Pentium 4?
Fra : Il Jokar

Dato : 23-11-03 12:00

Jeg har en Athlon XP 1800MHz maskine, men overvejer meget kraftigt at
udskifte den med en anden processor og bundkort.

Jeg bruger min PC til grafik hovedsageligt og arbejder ofte med filer mellem
50 og 500Mb.

Hvilken konfiguration skal kan anbefales? Jeg forventer kun at udskifte mit
bundkort, CPU og mine nuværende SD-ram. Prismæssigt forventer jeg at kunne
lande på et 3000 ca eller noget i den retning for opgraderingen.

Hvilken processor er optimal til opgaven?
Hvilket bundkort skal jeg vælge som kan passe til?
Hvilke ram og hvor mange?

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-11-03 12:20

> [...]
>
> Hvilken processor er optimal til opgaven?
> Hvilket bundkort skal jeg vælge som kan passe til?

Tror ikke at 3000 kr holder.

1000 Kr for et godt bundkort.

1800 Kr for 1 gb ram (Det skal du ha da det eller vil blive trægt at arbejde
med 500 mb filer).

Og for en ny Pentium 4 Processor skal du regne med 1500 til 2000 kr.

Kasper Christensen
Multimediedesignerstuderende

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-03 12:32

In article <Qo0wb.44269$jf4.2257170@news000.worldonline.dk>,
jokar@invalid.invalid says...

Hvilket OS ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Il Jokar

Dato : 23-11-03 13:11

> Hvilket OS ?

Win2000 el. XP. Har 2000 men overvejer at skifte.

Fra : Leony

Dato : 23-11-03 13:29

In news:%q1wb.44331$jf4.2261291@news000.worldonline.dk,
Il Jokar <jokar@invalid.invalid> typed:

> Win2000 el. XP. Har 2000 men overvejer at skifte.

Det er der ingen grund til.
2000 kan i store træk det samme som XP, så det vil være spild af penge.
Brug hellere pengene på hardware i stedet for.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : René Jensen

Dato : 24-11-03 23:47

Leony wrote:
> Det er der ingen grund til.
> 2000 kan i store træk det samme som XP, så det vil være spild af penge.

Han kan dog være nødsaget til at skifte, såfremt han ønsker at få fuld
udbytte af Intel Pentium 4 med Hyper-Threading, da der desværre ikke er
nogle patches til Windows 2000 platformen med understøttelse af HT, så
vidt jeg er orienteret.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Leony

Dato : 25-11-03 13:59

In news:bpu1g7$qpl$1@news.net.uni-c.dk,
René Jensen <not4u2know@privacy.org> typed:

> [...]
> udbytte af Intel Pentium 4 med Hyper-Threading, da der desværre ikke
> er nogle patches til Windows 2000 platformen med understøttelse af

Det har du ret i.

Fra : Peter Pan

Dato : 25-11-03 17:58

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> udbytte af Intel Pentium 4 med Hyper-Threading, da der desværre ikke er
> nogle patches til Windows 2000 platformen med understøttelse af HT, så

Der er ikke brug for nogle patches for at Win2000 udnytter HT. Det eneste er
at 2000 ikke kender forskel på en logisk og fysisk processor, men det
betyder først noget hvis du har 2 fysiske processorer (og dermed 4
logiske) - Og Pentium4 kan aligevel ikke køre i dual konfigurationer...

Mvh
Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 23-11-03 13:53

> [...]
>
> Hvilken processor er optimal til opgaven?
> Hvilket bundkort skal jeg vælge som kan passe til?

Jeg har selv en Duron 1200 MHz og 512 MB DDR-RAM, jeg har arbejdet lidt med
grafik på 400~800 MB, jeg kan tydeligt mærke når den begynder at køre på
swapfilen istedet for RAM, så 1 GB vil jeg anbefale som minimum!

Hvis du vil holde dig til AMD skal du ha en Barton af en art, de har mere
cache end de alm. XP CPUer... Pentium ved jeg ikke så meget om :)

Brian