Outlook Express æder tilsendte filer
Fra : Hans Poulsen

Dato : 12-11-03 08:59

Er der et kyndigt menneske, der kan fortælle mig, hvor jeg skal
placere et fluehak eller fjerne et sådant for at komme følgende misere
til livs:

Når venner og bekendte sender mig en e-mail med en vedhæfett fil, er
der intet besvær med at læse mailen, men den vedhæftede fil
forsvinder, før jeg har haft en kinamands chance for at læse den, og
frem kommer følgende besked:

"Outlook Express fjernede adgangen til følgende usikre filer, der er
vedhæftet e-mailen: AT00080 htm" + nogle få yderligere
identifikationer.

Jeg er et mosefund på 66 år, så forudsæt ikke, at jeg kan alle de
smarte it-udtryk. Hvis besvarelsen kan holdes på børnehave-niveau, vil
det passe mig fint.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 12-11-03 09:44

Kære Hans.

Du skal trykke på "Funktioner" i menuen øverst i Outlook Expres.

Tryk på "Indstillinger""

Tryk på fanebladet "Sikkerhed"

Fjern fluebenet ud for " Tillad ikke at vedhæftede.........."

Det skulle være det.

Vær opmærksom på at du nu kan modtage og åbne virusinficerede filer !!!!!!!
Husk at opdatere din antivirusscanner ofte !!!!

Mvh

Jannik Ebbe Brich
Systemadministrator.

Fra : Hans Poulsen

Dato : 13-11-03 12:25

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@sletmig.hotmail.com> wrote in message news:<3fb1f225$0$69929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Vær opmærksom på at du nu kan modtage og åbne virusinficerede filer !!!!!!!
> Husk at opdatere din antivirusscanner ofte !!!!

Hej Jannik

Tak for dit lynhurtige og topeffektive svar.
Ligeledes tak for din advarsel om virus. Brændt
barn skyer ilden, og jeg åbner kun filer fra
familie, venner og bekendte - og forlader mig
på, at den nyeste NORTON klarer resten for mig.

Med venlig hilsen
Hans