Andet multimedie
bentjuul 3670
PS7 og fri transformering. Hvor fri??
Fra : michael bennati scho~

Dato : 27-11-03 01:00

Med fri transformering i PS/ kan jeg gøre et markeret område bredere,
højere, større, mindre osv, men er der en måde hvor man kan transformere
mere frit? F.eks trække et ansigt i profil skævt, så det kommer til at
antage bananform eller s-form for eksempel??
mvh Michael

Fra : Mic Holm

Dato : 27-11-03 01:32

Nej.

Det kan du gøre med Elastic Reality.
http://www.downseek.com/download/2184.asp
Og Kais Power Goo http://www.rainbowpcm.com/kai_s_power_goo.html

Du kan også finde gratis programmer eller shareware som kan gøre det. Det
hedder warping.
google:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=free+warping+windows+download

Her kan du downloade en anden som er helt gratis:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Graphics_Editors/BitMorph_SimpleDownload.html

--Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-11-03 01:56

michael bennati schou skrev:

> men er der en måde hvor man kan transformere mere frit? F.eks
> trække et ansigt i profil skævt, så det kommer til at antage
> bananform eller s-form for eksempel??

Prøv at trykke Shift + Ctrl + X. Det åbner et helt nyt vindue ved
navn Liquify (Blødgør på dansk). Gå derefter amok med de forskellige
værktøjer derinde. :)

Madsen.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-11-03 10:35

Torden og lynild, du har sgu ret.

Filter/Liquify i Photoshop 7
Edit/Liquify i Photoshop 6

--Michael

Fra : michael bennati scho~

Dato : 27-11-03 23:48

jo tak, men det er svært med liquify/blødgøre at trække et ansigt i profil
bagover og længere så det er formet "bananagtigt" og samtidigt bevare
ansigtets fremspring og konturer proportionelt...altså at skade ansigtet
mindst muligt...hmmm jeg ved ikke om det er forståeligt?? Altså jeg ønsker
at fordele forvrængningen ligeligt over hele ansigtets længde...

mvh Michael

Fra : [9320] Søren Grøndah~

Dato : 02-12-03 12:55

> [...]
> mindst muligt...hmmm jeg ved ikke om det er forståeligt?? Altså jeg ønsker
> at fordele forvrængningen ligeligt over hele ansigtets længde...

Prøv Filter --> Distort --> Shear

--
Søren Grøndahl Jensen