muligt Spampal problem ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 23-11-03 23:41

Jeg har installeret Spampal for et par dage siden og har nu fået
et problem jeg såvidt jeg lige husker aldrig har haft før.

Jeg er begyndt at modtage tilfældige mails igen og igen og det
er ikke nødvendigvis mails der er klacificeret som spam af Spampal.
Mit mailprogram er Outlook 2003 UK den henter post fra 4 pop3
konti ( alle på samme domæne og server ) som alle er sat til at efterlade
kopi af mail på serveren. Der er tilsyneladende ingen konsekvens i
hvordan og hvornår det sker men det er som sagt såvidt jeg husker
aldrig sket før jeg her forleden installerede Spampal.

Men ellers:

WinXP UK SP1 + alle updates
Outlook 2003 UK
Nyeste Spampal
web og mail hotel www.xensia.net
( som ikke melder om uregelmæssigheder )

Her i et bud på hvad der foregår ?

Regards

Fra : Calle.

Dato : 24-11-03 18:09

J.K.Arning wrote:
> [...]
> jeg husker
> aldrig sket før jeg her forleden installerede Spampal.

nej men efterlader du en kopi, så vil stakken af spam jo også vokse på din
server.
Sæt spampalreglen til "slet fra server" så dit spam bliver slettet
--
Calle

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-11-03 18:17

Calle. wrote:

> nej men efterlader du en kopi, så vil stakken af spam jo også vokse
> på din server.
> Sæt spampalreglen til "slet fra server" så dit spam bliver slettet

Outlook er sat til at slette fra serveren når mailen slettes fra
Deleted Items folderen .. så den burde rydde op derude .. jeg
tjekker lige hvordan der ser ud derude på maillserveren men
hvis nogle mails kommer igen og igen fordi de ikke er blevet
slettet fra serveren ja så burde det gælde alle mails .. ikke kun
nogle tilfældige.

Regards

Fra : Calle.

Dato : 24-11-03 18:34

J.K.Arning wrote:

> [...]
> hvis nogle mails kommer igen og igen fordi de ikke er blevet
> slettet fra serveren ja så burde det gælde alle mails .. ikke kun

Ja men dit spamfilter skal jo slette spammen, det gør den jo ikke på den
måde

--
Calle

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-11-03 21:01

Calle. wrote:

> Ja men dit spamfilter skal jo slette spammen, det gør den jo ikke på
> den måde

Spamfiltret skal ikke slette noget det skal tilføre noget til subject af
mailen så mailprogrammet kan genkende mailen som spam og så
gøre hvad jeg har sat det op til .. i dette tilfælde at sortere mailen
ned i en bestemt folder.

Regards

Fra : Calle.

Dato : 24-11-03 22:38

J.K.Arning wrote:

> [...]
> af mailen så mailprogrammet kan genkende mailen som spam og så
> gøre hvad jeg har sat det op til .. i dette tilfælde at sortere mailen

Nu har jeg kørt med spampal længe, og sat den op for en hel del, så jeg ved
godt hvordan den fungerer.
Med spamfilteret, mener jeg den regel, der sorterer på **SPAM**, og da du
lader en kopi blive på serveren, vil din spam hobe sig op, derfor mener jeg
du bør lade filteret/reglen slette fra serveren. Hvorfor vil du have dit
spam sorteret over i en lokal mappe, da det jo alligevel er ubrugeligt?

--
Calle

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-11-03 23:59

[snip en hel masse]

> Hvorfor vil du have dit spam sorteret over i en lokal mappe, da det
> jo alligevel er ubrugeligt?

Sikkert fordi han gerne lige vil have lov til at kigge sine spammails
igennem før de ryger ud i intetheden - i tilfælde af at der er røget en
mail for meget med. Det gør jeg selv (dog med Popfile).

Mvh.
/Thomas

Fra : Calle.

Dato : 25-11-03 16:16

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> igennem før de ryger ud i intetheden - i tilfælde af at der er røget
> en mail for meget med. Det gør jeg selv (dog med Popfile).

så sidder man jo alligevel og sorterer, så er fidusen da snart væk.
Jeg har lagt *@*.dk ind i whitelist, da man alligevel ikke må sende spam fra
dk adresser, så er man sikre på at alle danske kommer igennem

--
Calle

Fra : BJ Denmark

Dato : 26-11-03 11:13

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
> Thomas Lindgaard wrote:
>
> Jeg har lagt *@*.dk ind i whitelist, da man alligevel ikke må sende spam
fra
> dk adresser, så er man sikre på at alle danske kommer igennem

Virker det virkelig? - Jeg har nemlig flere gange oplevet at modtage spam
med forfalsket afsenderadresse; nemlig fra mig selv...?

BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet
"Du er en idiot" for nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Calle.

Dato : 26-11-03 13:04

BJ Denmark wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> Virker det virkelig? - Jeg har nemlig flere gange oplevet at modtage
> spam med forfalsket afsenderadresse; nemlig fra mig selv...?

Ja, men jeg har lavet et filter, der og¨så sletter mail fra min egen adr, da
jeg jo aldrig sender til mig selv

--
Calle