Q: CPU Forbrug
Fra : KM

Dato : 28-11-03 13:09

Jeg har for nylig installeret en ny processor nyt bundkort og nye ram i min
maskine.

Men efter at jeg har gjort dette er jeg lidt forundret.

Min CPu står konstant med et forbrug på omkring 50-60%

Er der nogen der har en forklaring på dette.

Det er et soltek SL86SPE-L Bundkort.

En P4 2.667Ghz 533 Mhz CPu

Og 512MB PC3200 DDR-Ram af mærket Performance Ram.

På forhånd tak.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-03 15:12

KM wrote:
> Jeg har for nylig installeret en ny processor nyt bundkort og nye ram
> i min maskine.
>
> Men efter at jeg har gjort dette er jeg lidt forundret.
>
> Min CPu står konstant med et forbrug på omkring 50-60%

Hvilken fil brugr alt den CPU tid?

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-11-03 15:54

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken fil brugr alt den CPU tid?

Jeg har ca. samme problem og kan se at det er en fil der hedder svhost.exe
som bruger en del cpu kraft, men jeg kan ikke finde ud hvad den bruger det
til ???

Mvh. Michael

Fra : KM

Dato : 28-11-03 19:06

Der er ikke nogen fil der bruger noget CPU kraft.. Jeg tror det er fordi min
CPU er clocket at den bruger en masse kræfter..

KM

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-11-03 20:17

KM wrote:
> Der er ikke nogen fil der bruger noget CPU kraft.. Jeg tror det er
> fordi min CPU er clocket at den bruger en masse kræfter..

Uddyb lige det?

Fra : KM

Dato : 28-11-03 20:27

Jeg kører med PC3200 Ram på mit bundkort. Men hvis ikke jeg clocker min CPu
så kører rammene ikke 400Mhz som de skal. Det får mine ram til at halte hvis
ikke de er clocket op til den rette hastighed.

Derfor kunne jeg godt være tilbøjeligt il at tro at det er pågrund af at den
er clocket den bruger meget CPu kraft hele tiden.

KM

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 23:14

KM wrote:
> Jeg kører med PC3200 Ram på mit bundkort. Men hvis ikke jeg clocker min CPu

Overclocker den?

> så kører rammene ikke 400Mhz som de skal. Det får mine ram til at halte hvis
> ikke de er clocket op til den rette hastighed.

RAM-frekvensen har lidt indflydelse på maximum-ydelsen, men det vil
overhovedet ikke kunne ses på "CPU-forbrug" i "tomgang".

> Derfor kunne jeg godt være tilbøjeligt il at tro at det er pågrund af at den
> er clocket den bruger meget CPu kraft hele tiden.

Hvis du f.eks. har en Barton 2500+ med en 166 MHz FSB, og noget PC3200
RAM som kun kører som PC2700 RAM, så vil der praktisk taget _ingen_
forskel være på "CPU-forbrug" i "tomgang" (idle), i forhold til at
overclocke den til 2200 MHz, så RAM'en kører som PC3200.

Du trænger nok nærmere til at reinstallere Windows, hvis du ikke har
gjort det efter du satte den nye processor i.