Hurghada: godt eller skidt?
Fra : Jacob Strue[9000]

Dato : 25-11-03 16:53

Hejsa Alle...

Vi er blevet noget i tvivl..... Vi har ellers booket en rejse til Hurghada i
Egypten fra d. 18 til d. 25 dec, men synes ikke rigtigt vi kan finde noget
positivt om at være der nogen steder. Holdningen er fra de fleste der har
været der at byen (som der næsten ingen er af) er kedelig og grim, at der
står mange ufærdige hoteller, og bestemt ikke pynter, og at man stortset kun
skal tage der til hvis man vil benytte sig af muligheden for at tage på
ture, og se alt muligt andet end lige netop Hurghada. Er der nogen der har
gjort sig erfaringer.....? Vi håber meget at skulle til Egypten alligevel,
og gerne sydligere end Cairo. Hvilke alternativer er der? måske Sharm el
Sheik?

Alle ideér til vores juleferie i Egypten er yderst velkomne.

På forhånd tak.
Jacob Strue
strue@stofanet.dk

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 25-11-03 17:21

> Alle ideér til vores juleferie i Egypten er yderst velkomne.

Hej Jacob

Vi benyttede selv Hurghada som udgangspunkt for ekspeditioner til
henholdsvis Luxor og Cairo. Det kommer an på hvilken type ferie man er til.
Er det badeferie, så ville jeg nok vælge Sharm el Sheik, omend jeg aldrig
har været der. Men Hurghada lever meget godt op til den beskrivelse du
referede, men hvis det er et spørgsmål om lidt solskin, så er det helt fint.

Du skal være opmærksom på, at ture fra Hurghada kan være et kaos i julen.
Ture til Luxor, Cairo og andre steder, foregår i konvoy gennem ørkenen. En
guide fortalte os, at der mellem jul og nytår havde været over 300 busser i
konvoy. Det havde taget ekstemt lang tid at køre (og selvom det til tiden
kan være 'spændende' at køre i bus med egyptiske buschaffører, så er det
ikke lige det man har mest lyst til).

Når det er sagt, så kan julen godt tilbringes i Hurghada, hvis man er
opmærksom på hvad man indlader sig på. Der kan sagtens dykkes og laves andet
spads.

Hvis det har interesse, så læs eventuel min rejseberetning på
www.karsten.kryger.dk under punktet 'Galleri' og så 'Egypten'.

Mvh.
Karsten

Fra : Peter Kjær

Dato : 25-11-03 18:54

> [...]
> Sheik?
>
> Alle ideér til vores juleferie i Egypten er yderst velkomne.

Hejsa,

Har kun været fobi i transit, og jeg vil næppe komme der igen, med mindre
man skal ud at dykke, hvor jeg så aligevel ville vælge at køre mere sydpå.

--
See You,
Peter

--
Ses,
Peter

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 25-11-03 19:55

"Jacob Strue[9000]" <strue@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sheik?
>
> Alle ideér til vores juleferie i Egypten er yderst velkomne.

Hej

Vi har været i Hurghada to gange, og har ikke fortrudt.

Det kommer an på, hvad man vil med sin ferie. Hvis man vil have afslapning,
sol og (selvfølgelig alt efter hvad man betaler) flotte hoteller og dejlig
mad, så synes jeg Hurghada er et dejligt sted.

Turistgaderne er fyldt med "yes-my-friend" butikker og trælse sælgere, men
gå en tur i boligkvartererne hvor egypterne bor, det er faktisk ret
interessant.

Hvis man vil kultur, museer, vandland osv. så er Hurghada ikke stedet.

Hvis man har lyst til bare en enkelt tur så er Luxor fantastisk.
Ellers er der jo også de obligatoriske "små" turer; kamelsafari, dykkerture
osv.osv.

Hilsen
Pernille
Besøg vores rejse- og dyreside på