AT PSU til ATX???
Fra : Cinnober

Dato : 26-11-03 21:46

Hejsa.

Kan man lave en AT PSU om til en ATX eller er det omvendt og hvordan????

Fra : Brian Hansen

Dato : 27-11-03 05:45

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Kan man lave en AT PSU om til en ATX eller er det omvendt og hvordan????

Nej

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 11:10

Cinnober wrote:

> Kan man lave en AT PSU om til en ATX eller er det omvendt og hvordan?

AT -> ATX : Ja, MEN; en AT PSU leverer ikke 3,3 V, så man skal være god
til at lave en spændingskonverter OG der skal laves en relæ-dims til at
tænde den med, så det vil hurtigt blive dyrere end en ny ATX PSU at
modde en AT til en ATX.
AT PSU'er er desuden typisk dimensionerede til lavere strømstyrker end
ATX PSU'er, og man vil miste noget effekt i at konvertere til 3,3 V, så
man risikerer at ende med en Frankenstein-ATX-PSU, som ikke kan bruges
alligevel, fordi den ikke er kraftig nok.
Jeg er desuden ikke overbevist om at det er helt lovligt, da det kan
være en brandfare og/eller fordi konstruktionen ikke er godkendt af
diverse myndigheder.

ATX -> AT : Ja, bortset fra at det er hul i hovedet. Man kan købe en
brugt AT PSU i dk.marked.privat.edb.intern for en cola eller to.

Kort sagt; det er spild af tid og penge at prøve at lave den ene slags
om til den anden.