Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak Easyshare CX6330 Biligt kanera i føt~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-11-03 04:01

Jeg mener det er dette kamera som er på tilbud i føtex.
Men dur det, jeg har tidligere haf et Medion men var ikke tilfreds med
dette, men er jeg bedre hjulpet med dette.

CCD resolution 3.3 megapixel (2041x1560 pixels)
image resolution 3.1 megapixel (2032x1524 pixels)
image quality 3.1MP - best (print, enlargement)
2.8MP - best (optimized ratio for 4"x6" prints, 3:2)
2.1MP - better (small print)
1.1MP - good (e-mail)

zoom 10X
3X optical zoom, 37-111mm (35mm equivalent)
3.3X Advanced Digital Zoom

focus/auto-focus Multi-zone AF with improved low-light performance
focus distance 0.6m (2 ft.) to infinity
display LCD - 1.6" (4cm) color; indoor/outdoor display
viewfinder Real-image optical
shutter speed 1/2-1/1400 sec.
aperture f/2.7-5.2 (wide); f/4.6-8.7 (tele)
flash mode auto, red-eye, fill, off
flash range wide - 0.6-3.6m (2-11.8 ft.); tele - 0.6-2.1m (2-6.9 ft.)
ISO equivalent automatic (100-200)
white balance automatic
self-timer 10 seconds

Performance Features

scene/other modes automatic, sport, night, landscape, close-up
color mode color, sepia, black and white
burst mode 4 pictures at 3 fps
macro/close-up mode 13-70cm (5.1-27.6") at wide
exposure compensation +/- 2.0 EV with 0.5 EV step increments
exposure control automatic with matrix metering, multi-pattern TTL-AE
movie mode continuous digital video with audio
movie image resolution 320 x 240 pixels at 15 fps

movie length up to 80 minutes, limited by capacity of external memory
card

Ease of Use

capture mode automatic - always ready
delete dedicated delete button
share dedicated share button
review dedicated review button
video out NTSC, PAL (user-selectable)
software Kodak EasyShare software
auto-orientation auto picture rotation
review mode 2X or 4X magnify, slideshow, multi-up, fast scroll,
protect, albums
interface Dock compatibility - Kodak EasyShare camera dock 6000, Kodak
EasyShare printer dock 6000

Additional Features

storage internal storage: 16 MB internal memory
external storage: MMC/SD expansion card slot

power options optional Kodak EasyShare docks with Ni-MH rechargeable
battery pack (in-camera charging); 2 AA Kodak Max digital camera batteries,
2 AA lithium or Ni-MH batteries or 1 CRV3 lithium battery, 3 volt adapter
movie file format Still: JPEG/EXIF v2.2; Video: Quicktime
interface USB 2.0 compatible, Kodak EasyShare 6000 series docks,
audio/video connectors
lens protection built-in lens barrier
tripod mount 1/4 in. standard
weight without batteries: 175g (6.2 oz.)
dimensions WxHxD: 102.5x65x38 mm (4.0x2.6x1.5 in.)
warranty one year

--
Mvh.
Thomas Pedersen

begin 666 spacer.gif
J1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```$!,@`[
`
end

Fra : emj

Dato : 28-11-03 07:36

On Fri, 28 Nov 2003 04:00:39 +0100, "Thomas Pedersen"
<Sko@hotmail.com> wrote:

>Jeg mener det er dette kamera som er på tilbud i føtex.
>Men dur det, jeg har tidligere haf et Medion men var ikke tilfreds med
>dette, men er jeg bedre hjulpet med dette.

Nej
Hilsen emj
--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 28-11-03 07:48

Thomas Pedersen wrote:
> Jeg mener det er dette kamera som er på tilbud i føtex.
> Men dur det, jeg har tidligere haf et Medion men var ikke tilfreds med
> dette, men er jeg bedre hjulpet med dette.

Hej Thomas.

Jeg købte et i går. 1500 for et 3 megapixel-kamera er da også billigt.
Men jeg er nu ikke tilfreds med det. Jeg skal fortrinsvis bruge det
indendørs med blitz. Se disse to fotos jeg to i går:

http://www.egevang.smorumnet.dk/foto/000_0013_.jpg
http://www.egevang.smorumnet.dk/foto/000_0008_.jpg

Mine børn har heldigvis ikke sådan nogle øjne til daglig. Du kan se dem
i høj opløsning på:

http://www.egevang.smorumnet.dk/foto/000_0013.jpg
http://www.egevang.smorumnet.dk/foto/000_0008.jpg

Jeg synes farvene var ret gode. Jeg sammenligner her med mit gamle 1,3
Mpixels Epson PhotoPC 700. Zoomen var så godt som lydløs og jeg synes
ikke det føltes "sløvt".

Softwaren der følger med duede ikke under Windows 2000 med SP4. Her skal
man downloade 18 Mbytes fra Kodak, for at komme i luften. Ikke den
bedste start, men det kan da bringes til at virke.

Der er meget få indstillinger på dette kamera, men det var jeg
indstillet på på forhånd.

Jeg overvejer at købe et Canon A70 eller måske spare zoomen og købe et
A300 i stedet.

/Kjeld

Fra : Henrik

Dato : 28-11-03 13:55

Til 1500 kr ser dine billeder fine ud. De røde øjne er jo lette at fjerne i
et billedbehandlings program og dem vil du også få med canons A70 eller med
næsten alle andre compact kameraer. Her er et link til en test af det
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/cx6330.html

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-03 16:54

Kjeld Borch Egevang <no.mail@this.way> wrote:

> [...]
>
> Jeg synes farvene var ret gode. Jeg sammenligner her med mit gamle 1,3
> Mpixels Epson PhotoPC 700. Zoomen var så godt som lydløs og jeg synes

De røde øjne skyldes fysikkens love. Dem er selv det dyreste kamera ikke
hævet over. Årsagen er, at blitzen er meget tæt på objektiver, så deres
akser er næsten parallelle. Når pupillerne så er store, som de ofte er,
når man bruger blitz, vil blitzen lys øjnene op indvendig, og de ser
røde ud. En blitz længere væk løser problemet. Blot et gammeldags kamera
med blitzen ovenpå er som regel nok. Men det kan ikke lade sig gøre på
et moderne kompaktkamere, digitalt eller ej. Ellers er det da nogen
rigtig flotte billeder. De er skarpe og har pæn farvebalance. Til kr.
1.500,- er de da et godt køb.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 28-11-03 18:51

Henrik Münster wrote:

> [...]
> et moderne kompaktkamere, digitalt eller ej. Ellers er det da nogen
> rigtig flotte billeder. De er skarpe og har pæn farvebalance. Til kr.

Jeg er med på det med blitzen afstand fra objektivet. Men se nu
alligevel her:

http://www.egevang.smorumnet.dk/foto/11280018_.jpg

Det er taget med mit gamle Epson-digitalkamera (med indbygget blitz).
Det er muligt farverne ikke er helt i top, men der er da ikke røde øjne.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre andres erfaringer med f.eks.
Canon A70 og røde øjne.

/Kjeld

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-03 20:28

> [...]

> Det er muligt farverne ikke er helt i top, men der er da ikke røde øjne.
> Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre andres erfaringer med f.eks.

Der er jo mange faktorer, der spiller ind. Pupillens størrelse, øjets
retning osv. Man kan derfor ikke regne med et enkelt billede, men skal
se på tendensen i mange billeder. Med mit Canon PowerShot S45 får jeg
også billeder både med og uden røje øjne. Men generelt er der mange med
røde øjne. Mit gamle Minox 35GT har separat blitz ovenpå kameraet. Det
er et lille kamera og en lille blitz. Alligevel er afstanden stor nok
til, at der aldrig er røde øjne. På mit Yashica T4 med indbygget blitz
er der tit røde øjne.
Det er vel ikke sådan, at blitzen på dit gamle Epson trods alt
er lidt længere væk fra objektivet? Om ikke andet, så er billedet taget
med noget større afstand, så der er ikke samme knald på blitzen lige ind
i øjnene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 28-11-03 20:39

Henrik Münster wrote:

> [...]
> er lidt længere væk fra objektivet? Om ikke andet, så er billedet taget
> med noget større afstand, så der er ikke samme knald på blitzen lige ind

Jeg leverede kameraet tilbage i dag og fik mine 1500 uden problemer.

Jeg ved ikke om man kan sige afstanden er stor på mit Epson. Der er ca.
5 cm. fra centrum af objektivet til centrum af blitzen. Jeg er blevet
lidt klogere - også ved at surfe lidt på nettet. Jeg kan forstå at
ekstern blitz løser problemet. Det er jeg bare ikke så vild med: Det er
lidt kluntet at gå rundt med. Så mit spørgsmål er: Kan man få et mellem-
til lavpris digitalkamera (2000-3000 kr.) med pop-up blitz? Alternativt
et med sokkel?

/Kjeld

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-03 22:42

Kjeld Borch Egevang <no.mail@this.way> wrote:

> Jeg leverede kameraet tilbage i dag og fik mine 1500 uden problemer.

Det var da godt. Så kan du prøve at finde et andet.

> [...]
> 5 cm. fra centrum af objektivet til centrum af blitzen. Jeg er blevet
> lidt klogere - også ved at surfe lidt på nettet. Jeg kan forstå at

Men hvor stor er afstanden på Kodak? Hvis den er 5 cm på ét kamera og
2,5 cm på et andet, så gør det trods alt en forskel. Men blitzen kan jo
dårligt være længere væk end kameraet er stort. Olympus har haft nogle
modeller med pop-up blitz, men den er vist ikke enormt langt væk
alligevel. Jeg mener, en af modellerne hedder 220. Den må kunne fås
billigt nu.

<http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324677954

Der er vist kun to digitale kompaktkameraer, der kan tage ekstern blitz.
Det er Canon G3/5 og Sony V1, men de er ikke helt billige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 01-12-03 00:09

Henrik Münster wrote:

> Det var da godt. Så kan du prøve at finde et andet.

Jeps, det var lige det jeg gjorde. Jeg købte et Medion MD 6126 (nævnt i
en anden tråd). Det opfylder virkelig mit ønske om at undertrykke røde
øjne. Selv hvis man ikke bruger anti-rød-øjne-funktionen. Jeg kan godt
se en pointe i at undgå det, så man ikke altid fotograferer mennesker
med små pupiller.

Tak for de gode råd.

/Kjeld

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-12-03 00:43

> [...]

> øjne. Selv hvis man ikke bruger anti-rød-øjne-funktionen. Jeg kan godt
> se en pointe i at undgå det, så man ikke altid fotograferer mennesker

Jeg har godt nok aldrig haft den store fidus til Medion, men det ser
mindsandten ud til, at dit er det samme som et Ricoh Caplio RR30, og det
er da et kendt kameramærke:

<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/rr30.html>

Det ser da fint ud. Steve skriver noget om, at det først eksponerede
godt, efter han opgraderede firmware fra ver. 1.11 til 1.18. Jeg ved
ikke, om det også gælder dit. Kan du evt. se, hvilken firmware, der er
på dit?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 01-12-03 01:18

Henrik Münster wrote:
> [...]
> godt, efter han opgraderede firmware fra ver. 1.11 til 1.18. Jeg ved
> ikke, om det også gælder dit. Kan du evt. se, hvilken firmware, der er

Min firmware er 1.09, så jeg opgraderer så snart jeg kan. Det kræver
imidlertid et flash-kort. Jeg har bestilt et, der kommer i løbet af ugen.

Jeg fandt denne side:

http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/support/download/softmatch/winxp/rr30.html

med beskrivelse af opdateringerne. Jeg vil prøve at skyde nogle
før/efter fotos med blitz - det er åbenbart her jeg kan vente flest
forbedringer.

/Kjeld

Fra : Pico

Dato : 28-11-03 22:00

Henrik Münster wrote:
> Kjeld Borch Egevang <no.mail@this.way> wrote:
KLIP
> Blot et gammeldags kamera med blitzen ovenpå er som regel nok. Men
> det kan ikke lade sig gøre på et moderne kompaktkamere, digitalt

Hvorfor kan det ikke det ? Hvorfor tror du jeg købte et Sony DSC-V1 ?
Canon G 2 - 3 - 5 kan også, men de ernoget større.
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-03 23:03

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> KLIP
>
> Hvorfor kan det ikke det?

Fordi der ikke er nogen mulighed for at sætte blitzen til.

> Hvorfor tror du jeg købte et Sony DSC-V1 ? Canon G 2 - 3 - 5 kan også, men
> de ernoget større.

Ja- ja. Der findes enkelte kameraer, der kan have ekstern blitz. De
ligger alle (eller skal jeg sige "begge"?) i en noget høj prisklasse for
de fleste almindelige brugere. Det hjælper jo heller ikke, når vi
diskuterer mulighederne i et givet kamera, som vedkommende allerede
ejer. Som generelt udsagn er det ikke forkert at sige, at man ikke kan
sætte en ekstern blitz på et moderne kompaktkamera. Før i tiden kunne
man sætte blitz på alle kameraer, men sådan er det ikke mere. Nu er det
kun de dyrere, mere seriøse kameraer, der har den mulighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pico

Dato : 29-11-03 00:26

Henrik Münster wrote:

> Fordi der ikke er nogen mulighed for at sætte blitzen til.

Så skulle du nok have læst videre, jeg beskriver jo netop et moderne kompaktkamera.

> [...]
> for de fleste almindelige brugere. Det hjælper jo heller ikke, når vi
> diskuterer mulighederne i et givet kamera, som vedkommende allerede

Hov hov, jeg svarede jo netop på en generalsering af moderne kompakte digentale
kamera, det var/er min pointe.

> [...]
> man sætte blitz på alle kameraer, men sådan er det ikke mere. Nu er
> det kun de dyrere, mere seriøse kameraer, der har den mulighed.

Hvor sætter man så grænsen, mit ultimative krav til et digikamera var at det
skulle kunne bruges med en af de blitz jeg havde i forvejen. Sony DSC-V1
kan i en dansk fotobutik med dansk manual idag købes for 4410 kr. Det er
da mere end Føtex tilbud, men man får som bekendt også hvad man betaler
for og jeg ville ikke kunne blive tilfreds med et kamera der ikke har diverse
indstillingsmuligheder. Ens behov er forskellige og jeg svarede bare på at
det godt kan lade sig gøre med et moderne kompaktkamera.
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-11-03 09:51

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Så skulle du nok have læst videre, jeg beskriver jo netop et moderne
> kompaktkamera.

Ja, ét. Ellere rettere to. De resterende 800 modeller har ikke den
mulighed.

> Hov hov, jeg svarede jo netop på en generalsering af moderne kompakte
> digentale kamera, det var/er min pointe.

Nu startede tråden her med et Kodak 6330 til kr. 1.500,-. Der blev så
sammenlignet med et gammelt Epson. Det er jo specifikke modeller. Jeg
tillod mig så at generalisere i mit svar, da spørgeren åbenbart mente,
der var tale om et specielt problem for hans kamera. Jeg må tilstå, at
jeg undlod at nævne de to modeller på markedet, man kan sætte blitz på,
og som koster fire gange så meget.

> [...]
> indstillingsmuligheder. Ens behov er forskellige og jeg svarede bare på at
> det godt kan lade sig gøre med et moderne kompaktkamera.

Grænsen går vel ved kr. 1.000,-. Min svigermor har nok givet kr.
2-300,- for sit kamera. De fleste, jeg kender, giver kr. 8-900,-. De
fleste mennesker synes, at kr. 1.500,- er mange penge for et kamera. Og
man kan ikke bare sige, at så må de give mere. Mange mennesker har ikke
de penge. Men jeg vil da gerne hjælpe dig, næste gang du skal købe cykel
eller bil Så at sige til dem, at de da bare kan give fire gange så
meget er ikke realistisk. Og det kan godt være, at visse netbutikker
"kun" tager kr. 4.500,- for et Sony DSC-V1, men almindelige mennesker
går i almindelige butikker, og der bliver de mødt af helt andre priser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pico

Dato : 29-11-03 22:28

Henrik Münster wrote:

> [...]
> visse netbutikker "kun" tager kr. 4.500,- for et Sony DSC-V1, men
> almindelige mennesker går i almindelige butikker, og der bliver de

Nu er vi vist ude i fluekn..... og det gider jeg ikke.
Hvorfor gå til en netbutik når man kan stå overfor en ekspident i en
rigtig forretning og købe til den pris jeg skriver. Nå nok om det, vi er
nok ikke enige.
Pico

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 23:17

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev :

>Hvorfor gå til en netbutik når man kan stå overfor en ekspident i en
>rigtig forretning og købe til den pris jeg skriver. Nå nok om det, vi er
>nok ikke enige.

En fordel ved at handle on-line kan være returretten, hvis den
fysiske forretning ikke vil tilbyde det.
--
Knud

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 28-11-03 19:47

Tak for jeres menig.
Jeg skal ikke fotografere noget prof eller andet, det er bare til at skyde
lidt med når vi er på ferie
og til festlige dage, så mon ikke det vil dække mine behov. Jeg ved godt, at
jeg er nød til at ofre flere penge, hvis jeg vil lave store forstørelser
eller gøre det mere seriøst, men til hurtige foto`s, syntes jeg det virker
ok. Men jeg har ikke den store forstand.

Det medion som jeg købte for 8 måneder siden, kunne dog ikke følge med min
kamerat`s kamera, et Fuji med 2,1 mp, Det var meget mere klar i farvene,
mit medion var lidt grumset. Det gik i øvrigt i stykker i plastik huset så
jeg kunne aflervere det tilbage med fuld tilbagebetaling. Det må man lade
Aldi, det er ikke noget at snakke om, bare pengene i hånden.