11/03 20:29 wrote:

> [...]
> denne maskine ( server) etablere en IMAP server. Som du så kan hente post

En del udbydere tilbyder IMAP, så det er ikke noget krav at have sin egen
server. Så det kræver at din mailudbyder tilbyder IMAP, så prøv at forhøre
dig der hvor du har din mail. Ellers er der i bunden af dette indlæg en
udbyder der tilbyder det

--
/peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-03 21:39

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> "almindlig" båndbredde ( 512 kbit/s )
>
> Men mit bud er altså at det kræver at du har en server I huset !!

Slet ikke. Men da det kræver mere (især plads) af internetudbyderen, har
alle discount-udbydere valgt det fra. Jeg kan da nævne, at det findes
hos .Mac, og det er faktisk standardindstillingen i Mail.app. Jeg har
også IMAP på den konto hos UNI2, som jeg har gennem lægeforeningen, og
det er den, jeg bruger som hovedmailkonto. Så har jeg mit eget domæne
med web- og mailhotel hos en lille udbyder. Den har kun POP3-server, men
jeg får da bare sendt min mail videre til UNI2.
Tele Danmark har ikke IMAP, men i deres webmail har man mulighed
for at oprette mapper og det hele, ligesom i IMAP. Man kan bare kun
bruge POP3 fra sin computer, og dermed kan man kun se indboksen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-11-03 01:31

> Slet ikke. Men da det kræver mere (især plads) af internetudbyderen, har
> alle discount-udbydere valgt det fra. Jeg kan da nævne, at det findes
> hos .Mac, og det er faktisk standardindstillingen i Mail.app.

Hmm jamen jeg har jo .Mac og nu har jeg sat den mail op, det virker
kanon. Jeg kan oprette mapper flytte mails
på begge mine maskiner og i .Mac-mail i browseren og det hele syncer når
programmerne åbnes, det er sørme næsten hele .Mac prisen værd.
Nu mangler jeg blot at få omstillet mine bestående konti så de kommer
til min .Mac.konto så skulle det være fjong.

Tak for tippet

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-03 01:36

> [...]

> Nu mangler jeg blot at få omstillet mine bestående konti så de kommer
> til min .Mac.konto så skulle det være fjong.

Det fungerer helt fint. Jeg har også brugt det et par år. Men du skal
lige være opmærksom på, hvor meget plads du har på .Mac, hvis du
begynder at fylde en masse over på den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 23-11-03 21:22

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan gør man ?
> Alle input meninger og erfarringer velkomne.

www.myrealbox.com kan varmt anbefales som IMAP udbyder. Gratis og
reklamefri.

mvh
Peter