Hjemmelavet NAS
Fra : H.S.

Dato : 25-11-03 10:52

Jeg skal have lavet et hjemmelavet NAS - altså et kabinet med ehternet
interface, hvor jeg kan sætte en flok IDE diske i.

Hvordan laver man sådan noget billigst ?
Hvor kan man finde et kabinet der er beregnet til dette ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-03 18:00

In article <bpvnaq$873$1@sunsite.dk>, public@tele2adslSPAM.dk says...
> Hvordan laver man sådan noget billigst ?

Et bundkort m. processor, en RAID-controller eller 2, et netkort, lidt
RAM og en Linux-installation. Find et bundkort med onboard VGA, så
slipper du for at sætte graffikkort i - du skal alligevel ikke bruge
det til noget.

> Hvor kan man finde et kabinet der er beregnet til dette ?

Edbpriser ?

Det skal bare være stort og med en solid PSU.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen