Anbefal en PC
Fra : Morten Nielsen

Dato : 24-11-03 20:50

Hej,

Jeg er blevet tildelt en opgave: Jeg skal finde en PC til en 11-årig
knægt, og han har tænkt sig at bruge alle sine sparepenge på den - så
jeg har noget i retning af 3000,- at gøre godt med.

Han har en ny 19" skærm samt Windows XP, og vi skal derfor have en
samlet maskine, der kan bruges sådan lidt allround. Jeg kunne godt
tænke mig, at der er 512 MB RAM i den samt et rimeligt grafikkort og
også gerne USB2 og netkort.

Hvad vil I foreslå?

Forslag modtages med kyshånd!!

Mvh,

Morten

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-11-03 21:15

"Morten Nielsen" <REMOVEnielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samlet maskine, der kan bruges sådan lidt allround. Jeg kunne godt
> tænke mig, at der er 512 MB RAM i den samt et rimeligt grafikkort og

Tag et kig på www.billigcomputer.dk
Eks:

256 MB PC2700 Kingston DDR RAM, 80 GB støjsvag harddisk, 64 MB GeForce4 MX
440 grafikkort, støjsvag køler, DVD drev, onboard lydkort og netkort.
Office Medium modellen er bygget op omkring et kvalitets bundkort fra
EPoX/ASUS. Derfor er ydelsen højere, og levetiden længere end Office Basic,
pga. bedre opgraderings muligheder.
Amd athelon 2000

Pris 3495,-

Rammene ja... Der mangler måske 256 men 3000kr for en komplet er sq ikke så
let hvis den skal bruges til at spille på.

Venligst

Fra : Morten Nielsen

Dato : 24-11-03 21:29

On Mon, 24 Nov 2003 21:14:42 +0100, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Rammene ja... Der mangler måske 256 men 3000kr for en komplet er sq ikke så
>let hvis den skal bruges til at spille på.

3000,- er ikke alverden, men mit dilemma er, at det er hele knægtens
opsparing, og derfor lægger det et vist pres på mig

Men gode forslag fra din side!!

Morten

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-11-03 00:14

Morten Nielsen wrote:
> 3000,- er ikke alverden, men mit dilemma er, at det er hele knægtens
> opsparing, og derfor lægger det et vist pres på mig

En eller anden naturlov siger at der altid mangler 500kr i det som man
har sparet sammen og den maskine man gerne vil have.

mvh
Henning

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-11-03 21:19

> [...]
> samlet maskine, der kan bruges sådan lidt allround. Jeg kunne godt
> tænke mig, at der er 512 MB RAM i den samt et rimeligt grafikkort og

Fandt faktisk en bedre tilbud her:

http://www.bj-trading.dk/menu.asp

eks:
PC i Miditower med AMD XP2200 - 512 MB DDRRAM - 52X CDROM - Diskette-drev -
Geforce4 128 MB - 80 GB Harddisk - Højttalersæt - Headset - Lydkort - Mus -
Tastatur

Venligst

Fra : Henrik

Dato : 24-11-03 22:22

Hej,
nu er det ikke lige så pænt stillet op (copy / paste) - men jeg tror du skal
kigge efter noget af nedenstående. Personligt ville jeg fravælge nogle af
nedenstående ting pga. støj osv., men jeg går udfra at en counterstrike
spillende teenager er lige glad med støj! Bare der kan spilles på maskinen.
Du har intet skrevet mht. om han har forskellige drev til pc'en, derfor er
disse også taget med. Kan jo substitueres med ram etc. hvis han har det.

AMD Athlon XP 2200+, 16/48 LiteOn DVD Bulk, Diskettedrev 3.5, 40 GB Maxtor
7200rpm Fluid, 256 MB DDR 184 Pins PC2700 (Kingston), ECS L7VTA-L ATX,
Codegen 6013 ATX Miditower (300w), Geforce FX5200 128MB DDR, Tv-Out,
GlacialTech 2420(køler)

kr 3065,63 - der er både lyd og lan på bundkortet

Prøv evt. at tjekke www.bjtrading.dk de har meget billigt hardware, men
fører ikke de helt store mærker. Mange af tingene er valgt derinde.

/Henrik

Fra : MicJen

Dato : 25-11-03 10:37

Hej!

Nu ved jeg ikke om det skal være nyt... ellers får du jo mere for pengene
brugt, og hvis du kan få noget der er ½-1 år gammelt så der stadig er
reklamationsret på ville det jo være fint. Jeg ved godt at når man (i den
alder) har spænket og sparet op vil man gerne have nyt. Bare et forslag.

BTW. så er ingen af grafikkortene der er nævnt ( GF4 440 MX og FX5200) værd
at skrive hjem om. Du skal op i noget min. GF 3 (Ti), GF4 Ti 4200, FX 5600.
Radeon grafikkortene 9000 og 9200 ved jeg ikke hvad kan, men 9600 er et godt
kort fortiden - det er prisen så også...
Har dog et ATI 8500 som også yder ganske godt ca. = GF3 (Ti).

Derudover vil jeg foreslå AMD, da de er lidt billigere en Intel. Deres
Barton 2500+ er altså en fin CPU til pengene. Nu ved jeg selfølgelig ikke om
du selv vil samle, eller købe en komplet.

Tja, det var bare lidt idéer fra min side...

Mvh
Michael

Fra : MicJen

Dato : 25-11-03 10:55

Hej!

Der er faktisk en der har en tilsalg inde i en af dk.marked.edb grupperne...
Den skal han have 3300 for, og den lyder meget fin...

Mvh
Michael