Helligdag
Fra : Peter Kristiansen

Dato : 25-11-03 20:48

"Fest. Jub. Ev." - er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en
helligdag?

Vi er i Hørning sg., Hjelmslev hrd., Skanderborg a., i 1683.
I følge andre indførelser i kirkebogen må den ligge efter den 14. okt.
og formentlig før 1. søndag i advent.

med venlig hilsen
Peter Kristiansen

Fra : MORTEN MØLLER HANSEN

Dato : 25-11-03 23:48

> [...]
>
> Vi er i Hørning sg., Hjelmslev hrd., Skanderborg a., i 1683.
> I følge andre indførelser i kirkebogen må den ligge efter den 14. okt.

- - -
Det kunne være torsdag d. 18/10, som er tilegnet "Lukas Evangelist". Det
synes at være den eneste dag mellem 14/10 og primo dec., som hedder noget
med Evangelist el.lign.

mvh. Morten Møller Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-03 16:18

MORTEN MØLLER HANSEN skrev i et indlæg på usenet:
> Det kunne være torsdag d. 18/10, som er tilegnet "Lukas Evangelist".
> Det synes at være den eneste dag mellem 14/10 og primo dec., som
> hedder noget med Evangelist el.lign.

Lyder sandsynligt - men bare et andet lille tip:

Du bruger Sv: i subject/emne på dit indlæg.

Det er en dårlig ide, da det ikke er "korrekt", og indlæg med Sv: bliver
filtreret fra hos nogle udbydere, så indlægget kan ikke ses af alle.

Sv: skyldes en fejl i den Outlook Express 5.0, som du bruger.

Fejlen er rettet i nyere versioner af Outlook Express, så den bruger det
korrekte Re:.

Men det var jo så et lille sidespring, der ikke hører til i denne gruppe

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.