Ny pc til min makkers makker??
Fra : Cinnober

Dato : 26-11-03 17:01

Hej alle.

Min makkers makker har spurgt min makkker om han vil sætte en ny pc sammen.

Det skal åbenbart være en Intel og den skal bruges til spil.
Max pris er 10.000,-

Her er hvad min makker har fundet frem (edbpriser)
men jeg er selv mest AMD.mand så jeg er lidt lost på Intel fronten.

DFI - Lanparty 875 Pro
1.449 kr. 1 1.449 kr. HS Data Service ApS
Intel - Pentium4 Northwood-C 2.8GHz In-a-Box
1.743 kr. 1 1.743 kr. DataWorld
DDR-SDRAM PC3200 - Dane-Elec 1024MB Dual Channel (2x512MB) 1.599 kr. 1
1.599 kr. shg.dk A/S
Western Digital - Caviar Special WD1200JD 120GB
940 kr. 1 940 kr. ComputerOnline (ArimaAps)
Creative - SoundBlaster Live! Digital 5.1
356 kr. 1 356 kr. ITbutikken A/S
AOpen - CRW5224 Internal Retail
298 kr. 1 298 kr. B. J. Trading
Samsung - SC-152
136 kr. 1 136 kr. PC-Huset
Codegen - MidiTower ATX-6049-C10 Titan/Silver
329 kr. 1 329 kr. Computer Centrum
Diskette Drev - Samsung
78 kr. 1 78 kr. Computer Parts Denmark
Microsoft - IntelliMouse Explorer 3.0
289 kr. 1 289 kr. PC-Focus
Microsoft - Internet Keyboard
223 kr. 1 223 kr. ITbutikken A/S
Sapphire - Radeon 9600XT TV-Out & DVI
1.595 kr. 1 1.595 kr. Føniks Computer A/S

Ialt 9.035 kr

Er der noget der kunne gøres bedre i forhold til prisen???
Er det den rigtige type ram han har fundet?

På forhånd tak..

Fra : Benjamin

Dato : 26-11-03 17:43

Cinnober wrote:
> [...]

Kan ikke anbefale WD af den type. Har haft 2 af slagsen og de har tendens
til at "hyle" ..

--

/ Benjamin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-03 21:55

Cinnober wrote:

> DFI - Lanparty 875 Pro
> 1.449 kr. 1 1.449 kr. HS Data Service ApS
> Intel - Pentium4 Northwood-C 2.8GHz In-a-Box
> 1.743 kr. 1 1.743 kr. DataWorld

Hvorfor ikke et Intel Rock Lake board til din Northwood?
Jeg overvejer selv den kombination

- Peter

Fra : Leony

Dato : 27-11-03 13:31

In news:e74xb.9541$fb4.5813@news.get2net.dk,
Cinnober <smiltilmig@hotmail.com> typed:

> Er der noget der kunne gøres bedre i forhold til prisen???

Computeren er sammensat af dele fra mange forskellige forretninger,
typisk koster deres fragt 50 kr, så der kan spares på fragt.
Ved ikke om delene bare er fundet og så købes samlet.

Ville helt klart ofre lidt mere på kabinettet. Codegen er noget tyndt
blik og deres strømforsyninger er heller ikke noget at råbe hurra for.
Kig i stedet efter et Chieftec, Antec.

Det burde ikke være umuligt at opdrive et brugt diskettedrev.
Så kan der spares lidt penge der. Synes ikke det er en option at undvære
diskettedrev, selvom mange mener det.

Der er ingen grund til at købe både brænder og cd-rom drev (med mindre
der skal kopieres meget "on-the-fly").

Ville nok foretrække et Abit bundkort, men det er jo smag og behag.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/