Kan ikke hente posts i visse grupper
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-11-03 01:23

Hejsa
Hvorfor kan jeg ikke hente posts i
dk.kultur.musik
dk.medier.tv
dk.teknik.telefoni.mobil

Men kan i alle de andre jeg abonnere på?
Så vidt jeg kan se har jeg identiske indstilinger for alle grupper jeg
bruger.
Jeg bruger Agent og Easynews

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-11-03 15:02

Hej Morten Bowman Hansen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvorfor kan jeg ikke hente posts i
> dk.kultur.musik
> dk.medier.tv
> dk.teknik.telefoni.mobil
> Jeg bruger Agent og Easynews

Da ingen har reageret, kan du evt. prøve mit perifere fejlfindingstip:

Jeg kender ikke Agent, men har du prøvet at hive sunsite.dk ind og se,
om du kan fange grupperne på denne?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-11-03 19:03

On Wed, 19 Nov 2003 15:01:44 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
>
>Da ingen har reageret, kan du evt. prøve mit perifere fejlfindingstip:
>
>Jeg kender ikke Agent, men har du prøvet at hive sunsite.dk ind og se,

Jeg har prøvet News.CIS.DFN.DE og det virker fint.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-11-03 22:22

Hej Morten Bowman Hansen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har prøvet News.CIS.DFN.DE og det virker fint.

Så ved du i det mindste, at både grupperne og Agent _i_sig_selv_ ikke
er synderen.

Ved OE [1] kan det indimellem hænde, at man kan nøjes med at nulstille
drilagtige gruppe, lukke OE og starte den igen.

Lidt oftere er man dog nødt til at opdatere gruppelisten (hente hele
molevitten fra serveren), evt. begge dele.

Indimellem kan det hænde, man skal igennem den mest effektive, men også
mest tidskrævende reparation: Slette serveren (hvorved grupper i
abonnement, hentede indlæg og alt andet også forsvinder), lukke OE,
genstarte Windows (der har hukommelse som en elefant, derfor praktisk
lige at genstarte, så den ikke henter de forkerte data igen) og
installere/hente serveren igen. Og så i gang med at (gen)vælge de
grupper, man abonnerer på.

[1] Jeg ved som sagt ikke, hvordan det foregår i Agent. Men OE er den
eneste offline-nyhedslæser, jeg kender rimelig godt. Og den ligner
under alle omstændigheder Agent mere end Xnews gør mht. fx dette.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-11-03 23:10

On Wed, 19 Nov 2003 22:21:54 +0100, Rudi Stegen
> [...]

>eneste offline-nyhedslæser, jeg kender rimelig godt. Og den ligner
>under alle omstændigheder Agent mere end Xnews gør mht. fx dette.

Jeg har prøvet at hente alle grupper igen uden held. Kan være næste
forsøg er at slette severen som du foreslår. Venter dog lige på at
Easynews vender tilbage.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-11-03 00:02

Hej Morten Bowman Hansen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har prøvet at hente alle grupper igen uden held.

Var de omtalte grupper overhovedet med på listen?

> Kan være næste forsøg er at slette severen som du foreslår.

Jeg ville prøve i din situation.

Det bedste ville være, om én eller anden, der også anvender Easynews,
kunne tjekke, om blot en af de famøse grupper virker hos ham/hende
eller ej. Fejlen *kunne* jo skyldes Easynews.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-11-03 13:07

On Thu, 20 Nov 2003 00:01:38 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Hej Morten Bowman Hansen, du skrev i
>dk.edb.internet.software.mail+news:

>Var de omtalte grupper overhovedet med på listen?

Jep

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-11-03 16:31

> [...]

>lige at genstarte, så den ikke henter de forkerte data igen) og
>installere/hente serveren igen. Og så i gang med at (gen)vælge de

Det virkede

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-11-03 17:06

Hej Morten Bowman, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det virkede

Man kan bedre klare et hestearbejde, når det trods alt ender med at
virke

--
Hygge fra Århus - Rudi