netwærk Mac-PC
Fra : Steen Wrem

Dato : 17-11-03 16:57

Er der nogen her i gruppen som kan hjælpe mig med at få mit netværk mellem 2
PC og min Mac til at fungere?

De 2 pc ere kører win XP og min Mac kører OS 10,3.

Jeg tror at der er nogen firewall problemer på mac-en. Når jeg går i deling,
slår nogen tjenester til og går i firewall, står der "Hvis du vil ændre
Apple firewire-indstillingerne, skal du slå den anden firewall-software
fra", ---HVILKEN ANDEN FIREWALL-SOFTWARE????????

vh SteenW

Fra : Ollie

Dato : 17-11-03 23:18

In article <3fb8efd3$0$27405$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Steen Wrem
<steen.wrem@mail.dk> wrote:

> [...]
> Apple firewire-indstillingerne, skal du slå den anden firewall-software
> fra", ---HVILKEN ANDEN FIREWALL-SOFTWARE????????

Der er indbygget firewall i win XP, så det er nok den OSX klager over.

Prøv at slå en af dem fra og se om det virker.

Mvh.
Ole

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-11-03 08:42

> [...]

> Apple firewire-indstillingerne, skal du slå den anden firewall-software
> fra", ---HVILKEN ANDEN FIREWALL-SOFTWARE????????

Kan du have brugt noget andet software tidligere som har ændret på den
indbyggede firewall, som f.eks Brickhouse eller Firewalk X?

Uden at have firewall slået til i delingskontrolpanelet går du
terminalen og skriver "sudo ipfw list" og give den admin passw når den
beder om det. Hvis firewall'en er konfigureret på anden måde vil du få
et længere output ellers vil den nøjres med:

65535 allow ip from any to any

Firewall kontrolpanelet har hidtil ikke kunnet lide at man konfigurerer
firewall'en i terminalen. Hvordan det forholder sig i Panther ved jeg
ikke.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com