HJÆLP! Hvad hedder farverne???
Fra : Noon

Dato : 26-11-03 16:23

Hej!

Jeg synes slet ikke, jeg kan finde ud af, hvad de forskellige
farvesammensætninger hedder... Det er virkelig en jungle!! :)
Jeg har søgt og søgt og troede egentlig, at jeg havde lidt styr på det,
men jeg blev snydt!! Jeg har kigget på persere - ved ikke om farverne
hedder noget andet, ved de andre racer???

Tortie - troede jeg var sort med brune pletter... Men har lige læst, det
var hvid, sort og brun... -Jeg er forvirret!!! :)

Smoke, creme, harlekin osv tror jeg, at jeg har styr på... Men hvis der
er nogle venlige perser-kendere, der kan forklare det, eller har et link
til en side, hvor alle de forskellige farver er "skåret ud i pap" ville
jeg blive lykkelig!!!

På forhånd tak!!

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-11-03 17:02

Det er ikek for at gøre dig mere forvirret, men tortie er rød og
sort.....hehe
Nå, emn du kan ihvert fald se diverse farver for norske skovkatte her:
http://www.norskskovkat.dk/dansk/colours.asp
Håber du kan bruge det til noget

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Ida

Dato : 26-11-03 17:17

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk
"Noon" <hoeranderKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nogle venlige perser-kendere, der kan forklare det, eller har et link
> til en side, hvor alle de forskellige farver er "skåret ud i pap" ville

Hej *s*

En meget flot side med maine coons er denne
http://www.cindypitts.com/coons/colors/colors.htm#

Tortie kan give sig udtryk i rigtig mange variationer : blå/creme, sort/rød,
blå/creme/sølv, sort/rød/sølv osv alle med og uden striber og hvidt - jeg er
helt fjollet med dem alle og har da også et par stykker

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Line

Dato : 26-11-03 17:18

> [...]
>
> Jeg synes slet ikke, jeg kan finde ud af, hvad de forskellige
> farvesammensætninger hedder... Det er virkelig en jungle!! :)

Ja det er det

> Tortie - troede jeg var sort med brune pletter... Men har lige læst, det
> var hvid, sort og brun... -Jeg er forvirret!!! :)

Det er faktisk begge dele En sort med "brune" pletter hedder Sort tortie,
mens en sort, "brun" og hvid hedder sort tortie m. hvidt.

Tortie kan se ud på mange måder, prøv at se de her links;

http://www.misty.mobilixnet.dk/galleri/tiffany.jpg

http://www.misty.mobilixnet.dk/galleri/surprice2.jpg

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Venus&picnumber=2975

> [...]
> er nogle venlige perser-kendere, der kan forklare det, eller har et link
> til en side, hvor alle de forskellige farver er "skåret ud i pap" ville

Her er side en side med billeder af perser og exotic i forskellige farver:
http://www.misty.mobilixnet.dk/galleri.htm

Ellers kan du prøve den her det er godt nok ikke persere men den er meget
god alligevel

http://www.skovkat.dk/pagelib_dk/skovkattensfarver.htm

MVH Line

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-11-03 18:28

"Line" <BlomdkKATTE@BAKKEmsn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.misty.mobilixnet.dk/galleri.htm
>

> Ellers kan du prøve den her det er godt nok ikke persere men den er meget

Hej
Og her er en side med farver på siamesere og orientalere (se under farver og
mønstre):
www.dso.dk
Hilsen Vibeke

Fra : Simon Rasch

Dato : 26-11-03 23:22

Når vi så er ved det med alle de "besværlige" farver - er der så ikke en
herinde som kan linke til en side, hvor jeg kan se en Harlekin ?

Jeg har ladet mig fortælle, at min hankat giver harlekin fra sig - men jeg
ved faktisk ikke hvordan det ser ud. Er det plettet mønster ?

Missehilsner fra Dina
www.katteriandi.vestrupgaard.dk

Fra : Ida

Dato : 28-11-03 11:52

--
"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at min hankat giver harlekin fra sig - men jeg
> ved faktisk ikke hvordan det ser ud. Er det plettet mønster ?

Hej Dina *s*

Jeg faldt over en harlekin på denne side
http://members.chello.nl/~w.mosterd/youngsterspage.html

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk