iPod til Win og derefter Mac?
Fra : Johan

Dato : 13-11-03 13:35

Hey - iPod'en er jo sweeet, men jeg har ikke lige mønterne til både en ny
mac og en iPod lige nu. Så jeg vil bare høre om jeg kan købe en iPod til
Windows og derefter bruge den til en iBook G4, når jeg får sådan en sjover?

Tanks. johan

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 13-11-03 16:02

"Johan" <joeyj0007@hotmail.Kom> skrev i en meddelelse
> [...]
> mac og en iPod lige nu. Så jeg vil bare høre om jeg kan købe en iPod til
> Windows og derefter bruge den til en iBook G4, når jeg får sådan en

Hej igen

3G iPoden kommer med Firewire og USB2 og kan godt køre på en pc'er til du
skifter til mac. Jeg har dog ingen erfaringer med at køre iPod på PC, men
det skulle virke såfremt du vælger en ny iPod (3G der kom i August - med 4
knapper oven over scrollhjulet)... Hvis du vælger en 2G løsning så findes de
kun i henholdsvis PC ELLER Mac udgaver og kan ikke anvendes på tværs af
platformene.

Held og lykke med det - det er sku et fedt legetøj

Anna

Fra : Johan

Dato : 13-11-03 19:24

Tak for svaret... så er det jo bare om at komme afsted og få købt en
3generations 20GB iPod...

..johan

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-03 00:30

Johan <joeyj0007@hotmail.Kom> wrote:

> Tak for svaret... så er det jo bare om at komme afsted og få købt en
> 3generations 20GB iPod...

Er I helt sikre på det? Der var noget med formatet på harddisken, hvor
Mac-udgaven bruger HFS+, og pc-udgaven bruger noget FAT32, eller hvad
det hedder nu om dage. Der var noget med, at man kunne lave det om den
ene vej, men ikke den anden. Undersøg lige for en sikkerheds skyld, om
det er lavet om.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-03 00:36

> [...]
> det hedder nu om dage. Der var noget med, at man kunne lave det om den
> ene vej, men ikke den anden. Undersøg lige for en sikkerheds skyld, om

Nu har jeg selv ledt en smule. Man kan åbenbart gå fra Windows til Mac,
i det mindste. Men jeg ved ikke, om artiklen handler om nyeste version:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61671>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 14-11-03 08:00

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg selv ledt en smule. Man kan åbenbart gå fra Windows til Mac,
> i det mindste. Men jeg ved ikke, om artiklen handler om nyeste version:

Kan godt huske den diskussion men jeg tror ikke at det er noget problem
mere. Fra IpodLounge.com FAQ'en (som er en total genial iPod side med et
diskussionsforum til svar på alverdens spørgsmål):

Can I convert a Mac iPod to a Windows iPod or vice versa?

A: Yes. You can convert either format iPod to the other.

To convert a Windows iPod into a Mac iPod, just download iPod Software
Updater 1.3.1 (1st & 2nd gen.) for Mac OS X. Download Software Updater 2.1
for 3rd gen. iPods. Once the appropriate Updater has been installed onto
your Mac, run it while your Windows iPod is connected to the FireWire port
on the Mac. Be sure to select "Restore" instead of "Update".

To convert a Mac iPod into a Windows iPod, connect the Mac iPod to the
FireWire port on your PC and then run the Windows 1.3 iPod Updater (or 2.1
Updater for 3rd gen iPods), selecting "Restore".

NOTE: Running Restore from the iPod Updater reformats your iPod's HDD and
will therefore delete all the MP3s stored there - make sure the MP3s you
want to keep are saved elsewhere, like on your computer. Performing a
conversion may violate your iPod's warranty and/or Apple will not give you
any support for your iPod after having converted it.

Anna