Fejl diagnogsticering på en U160 disk og A~
Fra : K.Pac

Dato : 27-11-03 20:25

Jeg har en Adaptec 29160 med et Plextor SCSI cd drev monteret på "50 pins
interfacet" og det virker som det skal. Jeg har derudover monteret en U160
disk på "68 pins interfacet" som pludselig er stoppet med at virke. Jeg
testede derefter disken i en helt anden maskine, og der virkede den som den
skulle.

Mit problem er; er det kablet som den er gal med? Jeg har flytte disken over
på et af de andre stik på kablet, men med samme resultat. Jeg har ligeledes
flyttet kablet over på det andet "68 pins interface", men med samme
resultat.

Jeg har en 50 --> 68 pins adapter, og jeg kunne flytte det virkende cd drev
på "68 pins interfacet" og testede om det virkede, men.... Hvis det
virker, bruger det så alle 68 ledere, eller kun de 50 og isåfald kan jeg jo
ikke vide med 100% sikkerhed om det er kablet.....

Jeg ville gerne høre om der evt. var nogen i Aalborg, hvor jeg kunne tage
disk, kabel, og controller med over til og prøve det af for en flaske rødvin
Derved kunne jeg finde fejlen og få den rettet. Men det kan måske
være der er andre bud på hvordan man kunne gøre det... Jeg er meget åbne for
forslag???

På forhånd tak.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-11-03 20:37

"K.Pac" <given@besked.com> crashed Echelon writing

> [...]
>:måske
> være der er andre bud på hvordan man kunne gøre det... Jeg er meget

Har SCSI controlleren en bios hvor du kan scanne kanalerne for enheder og
ændre/se opsætning af dem?

--
Bjarke Andersen

Fra : K.Pac

Dato : 28-11-03 11:00

Ja, det har den og der finder jeg kun CD drevet....

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-11-03 19:41

"K.Pac" skrev i en meddelelse
> [...]
> disk på "68 pins interfacet" som pludselig er stoppet med at virke. Jeg
> testede derefter disken i en helt anden maskine, og der virkede den som

Kan det tænkes at det er strømkablet det er galt med ?
kan du høre at den spinder op ?

Michael

Fra : K.Pac

Dato : 30-11-03 14:01

Den spinder fint op, og det selvsamme stømkabel sidder der en anden IDE disk
på som virker fint.