Re: Jens Andersen Juel
Fra : Stein Ole Kjær

Dato : 28-11-03 13:49

Her er det noe som ikke stemmer. Jeg mener bestemt at det er Anders
Skriver og hans kone Anne Andersdtr. Kjærulff som ligger begravet i Hals
Kirke - stemmer ikke dette?

Se de to tekstene under:

> [...]
> Jens Andersen fradøde.« I Gulvet i Hals Kirkeskib ligger
> nærmest Koret en Gravsten over ham og Hustru Anne An-
> dersdatter, men hans Dødsaar er ikke udfyldt herpaa, hvor-
> imod den bærer hans Bomærke. Hans Enke blev gift med
> Niels Jensen Skjelvig (Schel- wig, Skielwig osv.),
> død 1631, der ligeledes var Dele- foged her og som
> maaske, er identisk med den Niels Jensen, der 1609-13 var
> Birkefoged her. Han havde 1617-18 Hals Kongetiende i
> Fæste, og 16. Maj 1620 (maaske hans Bryllupsdag) gav han
> og hans Hustru et Alterbord til Hals Kirke eller lod Alter-

og denne quoten som er fra en mail jeg fikk fra en "hjelpsom danske":

--

Mvh Stein
For den som vil sende en returmeddelelse