Max længde på USB kabel?
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-03 21:56

En kammerat har købt ny printer, som kun kan bruge usb. Han har 6,5 m fra
printer til pc. Jeg har fundet ud af, at bl.a. Compumail sælger usb kabler
på 7 m, men samtidig har jeg læst diverse steder, at et usb kabel max må
være 5 m. Hvis det er over den længde skal der sættes en booster på. Så
virket det jo mærkeligt at bruge et 7 m kabel.
Er der nogen som har prøvet et 7 m kabel og konstateret, at det virker?

Samme spørgsmål er sendt i dk.edb

Kurt

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-11-03 21:59

Kurt B. Andersen wrote:
> Er der nogen som har prøvet et 7 m kabel og konstateret, at det
> virker?

Jeg har nu hørt at 6 m. var max...

--
Martin K

Fra : Rado

Dato : 26-11-03 19:27

On Mon, 24 Nov 2003 21:59:15 +0100, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Jeg har nu hørt at 6 m. var max...

Skal sikkert nok passe. Mit webcam virker med 5 m forlænger, men ikke
med 7.5 m.

Men det afhænger muligvis af udstyret man kobler på.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-11-03 23:03

Rado wrote:
> Skal sikkert nok passe. Mit webcam virker med 5 m forlænger, men ikke
> med 7.5 m.

Ja, så passer det vel meget fint...

> Men det afhænger muligvis af udstyret man kobler på.

Det er ganske givet at der kan være forskel. Men vi er i hvert fald blevet
sikre på at det ligger på det lag omkring de 6-7 meter..

--
Martin K

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-11-03 22:07

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote:

Max længden for passive USB kabler ligger omkring 5m, med aktive
kabler ligger max ude omkring 25 m.

Aktive kabler har jeg set på http://www.midtdata.dk

<mlr>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-03 22:55

> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote:
>
> Max længden for passive USB kabler ligger omkring 5m, med aktive
> kabler ligger max ude omkring 25 m.
>
> Aktive kabler har jeg set på http://www.midtdata.dk

Tak for svaret. Jeg kan se at de sælger alm. kabler op til 6 m. I den anden
gruppe er der en, som bruger et usb kabel på 10 m, så vi forsøger nok med de
7 m og krydser fingre

Kurt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-03 15:21

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message news:3fc27e40$0$9798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Tak for svaret. Jeg kan se at de sælger alm. kabler op til 6 m. I den anden
> gruppe er der en, som bruger et usb kabel på 10 m, så vi forsøger nok med de
> 7 m og krydser fingre

ja, ellers kan man med fordel anvende en printserver til formålet.. så belaster man heller ikke computeren ved udskifter
og alle kan printe ud, og kan køre over netværk 100meter eller nogle er med trådløs netværk

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-11-03 15:36

In news:3fc2704c$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk ,
Kurt B. Andersen <kurtnospam@portalen.no> typed:
> [...]
> kabel.
> Er der nogen som har prøvet et 7 m kabel og konstateret, at det

Kommer helt an på om det er USB 1.1 eller USB 2.0
USB 1.1 skulle kunne nå op på ca 6 meter, hvor USB 2.0 skulle kunne klare ca
10 meter..
Fandt jeg i hvert fald ud af, sidst jeg prøvede at smide et webcam på et 10
meter kabel (USB 1.1)

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-11-03 20:53

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ca
> 10 meter..
> Fandt jeg i hvert fald ud af, sidst jeg prøvede at smide et webcam på et

Det er usb 2.0
Jeg takker for svarene og har nu bestilt et 7 m kabel. Så må det komme an på
en prøve.
I teorien er der vist noget med, at en bi ikke kan flyve, så hvorfor skulle
et 7 m kabel ikke kunne bruges, selv om teorien siger noget andet

Kurt

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-11-03 21:04

Kurt B. Andersen wrote:
> I teorien er der vist noget med, at en bi ikke kan flyve, så

Det er en humlebi

--
Martin K

Fra : Rado

Dato : 26-11-03 19:29

On Tue, 25 Nov 2003 21:03:37 +0100, "Martin Kirschmeyer"

Ja, det er det der er humlen ved det ;)