Ram på radeon 9600
Fra : Paw

Dato : 27-11-03 16:53

Hvor meget har det at sige om der er 128 eller 256 mb ram på et grafikkort i
dag. PC bruges mest til redigering af video.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-03 18:58

> Hvor meget har det at sige om der er 128 eller 256 mb ram på et grafikkort
> dag. PC bruges mest til redigering af video.

Til videoredigering har det nok ikke så meget at sige om det har 8, 64 eller
256... Det er jo 2D arbejde :)

Og på et 9600 kort er der vist ingen forskel på 128 og 256 (uden at jeg ved
det med sikkerhed)

Brian

Fra : MKH1

Dato : 28-11-03 09:49

Du aner jo ikke hvad du skriver om!!!
Hvorfor så kommentere?

Martin.

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-03 02:00

> Du aner jo ikke hvad du skriver om!!!
> Hvorfor så kommentere?

> eller

> ved

Du må godt citere korrekt alligevel...

Mht. til hvad mener du at jeg ikke har ret? Hvor vidt 128/256 har noget at
sige på Radeon 9600, eller video RAM til video redigering?

Men jeg vil nu stadig påstå at jeg har ret at det er underordnet hvilket
kort du bruger så længe du kun skal lave videoredigering! (At rendere noget
3d til video er noget helt andet!) Så længe du bare skal klippe-klistre
nogen videklip sammen har grafikkortet intet at sige...

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 10:38

"Paw" <none@at.all> wrote in message
> Hvor meget har det at sige om der er 128 eller 256 mb ram på et grafikkort
> dag. PC bruges mest til redigering af video.

Der var for nylig et eller andet computerblad som testede et kort med
henholdsvis 128 og 256 Mb ram.
Så vidt jeg husker var konklusionen at man næsten intet vandt ved at have
monteret 256 mB.
Men hvem ved der er jo også en fremtid.

jens

Fra : stig klausen

Dato : 28-11-03 13:36

man får en mere detaljerig opløsning på de nyeste 3d i spil som f.eks call
off duty

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/11/08/9570383

stig

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-11-03 22:43

"stig klausen" <sdk@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> man får en mere detaljerig opløsning på de nyeste 3d i spil som f.eks
call
> off duty
>
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/11/08/9570383

Jeg ved ikke hvad der foregår i deres test.
Men jeg har et Radeon 9700 128MB, OC'et til lidt over 9700 Pro hastighed.
Jeg har fundet det samme sted i spillet hvor de har taget billeder.
Mit "tapet" er præcist som deres, der "kræver" 256MB.
Jeg har kørt med indstillingen Extra fra starten uden problemer.

Jeg kører i 1024x768 og alle indstillinger er på max. Med Cat. 3.9 driveren.
Hakkeri har der heller ikke været noget af.
I den første Stalingrad bane falder min FPS ikke under 28 FPS og det er når
der virkelig er gang i den.

Det eneste problem jeg har haft med CoD var at jeg måtte deaktivere Fast
Writes.
Hvis jeg ikke gør det crasher spillet i den bane hvor der køres i bil.

Fra : Jakob M

Dato : 28-11-03 13:41

Paw <none@at.all> skrev:
> Hvor meget har det at sige om der er 128 eller 256 mb ram på et
> grafikkort i dag. PC bruges mest til redigering af video.

Til videoredigering er det fuldstændigt ligegyldigt. Til langt de fleste
spil er det også ligegyldigt, men i høje opløsninger, kan man i teorien
komme ud for at hukommelsen på kortet er fyldt, der vil 256MB kortet så have
en fordel.

Mvh
Jakob