Kan man idet hele taget få en spamfri emai~
Fra : david andreasen

Dato : 10-11-03 16:23

Hej

Kan man idet hele taget få en spamfri email konto nogensteder for min email
konto hos tdc er totalt spammet Og jeg kan slet ikke modtage email på grund
af det.

Indrømmer at jeg ikke har fået kigget efter samme spørgsmål i denne gruppe,
inden jeg skrev det her i!
Men håber at få svar alligevel.

Venlig hilsen
david andreasen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-11-03 16:41

david andreasen wrote :

> Kan man idet hele taget få en spamfri email konto nogensteder for min
> email konto hos tdc er totalt spammet Og jeg kan slet ikke modtage
> email på grund af det.

Ja, jeg har en hotmailkonto, der til dato ikke har modtaget en eneste
spammail fra nogen - så det kan godt lade sig gøre.

> Indrømmer at jeg ikke har fået kigget efter samme spørgsmål i denne
> gruppe, inden jeg skrev det her i!

Du kan gøre meget for at undgå spam og virus sendt til dig pr. email. Det
er et faktum, at mange adressehøstere henter emailadresser fra
nyhedsgrupper, så du kan undgå en del af det fra nyhedsgrupperne, hvis du
slører din emailadresse. Dette kan fx gøres ved at inkludere FJERNDETTE
eller lignende i dit alias, eller du kan udskifte .dk med .invalid . De
fleste vil nok fange finten, når de sender en email til dig, og den kommer
tilbage med fejlen at "domænet mail.tele.invalid does not exist".

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-03 16:51

"david andreasen" <davidandreasen@privat.dk> skrev :

>Kan man idet hele taget få en spamfri email konto nogensteder for min email
>konto hos tdc er totalt spammet Og jeg kan slet ikke modtage email på grund
>af det.

Du kunne jo slette den du bruger nu og oprette en ny og være
forsigtig med, hvor du offentliggør den.

F.eks. ved at sætte invalid til sidst i adressenm som jeg gør
eller oprette en Hotmail-, Yahoo-, Ofir-, etc. adresse til brug i
nyhedsgrupper.

Fut: news:dk.edb.internet, hvor svar herpå bringes.
(Det har intet med software.mail+news at gøre)
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-03 16:52

david andreasen skrev:

> Kan man idet hele taget få en spamfri email konto nogensteder

Ja - sagtens. Praktisk taget enhver mailadresse starter livet som
komplet spamfri. Problmet er ikke at få en spamfri konto, men at
holde en mailadresse fri fra spam.

For at friholde en adresse fra spam skal man tænke på hvor og
hvordan man bruger den. Det er en god ide at have mindst to
adresser - én offentlig der kan skiftes ud efter behov og en privat
der kun bruges til de personer man kommunikerer med.

Hvis man benytter usenet, kan man vælge flere muligheder.

A) Angive forfalsket/forvansket adresse som afsender. I stedet for
at skrive "peter(snabela)mail.dk" (hvor "(snabela)" er "@") kan man
fx skrive peter@mail.invalid - og så evt. fortælle i en signatur at
man skal udskifte .invalid med .dk ved svar.

B) Bruge en adresse hvor ordet "nospam" indgår (før @'et) - fx
peter_nospam(snabela)mail.dk. Spamhøstere har - i hvert fald
tidligere - set bort fra adresser med nospam (ikke af hensyn til
brugerne, men snarere i forventning om at de alligevel er
ugyldige).

C) Benytte a) som afsender og b) som reply-to-adresse. Ideen er her
at spamhøstere primært koncentrerer sig om from-headeren. Ved at
bruge en gyldig reply-to-adresse slipper personer der gerne vil
skrive til dig for at skulle ændre noget i mailadressen manuelt.

Jeg benytter selv model C - og har i de ca. 2 måneder jeg har brugt
det med min nuværende reply-to-adresse ikke modtaget en eneste
spammail. Min tidligere adresse var spambefængt som bare pokker -
men den har også i tidernes morgen været brugt ubeskyttet på
nettet.

Bertel Lund Hansen har en udmærket side om spambeskyttelse her:
<http://lundhansen.dk/bertel/spam/spam.php?page=no_spam>.

Et andet sted hvor mailadresser bliver høstet, er på websider. Hvis
man selv skriver websider - og gerne vil give besøgende mulighed
for at kontakte en via mail - kan man benytte nogle af de tricks
der gives på siden her: <http://www.html.dk/artikler/00041/>.

Hvis din mailadresse står på sider du ikke selv er herre over,
gælder det om at bruge den offentlige adresse i stedet for den
private.

Til sidst et generelt råd. Vær opmærksom på hvor og til hvem du
udleverer din mailadresse. Mange programmer kræver fx en
mailadresse når man registrerer dem - og mange af dem har faktisk
også en fornuftig politik mht. håndteringen af adresserne. Men man
må selv vurdere om man tør stole nok på et givent firma til at give
dem ens mailadresse.

Held og lykke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-11-03 22:48

Den 10 nov 2003 skrev david andreasen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan man idet hele taget få en spamfri email konto nogensteder for
> min email konto hos tdc er totalt spammet Og jeg kan slet ikke
> modtage email på grund af det.

Prøv http://www.despammed.com/
Ideen er at du bruger despammed som afsenderadresse. Mail sendt til
despammed bliver videresendt til din almindelige adresse, men spam
filtreres fra inden.

Lars Klintholm