Hvilket grafikkort skal jeg vælge?
Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 19:52

Hercules 3d prophet 9200 128mb ddr dvi agp, eller

Connect3d radeon 9200 256mb dvi tv-out agp, eller

Asus v9520vs geforce fx 5200 128mb vid-in tv-out

Jeg spiller en deldelta force og hvad jeg ellers lige falder over i den
stil.
Men kender ikke alt for meget til hvad jeg skal gå efter så håber på lidt
hjælp.

Mvh Brian

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 19:53

> [...]
> stil.
> Men kender ikke alt for meget til hvad jeg skal gå efter så håber på lidt

må hellere lige tilføje at mit system ser således ud.
XP pro
256 ddr ram.
XP1800 cpu.

Mvh Brian

Fra : Reno Raines

Dato : 27-11-03 21:11

> [...]
> stil.
> Men kender ikke alt for meget til hvad jeg skal gå efter så håber på lidt

Ingen af dem! Anbefalingen afhænger naturligvis af hvor meget du er villig
til at spendere. Hvis du kun vil ofre ca. 500,- så køb et brugt GF4Ti4200.
Hvis du er villig til at ofre ca. 1500,- så køb et Ati Radeon 9600 Pro
alternativt et brugt 9500 kort.

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 21:16

"Reno Raines" <No.Mails.For@Me.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at spendere. Hvis du kun vil ofre ca. 500,- så køb et brugt GF4Ti4200.
> Hvis du er villig til at ofre ca. 1500,- så køb et Ati Radeon 9600 Pro

De kort jeg har der kan jeg få for omkring 800 skr.

Men vil give omkring 1000 dkr

Mvh Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-03 02:11

GF4Ti4200.

> De kort jeg har der kan jeg få for omkring 800 skr.
>
> Men vil give omkring 1000 dkr

De kort du selv nævnte er ikke de penge værd de koster :)

Køb et GF4 ti-4200, som kan fåes for under 1000 kr (eller meget billigere
brugt). Det understøtter dog ikke DirectX9 (Det betyder ikke at du ikke kan
spille DX9 spil, du får bare ikke de fede effekter med).

Eller du kan spare en anelse mere op og købe et Radeon 9600 pro (det yder
næsten så godt som et ti-4200 i dx8) det understøtter dx9, hvis du regner
med at få brug for det :) - Jeg ville ikke selv vælge et non-pro da det er
en del langsommere alligevel...

Se selv priserne på de forskellige kort,
http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort-show.asp :)

Brian

Fra : Brizz

Dato : 29-11-03 17:45

> [...]
> med at få brug for det :) - Jeg ville ikke selv vælge et non-pro da det er

Og for mig der er lige sløv så mener at du du IKKE ville købe et kort det
ikke hedder Pro altså fx ville du købe 9600 pro?

Mvh Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 30-11-03 16:51

> Og for mig der er lige sløv så mener at du du IKKE ville købe et kort det
> ikke hedder Pro altså fx ville du købe 9600 pro?

Korrekt, jeg ville kun købe 9600 pro eller 9600 xt :)
(Eller bedre kort ;))

Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-11-03 23:01

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stil.
> Men kender ikke alt for meget til hvad jeg skal gå efter så håber på lidt

Køb for alt i verden ikke et FX5200.
Det svarer til et Geforce 2 GTS eller Geforce 4 MX.
Altså noget langsomt noget.
At bruge 800 kr. på nogle af de kort er hul i hovedet.

Hvis du har ca. en tusse til kortet, kan jeg anbefale et 9600 non-pro.
Billigste pris på edbpriser er 1088 kr.
Det er da tæt på og det er et godt køb til prisen.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017925
Med lidt held kan det oc'es til Pro hastighed også har man sparet knapt 700
kr.
Dette 9600 kort har fuld DirectX 9 understøttelse, altså vil det understøtte
selv de nyeste spil.
Det er der et Geforce 4 Tixxxx kan få problemer.

Fra : DGS!

Dato : 27-11-03 23:28

Martin Johansson wrote:
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017925
> Med lidt held kan det oc'es til Pro hastighed også har man sparet

ARR det er vel nærmere 200 kr.
9600pro fåes til 1300,- inkl fragt.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-03 23:40

DGS! wrote:

> ARR det er vel nærmere 200 kr.
> 9600pro fåes til 1300,- inkl fragt.

1299 for et tyan hos shg - plus fragt

- Peter

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-11-03 23:46

"DGS!" <gammel99(NoSpam)@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

> ARR det er vel nærmere 200 kr.
> 9600pro fåes til 1300,- inkl fragt.

Du har ret, jeg fik i farten kigget på et 9600 Pro Ultimate.
Det er ikke helt det samme.