Finders Indexering
Fra : Storm

Dato : 11-11-03 23:48

Jeg har stor gavn af at bruge Finders søgefunktion, og indexerer af og
til. Nu har vi en 400 gb MacServer der har OSX 10.3 på. Det er helt
umuligt at indexere og søge fornuftigt på mapper man "Adder" i sin
Finder.
Hvad tror I der kan være galt?
Skal selve serveren indexeres?

Når jeg prøver at gøre det fra æble - i vinduet står den bare låst i
"indexing" uden der sker noget som helst.

Skal man have eksterne søgeværktøjer til den slags?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-11-03 15:08

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> "indexing" uden der sker noget som helst.
>
> Skal man have eksterne søgeværktøjer til den slags?

Pas på med kun at have ét søgevindue åbent - hvis du kun har ét
søgekriterie. En tid havde jeg to felter stående klar; ét til at søge på
filnavn og ét til at søge på indhold. Jeg tror Finder søger på det tomme
felt og tager alt med der har et mellemrum i navn/tekst. Jeg tror Finder
søger på "enten eller", og hvis én af mulighederne er "noget med et
mellemrum", er der rigtig mange hits!

(Jeg har ikke eksperimenteret seriøst med det, det er blot en løs
konklusion baseret på hvad jeg synes jeg har lagt mærke til.)

Interessant at høre om der skulle være noget om snakken.

v.h
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 15:34

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> felt og tager alt med der har et mellemrum i navn/tekst. Jeg tror Finder
> søger på "enten eller", og hvis én af mulighederne er "noget med et

Jeg synes nu, det virker meget godt med de to åbne kriterier, du nævner.
Nogle gange kommer der nogle mærkelige resultater, men det plejer at
virke. Dog duer "søg på indhold" ikke ret tit. Det var meget bedre under
Mac OS 9. Det er helt upålideligt under Mac OS X. Måske er det bedre
under Mac OS X 10.3.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-11-03 15:49

> [...]
> virke. Dog duer "søg på indhold" ikke ret tit. Det var meget bedre under
> Mac OS 9. Det er helt upålideligt under Mac OS X. Måske er det bedre

Ja, jeg synes det virker ok i 10.3, hvis man kun har ét vindue åbent;
nemlig til "søg på indhold".
Martin