Guide i at bruge Xnews i forbindelse med ~
Fra : Pedersen

Dato : 22-11-03 15:27

Hej.

Yenc bliver efterhånden brugt mere og mere i diverse nyhedsgrupper.
Specielt i dk.binaer.musik osv.

Jeg har selv prøvet programmen men syntes det er meget langsommeligt at
benytte det.

For det første kan man ikke markerer f.eks. 10 sange på en gang i outlook
ekspress og så bare sætte den til komprimer og afkod.. Man skal tage en sang
af gangen og gemme den manuelt. For derefter at pakke den ud med Yenc.

Jeg har derfor hørt at det skulle være nemmere hvis man brugte Xnews frem
for det alm. outlook til at hente ned med.

Men jeg har problemer med opsætningen af Xnews

1: Det er vist noget med at man skal gøre følgende som jeg har set på en
hjemmeside :

"Som standard vises binære grupper ikke som illustreret herover. Dette gør
man ved at modificere filen groups.ini

[binaries|binaer]
SortOn=Subject
SortOrder=1
ColumnLayout=2
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
Archive=binaries
FullScreen=1
VerticalSplit=0
continue=1

Alle grupper indeholdende "binaries" eller "binaer" i navnet vil blive
berørt af denne ændring.""

Ovenstående var hvad der stod på side. Jeg kan dog ikke finde den fil som
hedder groups.ini

Jeg kan godt se at det vil hjælpe på overskueligheden hvis alle filer blev
samlet til et emne. F.eks. 20 filer som til sammen giver 1 sang. Ved du hvad
jeg kan gøre ?

Jeg kan heller ikke se hvor i programmet man sætter den til at udpakke i
Yenc i samme fremgang når sangen er hentet ned ?

har du link til en dansk side hvor der er en guide ville jeg også blive
glad..

Er det virkelig fremgangsmåden eller er der noget jeg bare ikke bar opdaget
så jeg også finder ud af det smarte ved dette program.

På forhånd tak..

Tim

Fra : K.

Dato : 22-11-03 15:52

"Pedersen" <t@t.de> wrote in message news:bpnrn5$dpe$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Men jeg har problemer med opsætningen af Xnews
>
> 1: Det er vist noget med at man skal gøre følgende som jeg har set på en

Du gør det hele sværere for dig selv end det behøver at være ..
Istedet for xnews ,som ikke er for begyndere,burde du prøve GrabIt.
Grabit er extremt nemt at anvende,overskue,og samtidigt meget effektivt.
Ingen dekodning eller lignende nødvendig,du dobbeltklikker bare på en fil og
den bliver downloadet,og er klar til brug.
http://shogo.callihq.net/grabit/GrabIt147b.exe

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-11-03 16:33

Hej Pedersen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ovenstående var hvad der stod på side. Jeg kan dog ikke finde den
> fil som hedder groups.ini

Den ligger i samme folder som Xnews.

> Jeg kan godt se at det vil hjælpe på overskueligheden hvis alle
> filer blev samlet til et emne. F.eks. 20 filer som til sammen
> giver 1 sang. Ved du hvad jeg kan gøre?

Jeg anvender slet ikke binærgrupper, hvorfor jeg blot i hine dage har
prøvet at teste Xnews og binærgruppe. (Sendt en gang, hentet en gang.
Så det samme da yEnc-formatet blev understøttet.

Men alligevel: Sæt den op som det blev vist i eksemplet, du har fra en
side (sikkert Ovis? Se reference længere nede).

> Jeg kan heller ikke se hvor i programmet man sætter den til at
> udpakke i Yenc i samme fremgang når sangen er hentet ned ?

Det burde ske helt automatisk. Først markerer du folderen, som de
splittede filer ligger i (tast space-tasten når du står på _folderen_),
så taster du F4 (decode).

Der er et par på <http://rudi.nerd.dk/pclinks1.htm#xnews>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Pedersen

Dato : 22-11-03 23:52

Tak skal i begge have.. det var lige hvad jeg skulle bruge..

Tak