Vise billede der er uploadet til MySQL
Fra : Brian Emilius

Dato : 24-11-03 14:45

Hej NG

Jeg har lavet et script til at uploade billeder til MySQL (til et
longblob-felt). Hvordan får jeg vist billederne??? Det er ikke noget problem
at downloade dem, men jeg vil altså gerne være i stand til at "print
$object" - eller noget lignende.
Problemet er bare at dette kun udskriver en masse sludder... (binær tekst).

Er der nogen der kan hjælpe??

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-11-03 14:49

Brian Emilius wrote:
> [...]
> "print $object" - eller noget lignende.
> Problemet er bare at dette kun udskriver en masse sludder... (binær

Du skal lave en header først, jeg har lagt noget kode her du kan kigge på:
<?
include("MySQL.inc");
$Handler = @mysql_connect($MySQLserver, $MySQLusername, $MySQLpassword);
@mysql_select_db($MySQLdatabase, $Handler);
$Query = mysql_query("SELECT * FROM ActiveBanners WHERE id='$id'",
$Handler);
mysql_close($Handler);
if (!isset($Query)) {
// Fejl i database
exit();
}
if ($Res = mysql_fetch_array($Query)) {
$image = $Res['Image'];
$FileName = $Res['Filename'];
Header("Content-disposition: filename=".$FileName);
Header("Content-type: image/gif");
echo $image;
exit();
}
else {
// ID findes ikke
}
?>

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : // Overby

Dato : 24-11-03 22:22

>Masser af kode.....
Og så er det jo i virkeligheden noget nemmere med sine billeder, filer osv.
uden for databasen!

Daniel

Fra : Troels Arvin

Dato : 24-11-03 22:50

On Mon, 24 Nov 2003 22:21:53 +0100, // Overby wrote:

> Og så er det jo i virkeligheden noget nemmere med sine billeder, filer osv.
> uden for databasen!

Det er ikke nødvendigvis rigtigt; kommer an på éns setup.