ny saml selv pc
Fra : martin nielsen

Dato : 25-11-03 09:14

jeg kunne godt tænke mig at lave min egen pc omkring 3 ghz 512 md ddr ram
dvd-brænder +/- en ca 200 gb hardisk og et rimeligt grafikkort evt 256 mb ?
evt en fladskærm

hvad skal jeg vælge ?
hvad kommer det ca til at koste ?

martin.......

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-11-03 11:15

martin nielsen" <o@o.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dvd-brænder +/- en ca 200 gb hardisk og et rimeligt grafikkort evt 256 mb

Du kan prøve at gå ind på www.edbpriser.dk og tilføje alle komponenterne til
din "ønskeseddel" så får du da et prisoverslag.
Præcist hvilke komponenter du skal vælge er mest et spørgsmål om "religion"
og hvad maskinen skal bruges til.
Normalt når der spørges om hjælp herinde skriver man en liste over de ting
man har tænkt sig at købe og poster den i gruppen.
Så starter der altid en "religionskrig". Der er AMD tilhængere der slås med
Intel tilhængere. Grafikkort fanatikerne mener altid at der skal et kæmpe
grafikkort til hvorimod lyd nørderne kæmper for at der skal ofres et godt
lydkort. Og ind fra højre kommer støjfanatikerne så rendende med forslag til
dimser der kan nedbringe støjen. og sidst men ikke mindst kommer case
modder'ne på banen.
Om man er blevet klogere når røgen har lagt sig ved jeg ikke, men det er
sjældent kedeligt at følge med i....

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : martin nielsen

Dato : 25-11-03 12:41

hehe du har nok ret.....
men har man garanti for at alle de dele man sætter sammen virker sammen når
man intet aner om sammesætning af en pc ??

martin.........'

Fra : JK

Dato : 25-11-03 13:11

On Tue, 25 Nov 2003 12:40:33 +0100, "martin nielsen" <o@o.com> wrote:

>hehe du har nok ret.....
>men har man garanti for at alle de dele man sætter sammen virker sammen når
>man intet aner om sammesætning af en pc ??

Gå ind på f.eks. www.shg.dk

og leg med sammensætning hos dem.

De samler det for 450 kr.

De sender det næppe, hvis det ikke kan sammen.

mvh

John

Fra : martin nielsen

Dato : 25-11-03 13:38

ja men hos shg kan man ikke vælge mellem lige så meget som på edb-psiser og
det er ikke alt hardware der er lige billigt hos shg....

martin

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 25-11-03 13:56

> ja men hos shg kan man ikke vælge mellem lige så meget som på edb-psiser
og
> det er ikke alt hardware der er lige billigt hos shg....

Nej, men overall er de, men et alternativ kunne være www.itbutikken.dk

Det KAN være en fordel at købe det hele hos samme forhandler, da det kan
blive en dyr og rodet affære at bestille hos 8 forskellige hvor portoen
hurtigt kan hobe sig op og en evt besparelse på HW pludselig er meget lille

VH
Peter

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-11-03 18:42

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive en dyr og rodet affære at bestille hos 8 forskellige hvor portoen
> hurtigt kan hobe sig op og en evt besparelse på HW pludselig er meget

www.Prcdata.dk kunne også være et udemærket alternativ...

Venligst