Tjekke om der er nye e-mails i POP3 konto
Fra : Mads

Dato : 26-11-03 19:01

Hej

Findes der en måde hvorpå man kan tjekke om der er kommet nye beskeder i en
POP3 konto?
imap_status returnere bare antal beskeder i konto'en. Og hvis klienterne
ikke sletter beskeder efter de er hentet, så er dette tal ikke korrekt.

Hilsen
Mads

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-11-03 03:09

"Mads" <mads@iname.com> wrote in news:bq2pmt$km5$1@sunsite.dk

> [...]
> imap_status returnere bare antal beskeder i konto'en. Og hvis
> klienterne ikke sletter beskeder efter de er hentet, så er dette

Du kan begynde på noget med at hente headers ned og så kigge på dato
felter mm. Det er noget bøvl...
Du kan vælge at gemme antal mails i indbakken ved sidste check og så
se om det har ændret sig. Det giver problemer hvis brugeren har 10
mails, sletter 5 og modtager 5. Så siger scriptet ingen nye mails
selvom der er 5 nye.

Hvad skal du bruge checket til ?

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Mads

Dato : 04-12-03 15:08

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> Du kan begynde på noget med at hente headers ned og så kigge på dato
> felter mm. Det er noget bøvl...

Ja, det var også hvad jeg tænkte.
Men efter lidt studium af POP3 protokollen fandt jeg UIDL
<http://wombat.doc.ic.ac.uk/foldoc/foldoc.cgi?UIDL>.
Dog understøtter imap pakken i PHP ikke UIDL, men jeg fandt følgende kode
stump der bare henter den manuelt:

function fetch_UID($account, $password, $message_number)
{
$retval = 0;
$fp = fsockopen($POPMAILSERVER, 110);
if ($fp > 0)
{
$buf = fgets($fp, 1024);

fputs($fp, "USER ".$account."\r\n");
$buf = fgets($fp, 1024);

fputs($fp, "PASS ".$password."\r\n");
$buf = fgets($fp, 1024);

fputs($fp, "UIDL ".$message_number."\r\n");
$retval=fgets($fp, 1024);

fputs($fp, "QUIT\r\n");
$buf = fgets($fp,1024);

fclose($fp);