Ingen billede på en Cinergy 400 TV Tuner
Fra : JM

Dato : 25-11-03 18:44

Hej, jeg har et mega problem med et helt nyt TV-Kort. Jeg kan få lyd, men
ingen billede, der er kun et sort vindue.
Jeg aner ikke hvad der kan være galt, jeg har hentet helt nye driver og
software på Terratec's hjemmeside.
Nogen der kan hjælpe mig, for jeg er virkelig på herrens mark her.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-11-03 01:15

JM wrote:
> [...]
> og software på Terratec's hjemmeside.
> Nogen der kan hjælpe mig, for jeg er virkelig på herrens mark her.

Er det signal fra Tuner, S-Video eller Composit du bruger?

Jeg oplevede for nyligt at for mange codecs i samarbejde med cinergy400 kan
give det resultat.
Jeg brugte AcaMegaPack 5.93 til at fjerne (agressiv remove) alle codecs, og
derfter installerede jeg kun de nødvendige codecs. Så virkede det.

Mvh
Peter

Fra : JM

Dato : 26-11-03 17:35

Det er signalet fra Tuner der ikke kommer. Ingen billede, masser af lyd. Jeg
har læst det om at nemo er en pain, men synes ikke at det hjælper at fjerne
dem alle.
Der er forresten også en anden symtom som ikke kommer altid, det er at når
jeg lukker programmet, så får jeg blue-screen of death.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-11-03 18:25

JM wrote:
> [...]
> Der er forresten også en anden symtom som ikke kommer altid, det er
> at når jeg lukker programmet, så får jeg blue-screen of death.

ok, der melder jeg pas.
Har du prøvet med et andet capture program - virtual dub feks.

Mvh
Peter

Fra : JM

Dato : 30-11-03 20:53

Så virker den. Fik endelig svar fra firmaet som lavede kortet, og de forslog
at jeg prøvede at lave nogen fri IRQ adresser, f.eks. fjern USB portene i
bios. Så det gjorde jeg og nu virker skidtet :)