Tiscali - upload via Frontpage
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 28-11-03 16:46

Jeg kan ikke få lov til at uploade til min side hos Tiscali. Hvorledes
uploader jeg til Tiscali, når min side hedder
http://home.worldonline.dk/jstenbak/ og som Tiscali brugere nok kan regne
ud så er det det sidste der er mit brugernavn.
Når jeg forsøger får jeg følgende fejl 550 index.htm: Permission denied
(jeg kan godt regne ud at det betyder at tilladelse afslået)

Hvordan gør jeg det rigtigt?

(det er ikke nemt at komme igennem hos Tiscali)

Fra : Dyl

Dato : 28-11-03 17:53

<>
> [...]
> ud så er det det sidste der er mit brugernavn.
> Når jeg forsøger får jeg følgende fejl 550 index.htm: Permission denied
</>

Serveren skal understøtte Frontpage Extensions før du for lov til det. Brug
almindeligt ftp-program.

/Bjarne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-11-03 19:03

Gå til deres hjemmeside og aktiver frontpage extensions, så kan du
uploade som programmet er beregnet til. Ellers må du uploade ved at
benytte udgiv web og så indtaste de korrekte oplysninger.

--
ahw

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-11-03 01:58

On Fri, 28 Nov 2003 16:46:04 +0100, "JSH \(9800\)"
<jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> wrote:

[snip om frontpage upload hos tiscali]

Bare for at ødelægge din dag fuldstændig, skal du lige have min
lidelseshistorie Jeg har også prøvet at uploade til tiscali via
frontpage, og for at gøre en lang historie kort så lykkedes det
aldrig, og min side ligger istedet hos en kammerat

Jeg prøvede endda at lægge filerne op via ftp (cuteftp), men heller
ikke her virkedet det (og extensions var slået til) ....
men derfor kan du selvfølgelig godt have mere held end mig med
forsøget...

Med venlig hilsen

Lasse Jensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-11-03 09:59

Vil du ikke være så venlig at lade den, du svarer citere så man i
det mindste kan se, hvem det er der er tale om. Jeg aner ikke om
det er undertegnede eller andre, du svarer fordi du fjerner
overskriften og alt hvad der vedrører spørgeren
--
ahw

Fra : hcma

Dato : 29-11-03 12:29

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg forsøger får jeg følgende fejl 550 index.htm: Permission denied
> (jeg kan godt regne ud at det betyder at tilladelse afslået)

For at oploade med FP SKAL du have FP Server Extension på serveren. Uden
Server Extension uploader du med et normalt FTP-program.
Hvis du forsøger at uploade med FTP og du har Server Ext. kan det gå galt og
visa versa.
Har selv fået smadret et web ved at gøre det forkert.
m v h
HC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 16:36

"hcma" <hcma@has.dk> skrev :

>For at oploade med FP SKAL du have FP Server Extension på serveren. Uden
>Server Extension uploader du med et normalt FTP-program.

Det er ikke korrekt, det er også muligt at bruge ftp med
Frontpage.

Man skal blot angive ftpadressen istedet for http://.....

Se evt. http://www.webtip.dk/frontpage/lektion9.php
--
Knud

Fra : Ole

Dato : 30-11-03 11:47

> Det er ikke korrekt, det er også muligt at bruge ftp med
> Frontpage.
>
> Man skal blot angive ftpadressen istedet for http://.....

Min udbyder understøtter heller ikke FP (dog er min udbyder ikke Tiscali)og
jeg har som beskrevet her i stedet skrevet ftp:// istedet for osv. Det gik
også fint. Men jeg får altså problemer senere når jeg evt. har lavet nogle
ændringer på min side, så kan den ikke helt finde ud af at rette det på
siden. Måske jeg der gør noget galt ?

Jeg har derfor i stedet valgt at bruge WS FTP95 LE som findes gratis på
nettet og som faktisk er kanon god og nem at bruge.

OLE