Problem med harddisk
Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-03 12:09

Hej i gruppen

Jeg har et problem med min harddisk, når jeg booter så vil Windows køre en
CHKDSK, fordi den mener der er noget galt på min harddisk, men når det
kommer til 43%, så går det hele i stå, hver gang jeg har forsøgt mig. Vælger
jeg at skippe denne opgave, så starter Windows normalt og kører fint.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan være ?
Findes der et program der kan gøre det samme som CHKDSK, bare inde fra
Windows ?
Det drejer sig om en IBM 80Gb harddisk (ST3880021A)

Kim Larsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-11-03 12:26

Kim Larsen mumbled his insignificant opinion in:
3fc72cec$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Hej i gruppen
Nok den forkerte gruppe du har ramt, men okay.. :)

> [...]
> Windows ?
> Det drejer sig om en IBM 80Gb harddisk (ST3880021A)

Snakker vi om windows 3.11 eller hvad?
Hvis du går ind i "denne computer" og højreklikker på det aktuelle drev, så
får du nogle muligheder derinde.

Du kan i start/kør, skrive chkdsk c: , eller scandisk c: , men det er nok
nemmere at benytte den anden metode.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-03 18:26

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> får du nogle muligheder derinde.
>
> Du kan i start/kør, skrive chkdsk c: , eller scandisk c: , men det er nok

Sorry, det er XP-pro jeg kører med.

Kim Larsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-11-03 12:58

"Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows ?
> Det drejer sig om en IBM 80Gb harddisk (ST3880021A)

Det der nummer (ST3880021A) stammer fra en Seagate disk.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-03 18:26

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc73859$0$27470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vælger
>
> Det der nummer (ST3880021A) stammer fra en Seagate disk.

Æhhhhhh, nå, hmmm, underligt, der står IBM på selve disken, de numre jeg har
oplyst, de står inde i "denne computer"

Kim Larsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-11-03 18:43

> [...]
> en

> Æhhhhhh, nå, hmmm, underligt, der står IBM på selve disken, de numre jeg

Så er det formentlig en IBM.
Da jeg googlede nummeret dukkede noget info om en seagate op.
Men jeg kan ikke finde nummeret hos seagate.
Nummeret kan heller ikke findes hos Hitachi. (Dem der laver ibm diske nu)
Prøv evt. selv
http://www.hgst.com/hddt/Dlocator.nsf/Search?OpenForm
http://www.seagate.com/ (Search model number)

Fra : Rado

Dato : 28-11-03 19:29

On Fri, 28 Nov 2003 12:09:29 +0100, "Kim Larsen"
<mythos_Target@tdcadsl.dk> wrote:

>Det drejer sig om en IBM 80Gb harddisk (ST3880021A)

Det der er da et Seagate typenummer. Sikker på du har fat i den
rigtige disk?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 22:45

Rado wrote:

> Det der er da et Seagate typenummer. Sikker på du har fat i den
> rigtige disk?

Det er _næsten_ et Seagate typenummer, det skulle være ST380021A for at
være en Seagate (Barracuda IV, 80 GB).

IBM typenumre er noget i den her retning;

DTLA-307030 (75GXP, 30 GB)
IC35L120AVV207 (180GXP, 120 GB)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-11-03 02:02

Hej

Det er da for pinligt, men jeg må vel indrømme over for jer at jeg har taget
fejl, det ER Segate harddiske jeg har, pinligt
Jeg er ellers ikke meget for at indrømme sådan noget, men jeg vil ikke
risikere at i får hele weekenden ødelagt på grund af mine forkerte påstande

Det må være fordi jeg havde IBM i før, men begge stod af, så jeg har stadig
men af det, at jeg har taget fejl, beklager.
Jeg håber i tilgiver mig

Kim Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 09:38

Kim Larsen wrote:

> [...]
> Det må være fordi jeg havde IBM i før, men begge stod af, så jeg har stadig
> men af det, at jeg har taget fejl, beklager.

Det er helt i orden.
Som du kan se, er vi ikke nemme at narre mht. typenumre :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-11-03 10:07

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse

> Det er helt i orden.
> Som du kan se, er vi ikke nemme at narre mht. typenumre :)

Nej, det må jeg sige, det er da godt jeg har jer til at fortælle mig hvad
det er jeg har

Kim Larsen