/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Har Wolfgang lavet endnu en gang hø!?
Fra : Morten Bowman


Dato : 27-11-03 15:20

Hejsa
Fladt lige over trailerne
http://www.apple.com/trailers/wb/troy/
Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.
Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
Ærgerligt

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

 
 
David T. Metz (27-11-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 27-11-03 16:12

Morten Bowman skriblede:
> Hejsa
> Fladt lige over trailerne
> http://www.apple.com/trailers/wb/troy/
> Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.

Kommercielt eller kunstnerisk? Hende blondinen (er det mon Helene?) der
smider togaen skal da nok skæppe lidt i box office.

> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand
> imo. Ærgerligt

Igen - mener du kommercielt eller kunstnerisk (nu gætter jeg på
kunstnerisk)

Shattered var da en ok Hitchcock-pastiche. Og jeg synes da også det var
lidt af en bedrift at smugle socialrealisme ind i en katastrofefilm (The
Perfect Storm - starten). In the Line of Fire var da også ok. Men ellers -
jeg har ikke set nogle præ-Boot film af ham - synes jeg ikke udviklingen er
jævn - det går gennemsnitligt nedad, men ikke uden relative opture.

Hvem ved, måske har Troy også noget for sig (udover blondinen) ... Måske er
Limahl med igen på soundtracket?

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Thomas Mouritsen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 27-11-03 17:30


"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
news:sr1csvoapk3c4edpo63aoj74t1nrl3njno@4ax.com...

> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
> Ærgerligt

Det er det da ikke - In the Line of Fire var genial!

Troy ligner noget Gladiator - bare med et endnu større budget; Jeg skal se
den.



Morten Bowman (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 27-11-03 22:08

On Thu, 27 Nov 2003 17:30:27 +0100, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>
>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
>news:sr1csvoapk3c4edpo63aoj74t1nrl3njno@4ax.com...
>
>> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
>> Ærgerligt
>
>Det er det da ikke - In the Line of Fire var genial!

I son genre bestemt ikke i nærheden af top 10, imo.

>Troy ligner noget Gladiator - bare med et endnu større budget; Jeg skal se
>den.

Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
lille smule realisme ville være på sin plads.
Jeg tror nemt den kan gå overboard. Det gjorde Gladiator ikke fordi det
bevarede realismen (pånær historie-omskrivningen)

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

David Rasmussen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-11-03 22:22

Morten Bowman wrote:
>
> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.
> Jeg tror nemt den kan gå overboard. Det gjorde Gladiator ikke fordi det
> bevarede realismen (pånær historie-omskrivningen)
>

Hvad er der urealistisk i en stor flåde?

/David


Morten Bowman (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 27-11-03 23:35

On Thu, 27 Nov 2003 22:21:52 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Morten Bowman wrote:
>>
>> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
>> lille smule realisme ville være på sin plads.
>> Jeg tror nemt den kan gå overboard. Det gjorde Gladiator ikke fordi det
>> bevarede realismen (pånær historie-omskrivningen)
>>
>
>Hvad er der urealistisk i en stor flåde?

Så vidt je har læst i historie så kommer ingen nation på det tidspunkt i
nærheden af at have så stor en flåde. Der kunne vel stort set være hele
verdens befolkning, på det tidspunkt alle de både - well næsten anyway

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Martin Moeller (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 27-11-03 22:32

Morten Bowman skrev:

> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.

Flåden er vel realistisk nok taget i betragtning af, at vi har at gøre med
græsk mytologi etc.

--
Martin Møller
"Goddamn minivan."



David Rasmussen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-11-03 23:01

Martin Moeller wrote:
>
> Flåden er vel realistisk nok taget i betragtning af, at vi har at gøre med
> græsk mytologi etc.
>

Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

/David


Martin Moeller (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 27-11-03 23:07

David Rasmussen skrev:

> Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

Ah hva?
http://www.natsunivers.dk/achilleus.php#

--
Martin Møller
"Goddamn minivan."



vadmand (27-11-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 27-11-03 23:51


"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:bq5rua$fge$5@news.net.uni-c.dk...

> Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.
>
Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og Den
Skønne Helene er rent opdigt.

At opstille sandsynlighedsberegninger om, hvor mange skibe de kan have haft
"i virkeligheden" svarer til at indvende mod LOTR, at der ikke findes orker.

Per V.
Per V.



David Rasmussen (28-11-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 28-11-03 00:25

vadmand wrote:
>
> Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og Den
> Skønne Helene er rent opdigt.
>

Helt enig, men nu ved jeg jo ikke hvad filmen handler om. Troja har
eksisteret, og der har også været krigsaktivitet omkring den. Jeg troede
måske at det var det filmen handlede om.

> At opstille sandsynlighedsberegninger om, hvor mange skibe de kan have haft
> "i virkeligheden" svarer til at indvende mod LOTR, at der ikke findes orker.
>

LOL! :)

/David


Taba (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 28-11-03 10:00

> Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og Den
> Skønne Helene er rent opdigt.

Og dog, man mener at have fundet beviser for den græske lejr uden for byen
Troja, også er der mange der mener at Homer selv har været med/deltaget i
krigen da han har så realistiske beskrivelser af hvordan kampene foregik.
(Og som man allerede kan høre på det herinde så er der også delte meninger i
den professionelle verden blant filiologer og arkæologer og historiker
etc...) Men den mytologiske del er lige så autentisk som den
nordisk/persiske/ægyptiske mytologi....

Men for satan det er fed underholdning både Iliaden og Odysseen

/Taba



Peter B. Juul (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 28-11-03 10:33

"Taba" <no@hotmail.com> writes:

> Og dog, man mener at have fundet beviser for den græske lejr uden for byen
> Troja, også er der mange der mener at Homer selv har været med/deltaget i
> krigen da han har så realistiske beskrivelser af hvordan kampene foregik.

Når Matt Groening og alt hvad han har bedrevet er glemt, vil Homers
værker stadig være kendt som nogle af verdenslitteraturens
mastodonter.

Men da vi nu er i en tid, hvor Matt Groenings værker i rå genkendelse
overskygger både Paris, Achilleus og Odysseus, tillad mig da at sige:

DOH!

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det ved at skabe
I speak only 0}._.{0 et endnu større problem."
for myself. O/ \O -Hayao Miyazaki

Taba (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 28-11-03 12:09

> Når Matt Groening og alt hvad han har bedrevet er glemt, vil Homers
> værker stadig være kendt som nogle af verdenslitteraturens
> mastodonter.
>
> Men da vi nu er i en tid, hvor Matt Groenings værker i rå genkendelse
> overskygger både Paris, Achilleus og Odysseus, tillad mig da at sige:
>
> DOH!

Matt Groening er da snart på højde med den gamle Homer
Satire når det er bedst: Simpsons!

Der er en lille afstemning kørende på www.filmz.dk ang. bedste
satiretegnefilm for voksne og der ligger Simpson klart nr. 1!

/Taba



David Rasmussen (28-11-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 28-11-03 12:51

Taba wrote:
>
> Matt Groening er da snart på højde med den gamle Homer
> Satire når det er bedst: Simpsons!
>

Enig :)

/David


ML-78 (28-11-2003)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 28-11-03 12:51

> Der er en lille afstemning kørende på www.filmz.dk ang. bedste
> satiretegnefilm for voksne og der ligger Simpson klart nr. 1!

Naturligvis. Jeg undrer mig dog lidt over, at King of the Hill og Dilbert ikke
er kommet med på listen.


ML-78



Peter B. Juul (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 28-11-03 13:33

"Taba" <no@hotmail.com> writes:

> Matt Groening er da snart på højde med den gamle Homer
> Satire når det er bedst: Simpsons!

Simpsons Family er PolitikSatire mod godhedsindustrien.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

David Rasmussen (28-11-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 28-11-03 13:55

Peter B. Juul wrote:
>
> Simpsons Family er PolitikSatire mod godhedsindustrien.
>

LOL! Peter B. Juul er Bo Warming!

/David


Lars Fischer (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Fischer


Dato : 02-12-03 13:09

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net>

>
> LOL! Peter B. Juul er Bo Warming!

Det forklarer en del.

/Lars

Peter Knutsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 03-12-03 03:32


Taba wrote:
[...]
> Og dog, man mener at have fundet beviser for den græske lejr uden for byen
> Troja, også er der mange der mener at Homer selv har været med/deltaget i
> krigen da han har så realistiske beskrivelser af hvordan kampene foregik.

Det var da noget sindsygt vrøvl. Bare fordi en forfatter (heri
inkluderes naturligvis oldtidsdigtere) har en god indlevelsesevne og
forestillingsevne, og viden om sin samtids og umiddelbare fortids
våbenteknologi, så drager du straks en masse åndsvage konklusioner.

Tror du så også, at Thomas Harris har dræbt, tileredt og spist indtil
flere voksne mænd, og at Arthur C. Clarke har været bortført at
rumvæsner????

[...]
> Men for satan det er fed underholdning både Iliaden og Odysseen

Ja, alle de fin-litterære kan stikke deres lal skråt op, det vi vil
ha' er vold og sex, og så må der gerne spares (meget!) på angsten og
de eksistentielle frustrationer.

> /Taba

--
Peter Knutsen


Peter B. Juul (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-12-03 12:19

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> og at Arthur C. Clarke har været bortført at
> rumvæsner????

Han _er_ et rumvæsen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O

Peter G (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 02-12-03 08:06

vadmand skrev:

> Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og
> Den Skønne Helene er rent opdigt.

De kunne have taget slaget ved Thermopylæe, kunne de. Se, der er en god og
sandfærdig fortælling som ville gøre sig godt på det store lærred.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.

Peter B. Juul (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-11-03 16:26

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.

Jeg vender lige tilbage til den her, fordi du er et fjols, der ikke
kan din litteratur. Jeg kom i tanke om, at den skønne Helene (eller
Helena) et eller andet sted omtales som "The face that launched a
thousand ships" og for at finde den præcise reference måtte jeg gå til
Christopher Marlowe og hans "Doctor Faustus"[1].

Under søgningerne fandt jeg ud af, at Iliaden faktisk angiver antallet
af skibe i den græske flåde til 1083. Vi ser bestemt ikke så mange
skibe i traileren. (Og hvert skib havde 50 mand om bord)

Om filmen er god kan jeg naturligvis ikke udtale mig om endnu, men
antallet af skibe er i hvert fald ikke et rimeligt klagepunkt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "She's not even half the girl she ... oww!"
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Morten Bowman (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 29-11-03 19:00

On 29 Nov 2003 16:26:22 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:
>
>> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
>> lille smule realisme ville være på sin plads.
>
>Jeg vender lige tilbage til den her, fordi du er et fjols, der ikke
>kan din litteratur. Jeg kom i tanke om, at den skønne Helene (eller
>Helena) et eller andet sted omtales som "The face that launched a
>thousand ships" og for at finde den præcise reference måtte jeg gå til
>Christopher Marlowe og hans "Doctor Faustus"[1].
>
>Under søgningerne fandt jeg ud af, at Iliaden faktisk angiver antallet
>af skibe i den græske flåde til 1083. Vi ser bestemt ikke så mange
>skibe i traileren. (Og hvert skib havde 50 mand om bord)
>
>Om filmen er god kan jeg naturligvis ikke udtale mig om endnu, men
>antallet af skibe er i hvert fald ikke et rimeligt klagepunkt.

I stand corrected. Har lige hevet den ned af reolen og må bøje mig.
Jeg har desværre stadig en træls fornemmelse for den film.

Når det så er sagt er der vel næppe nogen grund til at bruge lidet
flatterende navne, især da du overhovedet ikke kender mig. Men klart hvis
man selv mener at være så klog så er alle andre jo pr. definition - et
fjols.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Peter B. Juul (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 30-11-03 15:30

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Når det så er sagt er der vel næppe nogen grund til at bruge lidet
> flatterende navne, især da du overhovedet ikke kender mig.

Jo da. Det var jo netop for at få en chance for at spille bedrevidende
Kong Gulerod, at jeg overhovedet skrev indlægget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det ved at skabe
I speak only 0}._.{0 et endnu større problem."
for myself. O/ \O -Hayao Miyazaki

Morten Bowman (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 30-11-03 16:45

On 30 Nov 2003 15:29:36 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:
>
>> Når det så er sagt er der vel næppe nogen grund til at bruge lidet
>> flatterende navne, især da du overhovedet ikke kender mig.
>
>Jo da. Det var jo netop for at få en chance for at spille bedrevidende
>Kong Gulerod, at jeg overhovedet skrev indlægget.

Klovn

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Peter B. Juul (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 30-11-03 23:20

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> >Jo da. Det var jo netop for at få en chance for at spille bedrevidende
> >Kong Gulerod, at jeg overhovedet skrev indlægget.
>
> Klovn

den rolle har jeg spillet siden folkeskolen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Lars Fischer (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Fischer


Dato : 02-12-03 13:15

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul)

> Jeg kom i tanke om, at den skønne Helene
> (eller Helena) et eller andet sted omtales som "The face that
> launched a thousand ships"

Af samme grund måles skønhed i Helene. Det er et mål med en absolut
øvre grænse på 1 Helene (lidt lissom hastighed). Blandt os
almindelige dødelige er kun små brøkdele relevant. 1 milliHelene er
nok til at få ét skib i søen.

/Lars







Stefan Holm (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 27-11-03 23:26

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.

Realisme i en filmatisering af en mytologisk krig? Jeg forventer skam
både guder, helte og dorskfremvraltende hornkvæg - for ikke at tale om
en stor træhest.

--
Stefan Holm
"I'm just gonna go home, lie down and listen to country music.
The music of pain."

Niels Søndergaard (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 28-11-03 02:41

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> skrev:

>Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:
>
>> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
>> lille smule realisme ville være på sin plads.
>
>Realisme i en filmatisering af en mytologisk krig? Jeg forventer skam
>både guder, helte og dorskfremvraltende hornkvæg - for ikke at tale om
>en stor træhest.

Der ses et par gudinder, da Paris får æblet, men ellers ikke. Hornkvæg
kan du kigge langt efter, men træhesten er der. I øvrigt er pigen
underskøn, og Rufus Sewell som Agamemnon er en oplevelse. Også Stellan
Skarsgård som Theseus er okay, selv om det er en pine at høre ham
snakke pesudo-amerikansk - dog ikke så pinefuldt osm i Dogville.

Men hvorfor de har klippet en fed tv-miniserie ned til en biograffilm,
fatter jeg ikke. Der er ikke ét sekund i den, som bør undværes. Sej
underholdning!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Niels Søndergaard (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 29-11-03 18:21

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev:

>Men hvorfor de har klippet en fed tv-miniserie ned til en biograffilm,
>fatter jeg ikke. Der er ikke ét sekund i den, som bør undværes. Sej
>underholdning!

Hm... det lader til, at jeg har rodet Petersens film sammen med
Universals tv-miniserie "Helen of Troy" fra 2003. Beklager.

Men miniserien er i hvert fald værd at se. Kan stærkt anbefales.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Stefan Holm (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 27-11-03 23:27

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

Ja, som by. Og der har sikkert også været en krig, men traileren
lægger da op til at det er den mytologiske fortælling med træhest og
det hele.

--
Stefan Holm
"I'm just gonna go home, lie down and listen to country music.
The music of pain."

Stefan Holm (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 27-11-03 23:59

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Så vidt je har læst i historie så kommer ingen nation på det tidspunkt i
> nærheden af at have så stor en flåde.

Det tidspunkt er mytologisk tid. Med hensyn til flådens størrelse
fremgår den mere eller mindre klart herfra (fra vers 493):
<http://www.kb.dk/elib/lit/dan/wilster/il.kml/02/index.htm>

Så vidt jeg kan tælle (hurtig gennemgang) opgives der
50+30+40+40+50+12+60+90+60+40+12+40+3+30+50+40+7+30+40+40+40
= 804

Virker det helt urimeligt i forhold til hvad man så?

--
Stefan Holm
"Being omnidirectionally equally interspaced from one another, this
omni-intertriangulation produced the isotropic matrix of foci for
omniclosest-packed sphere centers."

Morten Bowman (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 28-11-03 13:01

On Thu, 27 Nov 2003 23:59:16 +0100, Stefan Holm <nospam@algebra.dk> wrote:

>Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:
>
>> Så vidt je har læst i historie så kommer ingen nation på det tidspunkt i
>> nærheden af at have så stor en flåde.
>
>Det tidspunkt er mytologisk tid. Med hensyn til flådens størrelse
>fremgår den mere eller mindre klart herfra (fra vers 493):
><http://www.kb.dk/elib/lit/dan/wilster/il.kml/02/index.htm>
>
>Så vidt jeg kan tælle (hurtig gennemgang) opgives der
>50+30+40+40+50+12+60+90+60+40+12+40+3+30+50+40+7+30+40+40+40
>= 804
>
>Virker det helt urimeligt i forhold til hvad man så?

Ja det mener jeg faktisk. Rigtig mange skibe ville jeg ikke studse over, men
sindssygt urealistisk mange var ikke nødvendigt imo. Det bliver sådan lidt:
"Se hvad vi kan"-agtigt.
Jeg er bestemt en historie-freak også omkring oldtiden og det moderne
samfunds opstandelse, men det ærger mig at jeg sad med den fornemmelse efter
traileren.
Men ville rigtig gerne se den som tv-serie - det ville jeg elske

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Stefan Holm (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 29-11-03 16:53

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Under søgningerne fandt jeg ud af, at Iliaden faktisk angiver antallet
> af skibe i den græske flåde til 1083.

Fordømt, så overså jeg nogen.

--
Stefan Holm
"NOT A CONTINUOUS MAPPING! P--L--O--N--K!!"

Peter B. Juul (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-11-03 17:17

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:

> > Under søgningerne fandt jeg ud af, at Iliaden faktisk angiver antallet
> > af skibe i den græske flåde til 1083.
>
> Fordømt, så overså jeg nogen.

Jeg har i øvrigt lige checket traileren. En hurtig sammentælling (på
skrømt) siger, at der er omkring 500 synlige skibe. Jeg er temmelig
sikker på, at der er ikke er over 1083.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Peter Knutsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 03-12-03 03:35


Peter B. Juul wrote:
> Jeg har i øvrigt lige checket traileren. En hurtig sammentælling (på
> skrømt) siger, at der er omkring 500 synlige skibe. Jeg er temmelig
> sikker på, at der er ikke er over 1083.

Hvad hvis der er? Skader det noget som helst, hvis instruktøren skejer
ud og overdriver med en sølle faktor 3-4?

--
Peter Knutsen


Peter B. Juul (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-12-03 12:20

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> Hvad hvis der er? Skader det noget som helst, hvis instruktøren skejer
> ud og overdriver med en sølle faktor 3-4?

Overhovedet ikke. Men ham keglen, der lagde ud med at skabe sig over
det store antal skibe turde være banket på plads nu.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Morten Bowman (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 03-12-03 13:19

On 03 Dec 2003 12:20:10 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:
>
>> Hvad hvis der er? Skader det noget som helst, hvis instruktøren skejer
>> ud og overdriver med en sølle faktor 3-4?
>
>Overhovedet ikke. Men ham keglen, der lagde ud med at skabe sig over
>det store antal skibe turde være banket på plads nu.

Du slapper bare helt af!!!
Hader bare film der tager udgangspunkt i historiske fakta og så fordrejer
det hele fordi "det virker bedre på film". At jeg måske var forkert på den
på dette punkt ændrer ikke dette. Men det kan jo være at Troy som film måske
selv ved det og som sådan ikke tager sig selv alt for højtideligt.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Peter B. Juul (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-12-03 13:32

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Du slapper bare helt af!!!

Jajaja.

> Hader bare film der tager udgangspunkt i historiske fakta og så fordrejer
> det hele fordi "det virker bedre på film". At jeg måske var forkert på den
> på dette punkt ændrer ikke dette. Men det kan jo være at Troy som film måske
> selv ved det og som sådan ikke tager sig selv alt for højtideligt.

Ved hvad? At den er digt fra ende til anden?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Mikkel Moldrup-Lakje~ (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 03-12-03 13:31

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
news:abkrsv4ihghrresv39k649lb84ira1jkqc@4ax.com...
>
> Hader bare film der tager udgangspunkt i historiske fakta og så fordrejer
> det hele fordi "det virker bedre på film".

Iliaden og dens antal skibe er ikke "historiske fakta". Betragt det som en
filmatisering af en legende, myte, et epos... Det gør den da ikke mindre
fantastisk.




Stefan Holm (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 29-11-03 18:34

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Hm... det lader til, at jeg har rodet Petersens film sammen med
> Universals tv-miniserie "Helen of Troy" fra 2003. Beklager.

Så er håbet om hornkvæg intakt. Huhej.

--
Stefan Holm
"Thanks for the Dadaist pep talk,
I feel much more abstract now."

Niels Søndergaard (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 30-11-03 01:31

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> skrev:

>Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
>> Hm... det lader til, at jeg har rodet Petersens film sammen med
>> Universals tv-miniserie "Helen of Troy" fra 2003. Beklager.
>
>Så er håbet om hornkvæg intakt. Huhej.

Men guderne skal du nok kigge langt efter. De er i hvert fald ikke med
på rollelisten: http://us.imdb.com/title/tt0332452/fullcredits

Det er Kassandra og Laokoon heller ikke. Mystisk. Til gengæld har de
en "Texan" med. Til ære for George Bush Junior? Eller var der virkelig
en gammel græker/trojaner, der hed det?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Peter Brodersen (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 30-11-03 02:24

On Sun, 30 Nov 2003 01:31:10 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Det er Kassandra og Laokoon heller ikke. Mystisk. Til gengæld har de
>en "Texan" med. Til ære for George Bush Junior? Eller var der virkelig
>en gammel græker/trojaner, der hed det?

Måske er "Texan" den gamle historiefortæller, der fortæller om sagn om
masseødelæggelsesvåben i Troja?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: skodder (og ikke skoder)

Peter B. Juul (30-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 30-11-03 15:28

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> Måske er "Texan" den gamle historiefortæller, der fortæller om sagn om
> masseødelæggelsesvåben i Troja?

"In Troy where the tumbling tumbleweeds grow."
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Niels Søndergaard (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-12-03 00:43

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:
>
>> Måske er "Texan" den gamle historiefortæller, der fortæller om sagn om
>> masseødelæggelsesvåben i Troja?
>
>"In Troy where the tumbling tumbleweeds grow."

Det minder mig om, at jeg engang så De Ti Bud på video. Et sted møder
farao "the ambassador of Kanaan". Det var oversat til "ambassadøren
fra Kansas".

Howdy, Pharaoh!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

spæf (27-11-2003)
Kommentar
Fra : spæf


Dato : 27-11-03 22:41

Jeg synes den ser ok ud, der er da lagt op til en god gang romerkrig. Det er
da ikke sådan at foragte.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"


"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
news:sr1csvoapk3c4edpo63aoj74t1nrl3njno@4ax.com...
> Hejsa
> Fladt lige over trailerne
> http://www.apple.com/trailers/wb/troy/
> Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.
> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
> Ærgerligt
>
> Morten Bowman
> mortensnabelabowmanpunktumdk



vadmand (27-11-2003)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 27-11-03 23:52


"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:bq5r20$4r4$1@sunsite.dk...
> Jeg synes den ser ok ud, der er da lagt op til en god gang romerkrig. Det
er
> da ikke sådan at foragte.
>

"romerkrig"?????? i Troja?????

Per V.



ML-78 (28-11-2003)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 28-11-03 00:26

> > Jeg synes den ser ok ud, der er da lagt op til en god gang romerkrig. Det
> er
> > da ikke sådan at foragte.
> >
>
> "romerkrig"?????? i Troja?????

Nu er det længe siden jeg har haft historie, men det var vist noget med, at da
Julius Cæsar var ved at indtage Grækenland, måtte han belejre Troja, da byens
indbyggere med Asterix i spidsen kæmpede så godt imod.


ML-78



David Rasmussen (28-11-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 28-11-03 00:33

ML-78 wrote:
>
> Nu er det længe siden jeg har haft historie, men det var vist noget med, at da
> Julius Cæsar var ved at indtage Grækenland, måtte han belejre Troja, da byens
> indbyggere med Asterix i spidsen kæmpede så godt imod.
>

ROTFL!!

/David


spæf (28-11-2003)
Kommentar
Fra : spæf


Dato : 28-11-03 22:08

> "romerkrig"?????? i Troja?????

Nå, ja, så grækere da. Men altså noget med spyd, lanser og dets lignende.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"
"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bq5v6i$u2$1@sunsite.dk...
>
> "spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:bq5r20$4r4$1@sunsite.dk...
> > Jeg synes den ser ok ud, der er da lagt op til en god gang romerkrig.
Det
> er
> > da ikke sådan at foragte.
> >
>

>
> Per V.
>
>



Lars Fischer (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Lars Fischer


Dato : 02-12-03 13:16

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> wrote (news:bq8det$d9b$1@sunsite.dk):

>> "romerkrig"?????? i Troja?????
>
> Nå, ja, så grækere da. Men altså noget med spyd, lanser og dets
> lignende.

Den har jeg set. Det er den med Ivanhoe, ikke?

/Lars

zcully (27-11-2003)
Kommentar
Fra : zcully


Dato : 27-11-03 22:46

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
news:sr1csvoapk3c4edpo63aoj74t1nrl3njno@4ax.com...
> Hejsa
> Fladt lige over trailerne
> http://www.apple.com/trailers/wb/troy/
> Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.
> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
> Ærgerligt
>
> Morten Bowman
> mortensnabelabowmanpunktumdk

Er næsten enig. Var nu ret vild med shattered (kan ikke huske hvad den
hedder på dansk) med Tom Berenger. Især på grund af det vilde/overraskende
twist den fik!!

/Zcully



Niels Søndergaard (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 28-11-03 02:45

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev:

>Er næsten enig. Var nu ret vild med shattered (kan ikke huske hvad den
>hedder på dansk) med Tom Berenger. Især på grund af det vilde/overraskende
>twist den fik!!

Det var da ikke en dyt overraskende.

Spoiler ahead

..
..
..
..
..

..
..
..
..

..
..
..
..
..

..
..
Han havde været ude for en bilulykke og fået ansigtet ommøbleret, men
ikke stemmebåndet. Så hvorfor var der ingen, der genkendte ham på
stemmen?

Jeg sagde til min sidemand i biffen: Ansigtet ændret? Aha, han er en
anden person, end man tror. Men sidemanden sagde: Nej, for de ville
genkende ham på stemmen.

Vi var begge ved at brække os af skuffelse efter filmen.

Totalt amatøragtigt.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste