DVD til Harddisk?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 16-11-03 09:12

Hejsa.

Jeg har en del DVD-film og skal snart ud at rejse. Det kunne derfor være
rart at se en dvd-film - måske 2 - i flyet på den bærbare. Jeg gider dog
ikke høre på dvd-drevets snurren som sikkert æder mere strøm end at
spille fra harddisken.

Hvordan / Kan, jeg kopiere en dvd ind på harddisken og så afvikle den
der fra?

Jeg har prøvet at rode lidt med det. Jeg kan godt finde nogle filer, ca.
af 1 gb stykket som kan afspilles med VLC, som dog ikke indeholder hele
filmen.

MVH

Thomas

PS: har søgt lidt på google, men der står en masse skrammel om at
konveretere til DivX m.m. - det er jeg ikke så interesseret i. Bare jeg
kan afspille fra hdd.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-11-03 13:54

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> [...]
> spille fra harddisken.
>
> Hvordan / Kan, jeg kopiere en dvd ind på harddisken og så afvikle den

Du kan rippe DVD'en med enten 0SEx ekker DVDBackup. Begge fungerer
ganske udemærket og de resulterende filer kan afspilles med Apple's DVD
Player. Du skal blot vælge "Arkiv -> Åbn mappe VIDEO_TS" og vælge de
rippede filer.

Det fylder dog en del, så jeg håber du har diskplads nok. Du skal nok
regne med 6-8 GB for de fleste film. Med 0SEx kan du vælge meget
nøjagtigt hvad du vil rippe, så her kan du fravælge uønskede lydspor og
ekstramateriale, så du kan spare lidt plads.

Hvis du vil lave en kopi over på en anden DVD, skal materialet fylde
mindre end de 4,7 GB, som kan presses ned på en brændbar DVD. Det gøres
med programmet DVD2oneX, som er et betalingsprogram, men det fungerer
fremragende:

http://www.dvd2one.com/index.php
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/DVDbackup.html
http://www.cs.buffalo.edu/~afaversa/

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas (8260)

Dato : 16-11-03 15:23

Jeg takker.

Disk-plads er ikke et problem. Skal ikke have mere end et par film
liggende til fly-turen.

Tak igen..

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-11-03 16:38

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ganske udemærket og de resulterende filer kan afspilles med Apple's DVD
> Player. Du skal blot vælge "Arkiv -> Åbn mappe VIDEO_TS" og vælge de

Du kan såmænd nøjes med at kopiere dem med finder!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-11-03 17:26

> Du kan såmænd nøjes med at kopiere dem med finder!

Hmm... de er jo krypterede og beskyttet med regionskode. Det vil da ikke
virke.

Fra : Jens

Dato : 16-11-03 17:35

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hmm... de er jo krypterede og beskyttet med regionskode. Det vil da ikke
> virke.

Løser afspilningen med DVD-Player ikke det problem?
--
/ Jens
Min afsenderadresse virker uden ændringer.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-11-03 17:36

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Løser afspilningen med DVD-Player ikke det problem?

Hmm... det er såmænd et godt spørgsmål. Jeg ved det faktisk ikke.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-11-03 18:53

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hmm... de er jo krypterede og beskyttet med regionskode. Det vil da ikke
> virke.

Før jeg bralrer ud med mere må jeg lige fortælle at jeg ikke kan få
ovennævnte procedure til at virke med min Two Towers DVD, men det har
før virket med andre DVD'er
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-11-03 22:53

> Før jeg bralrer ud med mere må jeg lige fortælle at jeg ikke kan få
> ovennævnte procedure til at virke med min Two Towers DVD, men det har
> før virket med andre DVD'er

Hmm... jeg kan godt se det logiske i at det skulle virke, hvis man
bruger DVD-player, men jeg ville dog stadig bruge et ripper-program for
at være på den sikre side. Så kan man samtidig fjerne macrovision og
regionskoden.

Fra : Thomas (8260)

Dato : 17-11-03 08:42

> Du kan såmænd nøjes med at kopiere dem med finder!

Det virker rent faktisk!
Problemet er bare at filmen er delt op i flere ca. 1 giga store filer.
Så skal jeg sidde og sætte dem igen for hver 20 min eller sådan noget.

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-11-03 18:53

> Det virker rent faktisk!
> Problemet er bare at filmen er delt op i flere ca. 1 giga store filer.
> Så skal jeg sidde og sætte dem igen for hver 20 min eller sådan noget.
>
> Thomas

Brug DVD Player
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Holm

Dato : 17-11-03 10:41

> [...]

> mindre end de 4,7 GB, som kan presses ned på en brændbar DVD. Det gøres
> med programmet DVD2oneX, som er et betalingsprogram, men det fungerer

syntes ikke jeg har kunne få den til at vælge danske undertekster i
demo... så har ikke ville investere i fuld udgave... har du problemer ?

> http://www.dvd2one.com/index.php
> http://www.wormintheapple.gr/macdvd/DVDbackup.html
> http://www.cs.buffalo.edu/~afaversa/

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-11-03 22:53

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> syntes ikke jeg har kunne få den til at vælge danske undertekster i
> demo... så har ikke ville investere i fuld udgave... har du problemer ?

Ingen problemer overhovedet.

Fra : Jesper

Dato : 16-11-03 19:36

> [...]

> PS: har søgt lidt på google, men der står en masse skrammel om at
> konveretere til DivX m.m. - det er jeg ikke så interesseret i. Bare jeg

Hvis ikke du rekomprimere DVD'en vil den fylde 5-9 GB, så hvis du skal
have din DVD samling på HD så skal der nogle store harddiske til.

Alternativt: Træk i håndbremsen!

http://handbrake.m0k.org/files/HandBrake-0.5.2-OSX.zip ; 1,6MB

Meget enkel DVD ripning til DivX.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas (8260)

Dato : 17-11-03 08:45

Jeg ser om jeg kan trække håndbremsen.

Tak

Thomas

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 17-11-03 18:04

Kopier:
1. Indsæt DVD i drev.
2. Quit DVD Player. DVD Player skal "bare" godkende DVD, så DVD kommer
på skrivebord.
3. Dobbelt klik på DVD i finder, så der åbner et nyt vindue.
4. Kopier VIDEO_TS mappen til det sted på din hard disk, hvor du vil
gemme DVD.
5. Reject DVD.

Afspil fra hard disk:
1. Åben DVD Player i Application mappen.
2. Gå ind i FILE menu og vælg OPEN VIDEO_TS FOLDER.
3. Find det sted du har gemt din DVD og vælg klik på OPEN, når du har
ramt din VIDEO_TS mappe.
4. DVD vil nu blive afspillet som den sad i DVD-drev.

Sålænge du bruger DVD Player og kopi af behøring REGION KODE, behøver du
ikke at tænke på REGION KODE, Macrovision eller CSS Encryption.

Mvh Ebbe
--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk