Computer - kommentar t. valgte dele søges
Fra : Thomas Krath

Dato : 23-11-03 22:31

Hej,

jeg er ved at sammensætte en computer til en ven og håber i kort vil
kommentere mine valg. Prisen skal være 3500 kr., dog må den godt koste op
til 4000 kr. hvis man kan få nogle dele fordelagtig. Computeren skal ikke
bruges til at spille på, men bare alm. surf på nettet. Det er kun de dele
jeg har listet op der skal bruges, det øvrige har han allerede:

AOpen HQ48PRO A 500 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577938

Asus A7N8X DeLuxe /GD ATX 900 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628103

AMD Athlon Barton XP 2500+ (1833MHz) 600 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019

Cooler Master HHC-L6I 300 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697915

DDR-SDRAM PC3200 Samsung 256MB 6ns 450 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847895

Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB Fluid 600 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608008

MSI G4MX440-T8X (MS-8890) TV-Out 500 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364647923

TOTAL 3850 kr.
Fragt 150 kr.
TOTAL inkl. fragt 4000 kr.

.... mit problem er at jeg ikke har fulgt med i udviklingen det sidste år, og
derfor ikke ved hvilke dele man skal købe i dag.

På forhånd tak for jeres kommentarer.

--
Mvh/Thomas Krath

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-11-03 22:52

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> [...]
>til 4000 kr. hvis man kan få nogle dele fordelagtig. Computeren skal ikke
>bruges til at spille på, men bare alm. surf på nettet.

I den situation ville jeg nok vælge et motherboard med on-board
grafik, ku' f.eks. være ASUS A7N8X nForce2 IGP - Det er samme
grafikchip (MX440) som det listede MSI-kort, og manden sparer 500
kroner, dem kan han så passende bruger på extra 256 Mb RAM

Og der er en AGPx8 port hvis manden efter nogle måneder alligevel sku'
få lyst til at spille.....

<mlr>

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-11-03 23:37

> [...]
> grafikchip (MX440) som det listede MSI-kort, og manden sparer 500
> kroner, dem kan han så passende bruger på extra 256 Mb RAM

God tanke - det vil jeg lige overveje!

> Og der er en AGPx8 port hvis manden efter nogle måneder alligevel sku'
> få lyst til at spille.....

Hehe - godt at være forberedet :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-11-03 23:24

Thomas Krath wrote:
> AOpen HQ48PRO A 500 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577938

Ganske udemærket kabinet af god kvalitet, fint at arbejdet med, men har ikke
de fixe løsninger som blæserbeslag som eks. Chieftec har (men det er jo også
en ande prisklasse).

> Asus A7N8X DeLuxe /GD ATX 900 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628103

Tja... Det er meget et holdningsspørgsmål, jeg er meget tilfreds med mit
Abit NF7, så til 900 ville jeg lige nævne, at man måske også bør se lidt på
et Abit NF7-S...

> AMD Athlon Barton XP 2500+ (1833MHz) 600 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019

Best buy lige pt...

> Cooler Master HHC-L6I 300 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697915

Kender ikke lige denne køler, men den ser ok ud. Det optimale er helt
sikkert en ThermalRight SLK profil med en Papst 19 db blæser på, men mener
prisen er 200,- mere...

> DDR-SDRAM PC3200 Samsung 256MB 6ns 450 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847895

Hvad med nogle Kingston HyperX? Kan ikke lige huske hvordan de ligger
prismæssigt...

> Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB Fluid 600 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608008

Fin disk, har een selv. Støjer dog lidt når den laver noget...

> MSI G4MX440-T8X (MS-8890) TV-Out 500 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364647923

Fås nok ikke bedre når man kun vil kyle 500 efter det. Men jeg vil dog holde
fast i, at man skal have eet grafikkort for sig, og eet bundkort for sig.
Integreret grafik er jeg /ikke/ tilhænger af...

> ... mit problem er at jeg ikke har fulgt med i udviklingen det sidste
> år, og derfor ikke ved hvilke dele man skal købe i dag.

Ja, det er jo ikke godt

> På forhånd tak for jeres kommentarer.

Så lidt da...

--
Martin K

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-11-03 23:39

> Tja... Det er meget et holdningsspørgsmål, jeg er meget tilfreds med
> mit Abit NF7, så til 900 ville jeg lige nævne, at man måske også bør
> se lidt på et Abit NF7-S...

Ja, det er jo her det sprængende punkt er, for jeg aner ikke hvad jeg skal
vælge. Det skal bare kunne det samme som det Asus kort jeg har valgt,
hvilket bl.a. betyder FireWire. Det er vel egentlig et holdningsspørgsmål?
Selv kører jeg jo ECS K7S5A og det virker sgu fint og kører ganske
forrygende med min øvrige opsætning.... jeg ved ikke om man kan få noget
tilsvarende idag (jeg købte det for et års tid siden).

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-11-03 23:58

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Asus A7N8X DeLuxe /GD ATX 900 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628103

Jeg ville også vælge et Abit NF7-S rev. 2.0
Det fungerer bare, bedste bundkort jeg har haft mellem hænderne.
Se evt. også på Abit AN7 hvis det ikke haster med at købe sagerne.
Det er sådan set en opdateret udgave af NF7-S, men hvornår den dukker op i
DK er uvist.

> AMD Athlon Barton XP 2500+ (1833MHz) 600 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019
>
> Cooler Master HHC-L6I 300 kr.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697915

Se evt. på Thermalright SLK-900/947.
De kan fåes til cirka samme pris og køler bedre.

Er der planer om at OC'e maskinen?

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-11-03 20:00

> Jeg ville også vælge et Abit NF7-S rev. 2.0

Så køber vi sådan et - to anbefalinger her fra gruppen :)

Der er ingen planer om OC.