Hurra
Fra : Jimmy Nystrup

Dato : 27-11-03 22:37

I dag da jeg ko hjem fra arbejde lå der et brev fra Cybercity.....
De ville blot fortælle at de havde opgraderet min adsl forbindelse fra 512
til 1024 Helt af dem selv og uden stigning i regningen.....Juuuubiii, det er
da en fed service
Mvh
Jimmy

Fra : Søren Sømand

Dato : 27-11-03 23:15

Same Story...
Hvad sker der dog for dem. Endelig en god overraskelse fra udbyder kanten.
Mvh.
Endnu en positivt overrasket kunde

Fra : S

Dato : 28-11-03 00:36

Søren Sømand skrev news:bq5t25$bfp$1@news.cybercity.dk
> Same Story...
> Hvad sker der dog for dem. Endelig en god overraskelse fra udbyder kanten.

Også her. Min ene ven fik dog allerede i juli udbyttet sin 256/128 til
386/128 på samme både. Personligt vil jeg gerne bytte noget download til
mere upload.

Fra : SvendeBent

Dato : 28-11-03 09:37

"Søren Sømand" <DetFaarDuIkke@vide.dk> skrev i en meddelelse
> Same Story...
> Hvad sker der dog for dem. Endelig en god overraskelse fra udbyder kanten.
> [...]

Jeg kan ikke se den fede service ved et firma der kun giver nogle af deres
kunder fordele mens de bare ignorere deres andre kunder som så bare må
betale fuld spil.

Nu har jeg heldigvis ikke Cybercity, men synes bare det er sjovt at kalde
det god service, de burde betrakte det mere som "jeg er heldig".

mvh SvendeBent :)

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 28-11-03 09:59

On Fri, 28 Nov 2003 09:37:11 +0100, "SvendeBent" <spam@lorteserver.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nu har jeg heldigvis ikke Cybercity, men synes bare det er sjovt at kalde
>det god service, de burde betrakte det mere som "jeg er heldig".

Har vi nogen fakta? Har Cybercity kigget på kundernes antal MB, og
øget hastigheden for dem, der ikke bruger så meget?

Egentlig ikke nogen dårlig tanke så længe reglerne er klare, og den
behagelighed der ligger i et fast internet budget kan fastholdes.
--
Svend Olaf

Fra : S

Dato : 28-11-03 16:50

Svend Olaf Mikkelsen skrev news:3fcb0d4b.7418642@dtext.news.tele.dk
> Har vi nogen fakta? Har Cybercity kigget på kundernes antal MB, og
> øget hastigheden for dem, der ikke bruger så meget?

Nej. Så ville jeg med 50 GB trafik pr. måned ikke få opgraderingen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-03 11:44

SvendeBent skrev:

>Jeg kan ikke se den fede service ved et firma der kun giver nogle af deres
>kunder fordele mens de bare ignorere deres andre kunder som så bare må
>betale fuld spil.

Ikke? Hvis jeg får en gratis kop kaffe på en restaurant fordi
servitricen er i godt humør, så er det heller ikke god servuice,
men en svinestreg fordi hun ikke gør det samme ved alle de andre
gæster?

Jeg kalder det service. Og jeg kalder det ikke at ignorere de
andre kunder når de får præcis hvad de har aftalt.

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-11-03 08:09

Bertel Lund Hansen wrote in

> [...]
>
> Jeg kalder det service. Og jeg kalder det ikke at ignorere de
> andre kunder når de får præcis hvad de har aftalt.

For en gangs skyld giver jeg dig ret Bertel

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : René

Dato : 28-11-03 14:57

On Thu, 27 Nov 2003 23:15:25 +0100, "Søren Sømand"
<DetFaarDuIkke@vide.dk> wrote:

>512
>er

Jeg synes personligt det er noget fis. Når man rykker en linie, burde
man gøre det for alle linier. Så tilgodeser man kun nogle kunder. jeg
har selv en 384/128 som jeg fik opgraderet gratis fra 256/128 sidste
gang. Nu spurte jeg om jeg så kunne få en 512/128 til samme pris. Det
kunne jeg ikke. Men jeg kunne få en 1024/128 til 512/128 pris.

Hmm siger jeg bare

Hilsen René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-11-03 15:17

On 2003-11-28, René <renems@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> gang. Nu spurte jeg om jeg så kunne få en 512/128 til samme pris. Det
> kunne jeg ikke. Men jeg kunne få en 1024/128 til 512/128 pris.

Ja, for Cybercity gør det nemlig for dine blå øjnes skyld.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Variables don't; constants aren't.

Fra : René

Dato : 28-11-03 21:44

On Fri, 28 Nov 2003 14:16:51 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Ja, for Cybercity gør det nemlig for dine blå øjnes skyld.

Synes du ikke det er noget underligt noget kun at opgradere nogle
linier gratis og så ikke andre? Er kunder med større linier mere værd
end kunder med mindre linier?

Hilsen René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-03 23:32

René skrev:

>Synes du ikke det er noget underligt noget kun at opgradere nogle
>linier gratis og så ikke andre? Er kunder med større linier mere værd
>end kunder med mindre linier?

Læs evt. Jesu lignelse om arbejderne i vinmarken.

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-03 11:52

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> Læs evt. Jesu lignelse om arbejderne i vinmarken.

I den får arbejderne samme løn uanset hvor længe de har arbejdet.

Jeg har svært ved at se relevansen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-03 12:47

Peter B. Juul skrev:

>I den får arbejderne samme løn uanset hvor længe de har arbejdet.

De får det de har aftalt, og deres misundelse over at andre får
(relativt) mere end de selv gør, bliver afvist.

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-03 16:29

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> De får det de har aftalt, og deres misundelse over at andre får
> (relativt) mere end de selv gør, bliver afvist.

OK, vendt sådan er dit valg af lignelse passende.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-11-03 17:07

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m21xrrp50n.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> OK, vendt sådan er dit valg af lignelse passende.

Øh, er der andre tolkninger af den lignelse?

Fra : S

Dato : 29-11-03 17:18

Martin Højriis Kristensen skrev
> Øh, er der andre tolkninger af den lignelse?

Ikke umiddelbart. Det er såmænd en sød lille historie som kan udvikle sig
til en god debat, men der er vist en religiosgruppe til den slags. Her er
det Internet udbydere som er de mest interessante

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-03 17:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> Øh, er der andre tolkninger af den lignelse?

Som sagt: En anden pointe er, at alle får det samme.

Fra : Michael Legart

Dato : 28-11-03 23:33

On 2003-11-28, René <renems@vip.cybercity.dk> wrote:
> linier gratis og så ikke andre? Er kunder med større linier mere værd
> end kunder med mindre linier?

Ja?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-11-03 00:26

On 2003-11-28, René <renems@vip.cybercity.dk> wrote:

> Synes du ikke det er noget underligt noget kun at opgradere nogle
> linier gratis og så ikke andre? Er kunder med større linier mere værd
> end kunder med mindre linier?

Yep.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "An ounce of prevention is worth a pound of purge."

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 29-11-03 00:39

On Fri, 28 Nov 2003 21:44:11 +0100, René <renems@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Synes du ikke det er noget underligt noget kun at opgradere nogle
>linier gratis og så ikke andre? Er kunder med større linier mere værd
>end kunder med mindre linier?

Tag dig ikke af dem. Du kan kende dem på at de har eller har haft
tilknytning til Tiscali. Det første tegn på at Tiscali ikke kunne
klare sig (før pop-up reklamerne), var den holdning personer med
relation til firmaet gav udtryk for i dk.edb.internet.udbydere.

Der kan være behov for at justere priser, og det er ikke sikkert
justeringen altid skal omfatte alle hastigheder.
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-11-03 10:47

On 2003-11-28, Svend Olaf Mikkelsen <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> klare sig (før pop-up reklamerne), var den holdning personer med
> relation til firmaet gav udtryk for i dk.edb.internet.udbydere.

Ja. Det må være lige det. Du har luret mig.

--
Andreas Plesner Jacobsen | WARNING TO ALL PERSONNEL:

Fra : Helmar

Dato : 29-11-03 11:31

Ja kunder med en "stor line" er mere værd for en udbyder end en med en
"lille line", det er jo lidt af samme grund at et firma (eller dem der har
købt en firma line) nomalt har en 3 til 24 timers fejl retning, hvor vi
nomale dødelige har 3 arbejdsdages fejlretning.

Henrik

news2fsvg1sef0hbmmfv89s0kiho09bjn562@4ax.com...

Fra : René

Dato : 29-11-03 11:54

On Sat, 29 Nov 2003 11:30:44 +0100, "Helmar"
<throm(remove)@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>købt en firma line) nomalt har en 3 til 24 timers fejl retning, hvor vi
>nomale dødelige har 3 arbejdsdages fejlretning.

Så vidt jeg ved, så betaller virksomheder også mere for samme lave
hastighed
Jeg synes personligt det er underligt at man opgrader gratis for
personer med linier fra 512/128 og opefter. Det tyder lidt på man vil
af med de små linier, så billigste linie kommer til at hedde 1024/128
til 395,- som også er meget billigt helt sikkert. Men det er jo ikke
alle som har brug for de hurtige linier.

PS:
Hvad så med de kunder som har flere små linier, gælder de ikke? De kan
jo sagtens på årsbasis ligge flere penge i CC's kasse

Hilsen René

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-11-03 13:51

"René" <renems@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det tyder lidt på man vil
> af med de små linier, så billigste linie kommer til at hedde 1024/128
> til 395,- som også er meget billigt helt sikkert. Men det er jo ikke
> alle som har brug for de hurtige linier.

Du har ikke overvejet om dette kan skyldes at udgiften ved at drive en
256-linje er den samme som den ved at drive en 1024-linje?

> PS:
> Hvad så med de kunder som har flere små linier, gælder de ikke? De kan
> jo sagtens på årsbasis ligge flere penge i CC's kasse

Det kan godt være de genererer mere omsætning, men de forbruger også
væsentligt flere resurser end en enkelt stor.

Lad nu marketings-folkene om det pris-halløj. Du kan være ganske sikker på
at de gør det som kan betale sig, og det må man jo leve med.

Fra : René

Dato : 29-11-03 14:11

On Sat, 29 Nov 2003 13:50:44 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Lad nu marketings-folkene om det pris-halløj. Du kan være ganske sikker på
>at de gør det som kan betale sig, og det må man jo leve med.

Det har jeg heller aldrig modsagt. Jeg står selv for indkøb og
velligeholdelse af adsllinier i en virksomhed. Og der er der kun
budgetteret til små linier. Hvis vi heller ikke var tilfredse med CC,
så havde vi jo heller ikke benyttet dem. For det kører bare. Og som
man jo ved, så koster kvalitet penge.

Hilsen René

Fra : S

Dato : 29-11-03 17:31

René skrev news:gttgsvg4estr7qqs35ooej1sq91gqk5f0l@4ax.com
> [...]
> til 395,- som også er meget billigt helt sikkert. Men det er jo ikke
> alle som har brug for de hurtige linier.

Det er da ingen hemmelighed at firmaerne gerne vil have folk til at købe en
større linie. Bl.a. derfor kom der prisstigning tidligere i år på 256/128
linierne, hvor mindst én af udbyderne åbent fortalte, at økonomien i de små
linier ikke var god nok.

De kunder med de midste linier fik gratis opgradering i juli, hvor mange med
256/128 fik 386/128 til samme pris. Jeg synes derfor det er fint nok, at
nogle af de andre kunder også får lidt ekstra.

Jeg har da godt nok ærgret mig en smule over jeg købte mig til en 512/128
linie, da jeg senere opdagede at min ven fik gratis opgradering til 386, men
jeg er glad for jeg tog den større linie til 35 kr. pr. måned, hvilket har
gjort jeg kan se de største videoer og trailers på nettet som ofte er 350,
men jeg har set dem op til 500. Nu hvor jeg så har fået dobbelt download er
jeg endnu mere glad for jeg valgte at opgradere med 420 kr årligt, som nu
har givet en firedobling af min downloadhastighed... så mangler der noget
mere upload.

> Hvad så med de kunder som har flere små linier, gælder de ikke? De kan
> jo sagtens på årsbasis ligge flere penge i CC's kasse

Hvordan det? Hvilke tillægsprodukter betaler du for?

Fra : S

Dato : 29-11-03 17:41

Fx. http://www.dreamworks.com/trailers/shrek2/shrek2_tsr_rm_500.ram

Fra : René

Dato : 30-11-03 19:06

On Sat, 29 Nov 2003 17:30:55 +0100, "S" <ugyldig@spammail.indvalid>
wrote:

>De kunder med de midste linier fik gratis opgradering i juli, hvor mange med
>256/128 fik 386/128 til samme pris. Jeg synes derfor det er fint nok, at
>nogle af de andre kunder også får lidt ekstra.

Alle fik sidste gang. Ikke kun de små linier.

>Hvordan det? Hvilke tillægsprodukter betaler du for?

Se et andet indlæg jeg har skrevet i denne tråd

Hilsen René

Fra : S

Dato : 30-11-03 22:00

René skrev news:j7cksv83nf45d5skkvk6bto590tciv1r2f@4ax.com
> Alle fik sidste gang. Ikke kun de små linier.

Nej. Ud af tre venner med CC som ISP var der kun én som fik.

Fra : S

Dato : 30-11-03 22:03

René skrev news:j7cksv83nf45d5skkvk6bto590tciv1r2f@4ax.com

> Se et andet indlæg jeg har skrevet i denne tråd

Det kan jeg så ikke finde

Fra : Helmar

Dato : 28-11-03 15:35

Det kunne mosk ha noget at gøre med et eller andent tilbud der moske kommer
på mandag eller sådan noget, dono, det var bare en tanke.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 29-11-03 21:42

On Fri, 28 Nov 2003 14:57:20 +0100, René <renems@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Det kunne jeg ikke. Men jeg kunne få en 1024/128 til 512/128 pris.
Og så vidt jeg har forstået er det netop det de nævnte opgraderinger
drejer sig om.
Det du beder om er at få en 1024/128 til prisen af en 256/128.

mvh kmo

Fra : René

Dato : 30-11-03 19:08

On Sat, 29 Nov 2003 21:42:24 +0100, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>Og så vidt jeg har forstået er det netop det de nævnte opgraderinger
>drejer sig om.
>Det du beder om er at få en 1024/128 til prisen af en 256/128.

Nope det var det ikke. Jeg bad om at alle fik opdateret linierne
ligesom sidste gang, og ikke kun fra 512/128 og op efter.

Hilsen René

Fra : Helmar

Dato : 28-11-03 11:19

Har også lige fåget et brev hvor jeg går fra 2024/128 til 2560/128, meget
flinkt af dem, men jeg ville nu heller ha haft de extra ca 500kbit i
oploade. Men hvad fane gratis båndbrede siger man vel aldig nej til.

Henrik

Fra : Per Moreau

Dato : 28-11-03 13:18

"Helmar" <throm(remove)@ishoejby.dk> wrote in

> [...]
> meget flinkt af dem, men jeg ville nu heller ha haft de extra ca
> 500kbit i oploade. Men hvad fane gratis båndbrede siger man vel aldig

Tror det er noget de gi´r alle deres kunder.
Jeg er selv (lige som dig) blevet boosted op fra 2024 til 2560

Mvh
Per M.

Fra : S

Dato : 28-11-03 17:00

Per Moreau skrev news:Xns9441876133074something@140.99.99.130
> Tror det er noget de gi´r alle deres kunder.

Min ene ven har ikke fået noget.

> Jeg er selv (lige som dig) blevet boosted op fra 2024 til 2560

Sjov båndbrede.

Fra : S

Dato : 28-11-03 16:59

Helmar skrev news:bq77et$19jd$1@news.cybercity.dk
> Har også lige fåget et brev hvor jeg går fra 2024/128 til 2560/128, meget
> flinkt af dem, men jeg ville nu heller ha haft de extra ca 500kbit i
> oploade. Men hvad fane gratis båndbrede siger man vel aldig nej til.

Jeg har lige ringet for at bytte de 512 download for 128 upload... det vil
de ikke.

128 ud er for langsomt. Laver man radio kan man kun sende til en, bruger man
videochat (webcam) er billedet ikke stort, og hvis man ringer fra pc til
fastnet er der heller ikke meget ekstra båndbrede. Hjemmesider hosted på en
128 er også meget langsomme.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-11-03 19:10

Jimmy Nystrup skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> De ville blot fortælle at de havde opgraderet min adsl forbindelse fra
> 512 til 1024 Helt af dem selv og uden stigning i regningen.....Juuuubiii,

Hmm, jeg har fået to stk. Men jeg har stadig ikke fået besked om at der er
kobber til rådighed, så jeg kan få gavn af opgraderingen,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : S

Dato : 29-11-03 20:22

Ivar Madsen skrev news:3fc8e0ee$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Hmm, jeg har fået to stk. Men jeg har stadig ikke fået besked om at der er
> kobber til rådighed, så jeg kan få gavn af opgraderingen,,,

Hvis de har sendt dig et brev hvor der står de har opgraderet din
forbindelse er der kobber nok.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-11-03 20:24

S skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis de har sendt dig et brev hvor der står de har opgraderet din
> forbindelse er der kobber nok.

Jeg tror lige at jeg vil have et officielt svar på det spm. inden jeg tror
på det,,,