Ralay access denied
Fra : adh

Dato : 24-11-03 11:10

Hej...
Jeg har et problem.
Jeg har sat en konto op i Outlook XP.
Jeg har lavet en test af forbindelsen fra outlook, som er ok.
Når jeg vil sende til en emailadresse, får jeg fejlmeddelelsen:
554 bsn@mail.dk: Relay access denied

Kan i hjælpe

Anne-Dorte

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-11-03 12:59

adh wrote:

> Når jeg vil sende til en emailadresse, får jeg fejlmeddelelsen:
> 554 xxx@xxxxxx: Relay access denied

Såhudt jeg visker betyder det at du ikke har lov til at poste via
den smtp server du prøver at benytte. Det kan fx. være hvis du
sidder på en TDC forbindelse og forsøger at poste gennem en
Tiscali SMTP server, eller det kan være hvis du ikke præsenterer
det rette brugernavn og password til den SMTP du forsøger dig med.
Prøv at rende din opsætning igennem og check at du ikke har glemt
et eller andet..

Noget andet er, det er ikke høfligt af dig at sende bsn's
emailadresse med i dit indlæg, adressen bliver nu høstet både af
spammere og orme som Swen. Der er ikke alverden at gøre ved det
nu, men tænk over om emailadressen er nødvendig for spørgsmålet
næste gang..

> Kan i hjælpe

Det håber jeg da..

--
Hygge..
Thomas

Fra : bsn

Dato : 24-11-03 18:22

> [...]
> spammere og orme som Swen. Der er ikke alverden at gøre ved det
> nu, men tænk over om emailadressen er nødvendig for spørgsmålet

Tak for svaret.
Jeg sendte dette indlæg fra Anne Dortes pc - gennem OE.
Hvorfor kan det lade sig gøre ?
mailen er fiktiv - men måske eksisterer den ... det er jeg ked af.
Hilsen
Bjarne

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-11-03 19:06

bsn wrote:

> Jeg sendte dette indlæg fra Anne Dortes pc - gennem OE.
> Hvorfor kan det lade sig gøre ?

Fordi mail og news er to forskellige ting. mail sendes gennem en
SMTP server, news via en NNTP. Din NNTP opsætning kan sagtens være
korrekt selv om din SMTP opsætning ikke er det..

--
Hygge..
Thomas

Fra : the reaper

Dato : 25-11-03 08:58

Hvis du er TDC kunde, så prøv at kigge her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36278-2&smail=opsaet

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 17:12

"adh" <adh_nospam_@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har lavet en test af forbindelsen fra outlook, som er ok.
> Når jeg vil sende til en emailadresse, får jeg fejlmeddelelsen:

For en tid siden fik jeg her i gruppen følgende råd:
On Sat, 25 Oct 2003 13:21:59 +0200, Viggo wrote:

> 'xxx@hotmail.com' den 25-10-03 13:15
> 550 relaying mail to hotmail.com is not allowed"

Hvis det ikke står der, så ret din SMTP til "udgående mail" til
"smtp.mail.dk"

Fik selv samme fejl på forskellige underlige tidspunkter, men det er
forsvundet nu!

> Hvad kan det skyldes?
Ingen anelse, ud over at prøv ovenstånde og se om det ikke skulle virke hos
dig også.

Hilsen
Frank W.