Kat/kanin forhold (billeder)
Fra : Louise Viborg

Dato : 26-11-03 18:23

Vores kanin (Belgisk Kæmpe på 6 mdr) og vores hankat, Key Word, på
omtrendt samme alder sad lige og fik sig en hyggestund i
vindueskarmen. Vores kanin bor i kattenes løbegård, så når vinduet
står åbent derudtil, hopper han altid ind ad vinduet og sidder og
kigger ind i stuen.
Billederne er ikke vildt gode pga lyset, men de kan da ses
Og så er der lige et hvor Zumo sidder sammen med vores lille Babe
(REKLAME: Som stadig mangler et dejligt sted at bo REKLAME SLUT) til
ære for Kate, som jeg har lovet et billede af Zumo og killingerne
KIIIIIG: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=309

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Ida

Dato : 26-11-03 19:56

--
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (REKLAME: Som stadig mangler et dejligt sted at bo REKLAME SLUT) til
> ære for Kate, som jeg har lovet et billede af Zumo og killingerne

Hej Louise

Er du gal den kanin er stoooor
Hvad kommer sådan en fætter til at veje ? Ja, ved da godt jeg bare kan slå
op på nettet, men det er meget hyggeligere at få info her *G*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-11-03 21:04

Hej Ida!
Lige nu vejer han knap 5 kg. Når han er fuldvoksen om 2 mdr skulle han
gerne veje mellem 7 - 10 kg. Begge hans forædlre vejer 7,5 kg, så han
ender nok deromkring. Derudover har han 20 cm lange ører Du kan
tro, kattene har respekt *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

On Wed, 26 Nov 2003 19:55:59 +0100, "Ida"

Fra : Ida

Dato : 26-11-03 22:17

--
> [...]
> gerne veje mellem 7 - 10 kg. Begge hans forædlre vejer 7,5 kg, så han
> ender nok deromkring. Derudover har han 20 cm lange ører Du kan

Altså Louise - det er da hvad jeg kalder en kanin.. der er intet at sige
til, at kattene har respekt *G*
Jeg havde selv en dværgvædder i sin tid og kunne godt savne en hyggekanin,
men jeg ved med mig selv, at en kanin kræver mere tid og pleje, end jeg har
lyst til lige nu - det må vente til jeg får det stooore hus med den stooore
have ;-D

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-11-03 22:29

Hej Ida!
Jeg har også ville have en Belgisk Kæmpe lææænge, men jeg synes det er
synd for så stor en kanin hvis den skal bo i et bur og bare have
adgang til løbegård nården bliver sat derud. Zumo har sit bur i
kattenes løbegård og der er åven hele døgnet rundt. Det nyder han
emget. Og så har han jo selskab af kattene når de er derude

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

On Wed, 26 Nov 2003 22:16:44 +0100, "Ida"

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 09:56

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> til
> ære for Kate, som jeg har lovet et billede af Zumo og killingerne
> KIIIIIG: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=309

Skøøøønt
Det er da tydeligt at Key Word og Zumo hygger sig, jeg kan se at Zumo
siger bliv ved

Det var godt du fik taget nogle billeder af dem. Kan godt forstå Zumo
kan hoppe op i vinduet, han er sikkert 3 X så stor som Joey, som er
dværgvædder og han kunne godt nok hoppe højt i sine unge dage.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-11-03 10:43

On 27 Nov 2003 08:55:56 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

>Skøøøønt
>Det er da tydeligt at Key Word og Zumo hygger sig, jeg kan se at Zumo
>siger bliv ved

L: Bestemt! Han stod bare sådan med hovedet mod Key Word som om han
sagde "nus mig nus mig"

>Det var godt du fik taget nogle billeder af dem. Kan godt forstå Zumo
>kan hoppe op i vinduet, han er sikkert 3 X så stor som Joey, som er
>dværgvædder og han kunne godt nok hoppe højt i sine unge dage.

L: Min søster ahr også en dværgvædder....sikke dog et lille skravl *G*

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 21:28

> L: Min søster ahr også en dværgvædder....sikke dog et lille skravl
> *G*

Hæhæ, da jeg fik min første dværgvædder syntes jeg også de var lidt små
i det, men specielt deres ører havde jeg svært ved at vænne mig til
Jeg avlede en race som hed Sort Tan, den vejede ca 2,5-3 kg men havde
oprette ører, som en kanin egentligt skal ha'

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 27-11-03 10:34

> [...]
> (REKLAME: Som stadig mangler et dejligt sted at bo REKLAME SLUT) til
> ære for Kate, som jeg har lovet et billede af Zumo og killingerne

Åhr ja for en monsterkanin!!! Altså....i min verden er kaniner sådan nogle
små ting, man lige kan have på armen! Kaniner har egentlig aldrig sagt mig
noget, for jeg synes dyr skal have en størrelse, så de kan klappes . Det
er hermed revurderet!

Bortset fra det, så er det nogle skønne billeder . Og hvor er det dog
sjovt/dejligt at katte og kanin kommer så godt ud af det med hinanden.

Jeg krydser fingre for, at du snart finder et godt hjem til lille Babe.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 10:40

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> wrote in

> Kaniner har egentlig aldrig sagt mig
> noget, for jeg synes dyr skal have en størrelse, så de kan klappes
> . Det er hermed revurderet!

Ja, der findes nogle monsterstore kaniner, men de fleste ser jo kun dem
hos dyrhandleren og de er jo nogle små-kravl i forhold
En Franskvædder kommer også op i en god vægtklasse, ca. 5-6 kg, jvis
jeg husker rigtigt, men Belgisk Kæmpe, som Zumo er, er altså en
statelig kanin

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-11-03 12:38

On 27 Nov 2003 09:40:06 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>En Franskvædder kommer også op i en god vægtklasse, ca. 5-6 kg, jvis
>jeg husker rigtigt, men Belgisk Kæmpe, som Zumo er, er altså en
>statelig kanin

L: Hey! Så skulle Zumo jo stoppe emd at vokse nu *G*
Der er faktisk mange som kommer her og siger "Neeiii en Fransk Vædder
med stritører!" *G*
Jeg tror ikke der er så mange der kender til Belgisk Kæmpe, og der
findes også kun en registreret opdrætter her på Fyn. Der hvor jeg har
købt Zumo.

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 21:31

> Der er faktisk mange som kommer her og siger "Neeiii en Fransk Vædder
> med stritører!" *G*

Fnis.....Så kender de da heller ikke meget til vædderen, den ser
simpelthen så sur ud synes jeg. Belgieren er simpelthen bare smuk,
basta

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 21:58

> [...]

> L: Hey! Så skulle Zumo jo stoppe emd at vokse nu *G*
> Der er faktisk mange som kommer her og siger "Neeiii en Fransk Vædder

Vi havde engang en Fransk Vædder, hvor der kom en dame hen og spurgte, om
hun måtte klappe hvalpen.
Selvfølgelig sagde vi, hvorefter hun kiggede en ekstra gang og sagde:" Det
er jo ikke en hvalp".
Jolly, som vores franske vædder hed, var nu meget hvalpet. Desuden kom han,
når vi kaldte og klappede i hænderne.

Zumo er en flot kæmpebamse ! Sikke et dejligt forhold, han har til kattene.
Det kan være han tror, at han selv er en af slagsen ?
Prøver han ikke, at grave sig ud, af løbegården ? Er jeres hegn ikke gravet
ned ? Hvor langt ned ?

Vores 3 dværgkaniner, er rigtige teorister, når det kommer til, at grave. De
gravede hele sommeren ½ meters huller, under deres løbegård og under
husmuren.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 28-11-03 09:37

On Thu, 27 Nov 2003 21:57:53 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>er jo ikke en hvalp".
>Jolly, som vores franske vædder hed, var nu meget hvalpet. Desuden kom han,

L: Hehe...hvor sjovt

>Zumo er en flot kæmpebamse ! Sikke et dejligt forhold, han har til kattene.
>Det kan være han tror, at han selv er en af slagsen ?

L: Det tror jeg han gør. Han gør ihvert fald de samme ting som dem
Og når de spiser noget ude i løbegården kommer han og vil være med

>Prøver han ikke, at grave sig ud, af løbegården ? Er jeres hegn ikke gravet
>ned ? Hvor langt ned ?

Hegnet er ikke gravet ned, for han graver underligt nok ikke. Men
RIGTIGE KATTE graver jo heller ikke, vel

>Vores 3 dværgkaniner, er rigtige teorister, når det kommer til, at grave. De
>gravede hele sommeren ½ meters huller, under deres løbegård og under
>husmuren.

L: Jeg ahr haft en kanin som barn, som rendte løs i haven når vi var
ude, og hun gravede også en hel tunnel under græsplænen...

Fra : Kate

Dato : 28-11-03 17:00

> Og når de spiser noget ude i løbegården kommer han og vil være med

Hæ, her er det lige omvendt Når Joet får noget vil især Mows være
med, han stjæler gerne Joeys lækkerier hvis han kan komme til det. Det
har så lært Joey at løbe med sine goder
Men okay, det er ikke et sjældent syn at se Mows inde i kaninburet
gnaske lystigt af kaninpillerne. Måske hans ører er lidt længere end
hos normale katte

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-11-03 10:45

On Thu, 27 Nov 2003 10:34:21 +0100, "Helle Frederiksen"
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

> [...]
>noget, for jeg synes dyr skal have en størrelse, så de kan klappes . Det

L: Ja, sådan forestiller man sig jo kaniner og sådan er de fleste jo
også Zumo er ikke lige en kanin man slæber rundt på....han kan
sagtens gå selv *G*

>Bortset fra det, så er det nogle skønne billeder . Og hvor er det dog
>sjovt/dejligt at katte og kanin kommer så godt ud af det med hinanden.

L: Ja, der har vi været meget heldige med alle vores dyr

>Jeg krydser fingre for, at du snart finder et godt hjem til lille Babe.

L: Tak Der kommer nogen og kigger på hende idag. Håber det er
nogle søde mennesker der kan give hende et godt hjem

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-11-03 10:52

Jeg fandt lige et billede af vores hunkat Vianna i løbegården sammen
med min kanin hvis nogen er interesseret

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 21:30

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

Ja, der er vidst ikke megen størrelsesforskel