Vedhæftede filer i Outlook 2000
Fra : Dan Andersen

Dato : 12-11-03 12:39

I Outlook 2000 betegnes exe filer som værende på niveau 1 og kan ikke
modtages står der i hjælpeteksten til prg. Kan dette virkelig være rigtig?
At man overhovedet ikke kan modtage exe filer som vedlagt til mails?
--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-03 13:41

Dan Andersen skrev:

> [...]
> kan ikke modtages står der i hjælpeteksten til prg. Kan dette
> virkelig være rigtig? At man overhovedet ikke kan modtage exe

Ja - og det er IMO en ganske god ting. Det har formentlig
stoppet en hel del orme- og virusangreb. Personligt foretrækker
jeg at bede folk om at sende noget andet end exe-filer - fx
pakke dem til zip-filer. Men hvis man *vil* have muligheden for
at modtage exe-filer, kan det vist godt omgås - prøv følgende
googling:

<http://groups.google.dk/groups?sourceid=mozclient&ie=utf-8&oe=utf-8&q=outlook+2000+exe-filer>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-11-03 12:29

> [...]
> pakke dem til zip-filer. Men hvis man *vil* have muligheden for
> at modtage exe-filer, kan det vist godt omgås - prøv følgende

tak for linket og jeg var glad for at se en løsning på problemet, men da jeg
søgte på flg. streng i reg. databasen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

så fandtes der ikke en sådan streng.. Har dog skrevet til ophavsmanden og
venter på svar.
mvh. Dan ANdersen

Fra : Erling Sørensen

Dato : 14-11-03 06:45

> [...]
> pakke dem til zip-filer. Men hvis man *vil* have muligheden for
> at modtage exe-filer, kan det vist godt omgås - prøv følgende

Eller omgå det ved at importere til Outlook Express.